Jak se Renault Clio V6 s motorem uprostřed liší od obyčejného sportovního Clia?

Ano, motor Renaultu Clio V6 je uložený uprostřed, ale to je pouhý zlomek toho, co Renault Sport upravil při vytváření nejbláznivějšího Clia v historii.

Renault Clio V6 s motorem uprostřed se na začátku 21. století zapsal do historie sportovních vozů jako nejbláznivější a nejvíce cool počin francouzské automobilky. Ve slavných érách rallye skupiny B bylo normální, že se velmi omezené série homologačních speciálů prodávaly veřejnosti, ale nabídnout hatchback s motorem uprostřed běžným lidem v době, kdy už je kdysi vrcholná skupina vozů rallye pouhou vzpomínkou? Francouzi to udělali, když se inspirovali svým ikonickým Renaultem 5 Turbo.

Harry Metcalfe z Harry’s Garage na YouTube ukázal divákům Clio V6 Phase II a udělal porovnání s obyčejnějším Cliem Trophy, aby zjistil, co všechno se změnilo při přesouvání motoru z přední části vozu do prostoru za sedadla dvoumístného interiéru. Změn se odehrálo opravdu hodně. Čelní sklo je stejné, ale téměř každý panel karoserie byl natažen nebo rozšířen, aby vyhovoval agresivnějšímu postoji. Mřížka chladiče a blatníky jsou širší a celé auto je nižší.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Uvnitř to vypadá jako v obyčejném Cliu, ale Metcalfe říká, že pocit z jízdy je úplně jiný. Podvozek je tužší, převodovka je kratší, zvuk se line do interiéru zezadu a šestiválcové Clio je oproti slabšímu sourozenci výrazně rychlejší. Clio V6 může vypadat jako Clio, ale ve skutečnosti je to pořádně divoké zvíře.

Hachi-Roku pro Drift Kinga: Kompletní specifikace Toyoty AE86 Keiichiho Tsuchiyy

Keiichi Tsuchiya, Toyota Sprinter Trueno AE86 a driftování společně vytváří jeden z vrcholů japonské automobilové scény.

Číst celé

Ferrari P4/5: Rozpoutalo konflikt mezi sběratelem a továrnou Ferrari

Jim Glickenhaus je nadšeným sběratelem závodních Ferrari, ale automobilce se nelíbilo, když se rozhodl závodit s vlastním prototypem jejich značky.

Číst celé

Závod, v němž nováček Ayrton Senna porazil deset mistrů F1

Mercedes-Benz se na oslavu otevření nově zrekonstruovaného Nürburgringu v roce 1984 rozhodl uspořádat závod pro dvacet jezdců, mezi nimiž bylo deset šampiónů z Formule 1. Tehdy je do jednoho porazil téměř neznámý nováček Ayrton Senna.

Číst celé

Ferrari F430: První osmiválcové Ferrari pro každý den ve 21. století

Osmiválcová Ferrari s motorem uprostřed jsou u zákazníků velmi oblíbená. Skvělý design, silný motor, výborné jízdní vlastnosti a aura italské značky se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Číst celé

Ferrari 250 GT SWB Breadvan: Pomsta za odmítnuté 250 GTO

Vlivný podnikatel Giovanni Volpi byl podporovatelem továrny Automobili Tourismo Sport, jíž založili bývalí zaměstnanci Enza Ferrariho. Ferrarimu se to pochopitelně nelíbilo a rozhodl se, že Volpimu nedodá jeho objednané Ferrari 250 GTO. Vznešený Ital se proto rozhodl postavit daleko lepší auto a jeho vývojem pověřil talentovaného inženýra Giotta Bizzarriniho. Výsledkem jeho snažení se stal závodní speciál známý jako „Breadvan“.

Číst celé

Eclipse Cross se řídí dobře, ale vadí mi jako auto. Proč?

Pro běžné lidi opravdu je Eclipse Cross vážně dobré auto, ale benzínový šílenci jej už z principu nenávidí. Mně se při osobním vyzkoušení nové Mitsubishi opravdu líbilo, jenže je tady velké ale.

Číst celé