Jak se Renault Clio V6 s motorem uprostřed liší od obyčejného sportovního Clia?

Ano, motor Renaultu Clio V6 je uložený uprostřed, ale to je pouhý zlomek toho, co Renault Sport upravil při vytváření nejbláznivějšího Clia v historii.

Renault Clio V6 s motorem uprostřed se na začátku 21. století zapsal do historie sportovních vozů jako nejbláznivější a nejvíce cool počin francouzské automobilky. Ve slavných érách rallye skupiny B bylo normální, že se velmi omezené série homologačních speciálů prodávaly veřejnosti, ale nabídnout hatchback s motorem uprostřed běžným lidem v době, kdy už je kdysi vrcholná skupina vozů rallye pouhou vzpomínkou? Francouzi to udělali, když se inspirovali svým ikonickým Renaultem 5 Turbo.

Harry Metcalfe z Harry’s Garage na YouTube ukázal divákům Clio V6 Phase II a udělal porovnání s obyčejnějším Cliem Trophy, aby zjistil, co všechno se změnilo při přesouvání motoru z přední části vozu do prostoru za sedadla dvoumístného interiéru. Změn se odehrálo opravdu hodně. Čelní sklo je stejné, ale téměř každý panel karoserie byl natažen nebo rozšířen, aby vyhovoval agresivnějšímu postoji. Mřížka chladiče a blatníky jsou širší a celé auto je nižší.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Uvnitř to vypadá jako v obyčejném Cliu, ale Metcalfe říká, že pocit z jízdy je úplně jiný. Podvozek je tužší, převodovka je kratší, zvuk se line do interiéru zezadu a šestiválcové Clio je oproti slabšímu sourozenci výrazně rychlejší. Clio V6 může vypadat jako Clio, ale ve skutečnosti je to pořádně divoké zvíře.

Heuliez Pregunta: Budoucnost Lamborghini, kterou vytlačilo Murciélago

Budoucnost Lamborghini se v druhé polovině devadesátých let inspirovala stíhacími letouny. Unikátní prototyp byl smeten ze stolu okamžitě poté, co italskou automobilku koupilo Audi.

Číst celé

Mercedes-Benz 600: Majestátní limuzína sloužící dobru i zlu

Majestátní Mercedes-Benz 600 byl oblíbenou limuzínou nejvýznamnějších osobností po celém světě. Milovali jej celebrity, legitimní státníci i diktátoři.

Číst celé

Citroën RE-2: Experimentální helikoptéra s wankelovým motorem

Citroën neexperimentoval pouze s rotačními automobily, ale pro záchranu společnosti Comotor zkusil vyvinout malý vrtulník s wankelem. Úspěchu projektu nepřálo několik různých faktorů.

Číst celé

Vývoj Bugatti Veyron odstartoval skicou motoru W18 na obálce

Ferdinand Piëch toužil po exkluzivním osmnáctiválci, ale neměl pro něj vhodné auto. Přání jeho syna jej inspirovalo ke koupi Bugatti a vývoji Veyronu.

Číst celé

Jak Ferrari 599 GTB Fiorano omylem změnilo pravidla aerodynamického designu

Ferrari 599 GTB Fiorano okouzlilo svět osobitým designem s dekorativními oblouky v zadní části střechy, které skrývají aerodynamickou výhodu.

Číst celé

Volkswagen Schwimmwagen: Obojživelník pro Wehrmacht od tvůrce Porsche 911

Obojživelný Volkswagen Schwimmwagen byl průzkumným vozidlem Wehrmachtu od Erwina Komendy, konstruktéra vozů Porsche 356, 550 a 911.

Číst celé