Ferrari Purosangue: Co zatím víme o prvním SUV z Maranella?

Ferrari Purosangue bude historicky prvním luxusním SUV z Maranella, které se prý bude řídit jako opravdové Ferrari.

Ferrari dlouhé roky tvrdilo, že nikdy nebude nabízet SUV, ale obrovský zájem potenciálních zákazníků dokáže změnit i skálopevné rozhodnutí. Až nečekaně velký zájem zákazníků o konkurenční Lamborghini Urus bude mít za následek nucené omezování objemu výroby, aby Lamborghini zůstala důležitá exkluzivita, a podobné to bude i u Ferrari.

Smýšlení Ferrari se změnilo v srpnu 2017, když tehdejší generální ředitel Sergio Marchionne potvrdil akcionářům, že automobilka vyvíjí vlastní luxusní SUV. V září 2019 byla informace o vývoji SUV rovněž potvrzena ředitelem marketingu Enricem Gallierou. Ferrari v oficiální tiskové zprávě dokonce zveřejnilo jméno: Purosangue, které lze přeložit z italštiny jako „plnokrevník“.

SUV se v nabídce Ferrari může zdát trochu nepatřičné, ale nepochybujeme o tom, že se během několika týdnů po uvedení stane historicky nejprodávanějším modelem slavné továrny. Co nám o Ferrari Purosangue udávají oficiálně potvrzené informace a uvěřitelné spekulace?

Nenazývejte Purosangue obyčejným luxusním SUV

Sergio Marchionne v rozhovoru pro Top Gear v roce 2018 nazval Purosangue jako „FUV“, neboli Ferrari Utility Vehicle. Chtěl, aby Purosangue vyniklo nad konkurenčními modely Aston Martin DBX, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus nebo Porsche Cayenne. Marketingoví manažeři automobilky se označením FUV inspirovali a používají jej k prosazování myšlenky, že Purosangue bude mít svou vlastní ligu.

Ferrari říká, že Purosangue bude s běžnými SUV podobné pouze vzhledem, ale bude se řídit jako opravdové Ferrari. Údajně máme očekávat stoprocentní Ferrari, které bude vyvolávat stejné emoce z jízdy, ale zvládne to na více místech a s více cestujícími.

Bude sdílet platformu s Ferrari Roma

Ferrari v roce 2018 představilo zcela novou modulární platformu pro modely s motorem vpředu, která bude v budoucnu využívána pro modely s touto koncepcí. Poprvé byla tato platforma použita u základního kabrioletu Portofino a následně u základního kupé Roma.

Šéf marketingu Ferrari uvedl, že se tato platforma v upravené podobě stane základem Purosangue, takže motor bude uložen za přední nápravou, zatímco převodovka bude vzadu v rámci koncepce transaxle.

Hybridní pohon je pravděpodobný

Ferrari říká, že v roce 2022 bude přibližně 60% modelové řady vybaveno hybridním pohonem. První sériově vyráběný hybrid automobilky, kterým je SF90 Stradale, byl představen v květnu 2019 a další modely budou následovat.

Je oficiálně potvrzeno, že Ferrari Purosangue bude vybaveno některým typem hybridního pohonu, ale zatím můžeme pouze spekulovat o tom, zda půjde o plnohodnotný bateriový hybrid, nebo 48-voltový mild-hybridní systém.

Ferrari Purosangue bude hodně drahé

Ferrari zatím nezveřejnilo odhad základní prodejní ceny Purosangue, ale můžeme očekávat, že bude velmi drahé. Současné „nejpraktičtější“ osmiválcové Ferrari GTC4Lusso T startuje na 5 882 000 Kč, dvanáctiválcové GTC4Lusso na 6 809 000 Kč a cena grand toureru 812 Superfast začíná od 7 627 000 Kč. Spekulace hovoří o tom, že cena Purosangue bude jen o několik stovek tisíc korun nižší, než kolik stojí 812 Superfast.

Jak Detroit pomohl vítězství Američanů ve 2. světové válce

Největší vojenský konflikt v dějinách lidstva poznamenal automobilový průmysl, ale zároveň pro něj byl obrovským přínosem. Víte, jak toto období pobíhalo na území Spojených států amerických?

Číst celé

Ferrari 250 GT California Spyder: Drahý a strohý roadster pro bohaté Američany

Severoameričtí dovozci Ferrari si vyžádali výrobu puristického roadsteru, kterým se pokusí zaujmout nejbohatší klientelu. V dnešních dnech se jedná o jedno z nejcennějších silničních Ferrari všech dob.

Číst celé

Toyota GR Supra je jediné nové sportovní auto, které bych vážně chtěl

Toyota GR Supra se nelíbí většině fanoušků nejslavnější čtvrté generace, ale jinak je jedním z nejlepších sportovních vozů současnosti. Proč po ní toužím?

Číst celé

Porsche 911 Carrera Speedster: Jak v Porsche poznali potenciál speciálních modelů

Na konci 80. let se Porsche vydalo ve stopách úspěšného 356 Speedster a navázalo na něj podobnou 911, která přitahovala spoustu pozornosti.

Číst celé

Porsche 924 Carrera GT: Zapomenutý homologační speciál

Model 924 se pro Porsche stal krokem vedle, který byl ještě ke všemu drahý. Společnost to však nevzdala a postupným vývojem zkonstruovala ostrý speciál, s nímž značka dostala druhý dech.

Číst celé

Katovna: Jak vnímáme Lamborghini Urus?

Lamborghini založilo královskou kategorii vozů SUV. Jak tento krok vnímá naše redakce?

Číst celé