Ferrari Purosangue: Co zatím víme o prvním SUV z Maranella?

Ferrari Purosangue bude historicky prvním luxusním SUV z Maranella, které se prý bude řídit jako opravdové Ferrari.

Ferrari dlouhé roky tvrdilo, že nikdy nebude nabízet SUV, ale obrovský zájem potenciálních zákazníků dokáže změnit i skálopevné rozhodnutí. Až nečekaně velký zájem zákazníků o konkurenční Lamborghini Urus bude mít za následek nucené omezování objemu výroby, aby Lamborghini zůstala důležitá exkluzivita, a podobné to bude i u Ferrari.

Smýšlení Ferrari se změnilo v srpnu 2017, když tehdejší generální ředitel Sergio Marchionne potvrdil akcionářům, že automobilka vyvíjí vlastní luxusní SUV. V září 2019 byla informace o vývoji SUV rovněž potvrzena ředitelem marketingu Enricem Gallierou. Ferrari v oficiální tiskové zprávě dokonce zveřejnilo jméno: Purosangue, které lze přeložit z italštiny jako „plnokrevník“.

SUV se v nabídce Ferrari může zdát trochu nepatřičné, ale nepochybujeme o tom, že se během několika týdnů po uvedení stane historicky nejprodávanějším modelem slavné továrny. Co nám o Ferrari Purosangue udávají oficiálně potvrzené informace a uvěřitelné spekulace?

Nenazývejte Purosangue obyčejným luxusním SUV

Sergio Marchionne v rozhovoru pro Top Gear v roce 2018 nazval Purosangue jako „FUV“, neboli Ferrari Utility Vehicle. Chtěl, aby Purosangue vyniklo nad konkurenčními modely Aston Martin DBX, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus nebo Porsche Cayenne. Marketingoví manažeři automobilky se označením FUV inspirovali a používají jej k prosazování myšlenky, že Purosangue bude mít svou vlastní ligu.

Ferrari říká, že Purosangue bude s běžnými SUV podobné pouze vzhledem, ale bude se řídit jako opravdové Ferrari. Údajně máme očekávat stoprocentní Ferrari, které bude vyvolávat stejné emoce z jízdy, ale zvládne to na více místech a s více cestujícími.

Bude sdílet platformu s Ferrari Roma

Ferrari v roce 2018 představilo zcela novou modulární platformu pro modely s motorem vpředu, která bude v budoucnu využívána pro modely s touto koncepcí. Poprvé byla tato platforma použita u základního kabrioletu Portofino a následně u základního kupé Roma.

Šéf marketingu Ferrari uvedl, že se tato platforma v upravené podobě stane základem Purosangue, takže motor bude uložen za přední nápravou, zatímco převodovka bude vzadu v rámci koncepce transaxle.

Hybridní pohon je pravděpodobný

Ferrari říká, že v roce 2022 bude přibližně 60% modelové řady vybaveno hybridním pohonem. První sériově vyráběný hybrid automobilky, kterým je SF90 Stradale, byl představen v květnu 2019 a další modely budou následovat.

Je oficiálně potvrzeno, že Ferrari Purosangue bude vybaveno některým typem hybridního pohonu, ale zatím můžeme pouze spekulovat o tom, zda půjde o plnohodnotný bateriový hybrid, nebo 48-voltový mild-hybridní systém.

Ferrari Purosangue bude hodně drahé

Ferrari zatím nezveřejnilo odhad základní prodejní ceny Purosangue, ale můžeme očekávat, že bude velmi drahé. Současné „nejpraktičtější“ osmiválcové Ferrari GTC4Lusso T startuje na 5 882 000 Kč, dvanáctiválcové GTC4Lusso na 6 809 000 Kč a cena grand toureru 812 Superfast začíná od 7 627 000 Kč. Spekulace hovoří o tom, že cena Purosangue bude jen o několik stovek tisíc korun nižší, než kolik stojí 812 Superfast.

Jaký byl pravdivý důvod, proč Audi koupilo Lamborghini v roce 1998

Audi využilo know-how malosériové italské automobilky, aby získalo náskok před konkurencí při vývoji sportovního vozu s motorem uprostřed, ale celý příběh je trochu složitější.

Číst celé

DAF 55 Siluro: Elegantní kupé, ve kterém bydlela zvířátka

Vytříbený koncept z rukou slavného návrháře měl ukázat nejnovější designové trendy šedesátých let. Po náhlém úmrtí svého tvůrce ale skončil na zahradě, kde sloužil jako přístřešek pro různá zvířata.

Číst celé

Hvězdy z Paříže roku 1998. Co se představilo před 20 lety?

Nejžhavější novinky autosalonu v Paříži, které se představily veřejnosti před dvaceti lety. Pamatujete si, když byla tato auta nová?

Číst celé

Skoro jako Nuvolari: Jaguar E-Type předjel Ferrari 250 GT Breadvan dlouhým driftem

Rob Huff se v Jaguaru E-Type hnal za vzácným Ferrari 250 GT Breadvan a svým rozevlátým řidičským stylem připomínal umění Tazia Nuvolariho.

Číst celé

Exkluzivní rozhovor s Filipem Turkem, zakladatelem a prezidentem českého Jaguar klubu

Filip Turek je jednou z nejortodoxnějších postav z kmene petrolheadů. Před 10 lety vyšel náš první rozhovor pro Temple of Speed. Co bylo pak? Stal se ze mě novinář. Zavzpomínejte s námi.

Číst celé

Bugatti 16C Galibier: Limuzína, která chtěla strčit Rolls-Royce do kapsy

Galibier poháněný šestnáctiválcem s dvojicí kompresorů měl stát po boku rekordního Veyronu jako druhý model nabídky Bugatti.

Číst celé