Ferrari představí moderní F40. Nový unikát si objednal neznámý zákazník

Ferrari údajně pracuje na vývoji zakázkové moderní reinkarnace legendární F40. Jedinečný supersport by se měl představit už za pár dnů.

Ferrari F40 je nepochybně nejslavnějším supersportem z Maranella. Enzo Ferrari se na sklonku svého života rozhodl, že se s automobilovým světem rozloučí vozem, který bude moci považovat za „definitivní Ferrari“. Vývoj Ferrari F40 podléhal maximálnímu utajení a o existenci projektu věděli jen zúčastnění inženýři a návrháři.

Legendární Ferrari F40 se oficiálně představilo 21. července 1987 v Maranellu. Už více než 30 let doslova fascinuje všechny nadšence do sportovních a supersportovních vozů. K Ferrari F40 chovají respekt téměř všichni a během dlouhých desetiletí se nenašel nikdo, kdo by se pokusil o znovuzrození nejslavnějšího silničního Ferrari všech dob. Tedy až do dnešních dnů.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

The Supercar Blog zveřejnil spekulaci, že Ferrari v následujících dnech představí jedinečný supersport s modelovým označením SP42, který se inspiruje ikonickým Ferrari F40. Podle nepotvrzených informací má exteriérový design vycházet z křivek F40 a pohonnou jednotkou se má stát dvakrát přeplňovaný 3,9 litrový vidlicový osmiválec z modelu F8 Tributo.

Ferrari není cizí plnit přání nejnáročnějších zákazníků jedinečnými modely. V roce 2018 se představilo Ferrari SP38, které si objednal „jeden z nejoddanějších zákazníků Ferrari“. O několik měsíců později bylo odhaleno Ferrari SP3JC, roadster s motorem V12 založený na F12tdf. Zatím posledním unikátem z Maranella je okruhové Ferrari P80/C, jež se představilo v roce 2019 a čerpalo inspiraci ze závodních Ferrari 330 P3/P4 a Dino 206 S.

Ať už jsou zvěsti o dalším zakázkovém Ferrari pravdivé, nebo ne, odpověď bychom měli znát za pár dnů.

Maserati 5000 GT: Spojení přání Šáha z Persie a snu konstruktéra

Maserati 3500 GT změnilo filosofii automobilky, ale některým zákazníkům nestačilo. Italská továrna kvůli nim vyvinula vytříbené kupé, o které ale nebyl velký zájem.

Číst celé

Zpětné kamery místo zrcátek: Jak se jezdí s revoluční technologií?

Audi e-tron zaujalo revolučním systémem zpětných kamer místo klasických zrcátek. Vyzkoušeli jsme, jak se s revoluční technologií jezdí.

Číst celé

Nákup nové ojetinky už není radost. Zdá se mi to jako zbytečný opruz

Rozhodl jsem se pro nákup dalšího auta, ale nevím, co chci. A taky mi výběr komplikuje nedůvěryhodnost většiny prodejců v České republice.

Číst celé

13B-MSP Renesis: Znáte poslední sériový wankel?

Atmosférický dvourotorový wankel nabízel vysoký litrový výkon a nechal se točit k 9 500 otáčkám za minutu. Spolehlivost nepatří k jeho kladným stránkám, ale charakter naopak ano.

Číst celé

BMW M6 jako vrchol jedné éry mnichovské automobilky

Koupit si BMW M6 s motorem V10 se může zdát jako skvělý nápad, vždyť je to tolikrát oceněný skvost. Na druhou stranu, při provozování M6 na vás mohou čekat mnohá nepřijemná překvapení. Zajeli jsme za Petrem z Lanškrouna, který jednu takovou M6 má a jezdí s ní každý den, abychom zjistili, jak to je.

Číst celé

Aventador, Italia, 911, GranTurismo, Viper. Roadtrip ze všechny prachy

Kdyby byl Aventador dítětem, zeptali byste se ho, jestli si pití někde nevylil.

Číst celé