Ferrari Purosangue: Co zatím víme o prvním SUV z Maranella?

Ferrari Purosangue bude historicky prvním luxusním SUV z Maranella, které se prý bude řídit jako opravdové Ferrari.

Ferrari dlouhé roky tvrdilo, že nikdy nebude nabízet SUV, ale obrovský zájem potenciálních zákazníků dokáže změnit i skálopevné rozhodnutí. Až nečekaně velký zájem zákazníků o konkurenční Lamborghini Urus bude mít za následek nucené omezování objemu výroby, aby Lamborghini zůstala důležitá exkluzivita, a podobné to bude i u Ferrari.

Smýšlení Ferrari se změnilo v srpnu 2017, když tehdejší generální ředitel Sergio Marchionne potvrdil akcionářům, že automobilka vyvíjí vlastní luxusní SUV. V září 2019 byla informace o vývoji SUV rovněž potvrzena ředitelem marketingu Enricem Gallierou. Ferrari v oficiální tiskové zprávě dokonce zveřejnilo jméno: Purosangue, které lze přeložit z italštiny jako „plnokrevník“.

SUV se v nabídce Ferrari může zdát trochu nepatřičné, ale nepochybujeme o tom, že se během několika týdnů po uvedení stane historicky nejprodávanějším modelem slavné továrny. Co nám o Ferrari Purosangue udávají oficiálně potvrzené informace a uvěřitelné spekulace?

Nenazývejte Purosangue obyčejným luxusním SUV

Sergio Marchionne v rozhovoru pro Top Gear v roce 2018 nazval Purosangue jako „FUV“, neboli Ferrari Utility Vehicle. Chtěl, aby Purosangue vyniklo nad konkurenčními modely Aston Martin DBX, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus nebo Porsche Cayenne. Marketingoví manažeři automobilky se označením FUV inspirovali a používají jej k prosazování myšlenky, že Purosangue bude mít svou vlastní ligu.

Ferrari říká, že Purosangue bude s běžnými SUV podobné pouze vzhledem, ale bude se řídit jako opravdové Ferrari. Údajně máme očekávat stoprocentní Ferrari, které bude vyvolávat stejné emoce z jízdy, ale zvládne to na více místech a s více cestujícími.

Bude sdílet platformu s Ferrari Roma

Ferrari v roce 2018 představilo zcela novou modulární platformu pro modely s motorem vpředu, která bude v budoucnu využívána pro modely s touto koncepcí. Poprvé byla tato platforma použita u základního kabrioletu Portofino a následně u základního kupé Roma.

Šéf marketingu Ferrari uvedl, že se tato platforma v upravené podobě stane základem Purosangue, takže motor bude uložen za přední nápravou, zatímco převodovka bude vzadu v rámci koncepce transaxle.

Hybridní pohon je pravděpodobný

Ferrari říká, že v roce 2022 bude přibližně 60% modelové řady vybaveno hybridním pohonem. První sériově vyráběný hybrid automobilky, kterým je SF90 Stradale, byl představen v květnu 2019 a další modely budou následovat.

Je oficiálně potvrzeno, že Ferrari Purosangue bude vybaveno některým typem hybridního pohonu, ale zatím můžeme pouze spekulovat o tom, zda půjde o plnohodnotný bateriový hybrid, nebo 48-voltový mild-hybridní systém.

Ferrari Purosangue bude hodně drahé

Ferrari zatím nezveřejnilo odhad základní prodejní ceny Purosangue, ale můžeme očekávat, že bude velmi drahé. Současné „nejpraktičtější“ osmiválcové Ferrari GTC4Lusso T startuje na 5 882 000 Kč, dvanáctiválcové GTC4Lusso na 6 809 000 Kč a cena grand toureru 812 Superfast začíná od 7 627 000 Kč. Spekulace hovoří o tom, že cena Purosangue bude jen o několik stovek tisíc korun nižší, než kolik stojí 812 Superfast.

Zákaz dieselů je jen byznys. Dieselgate jako důkaz

Mnoho lidí pobouřil nedávný zákaz dieselů v Německých městech. Proto jsem se podíval na toto téma poněkud do hloubky a zapřemýšlel nad tím, kde tato problematika vznikla.

Číst celé

Autosalon v Detroitu roku 2004. Jaká auta se představila před 15 lety?

Výstava NAIAS 2004 se nesla v duchu odvážných konceptů i znovuzrození automobilových ikon z minulosti.

Číst celé

Z velké slávy městem duchů

Vašek Diviš a zajímavá slova o městě, které určitě všichni moc dobře znáte. Nachází se v USA, v Michiganu a přezdívá se mu Město motorů alias Motown. Ano, tušíte správně, řeč je o Detroitu.

Číst celé

Dlouhá cesta ke Cayenne: Jak postupoval vývoj čtyřmístných Porsche

Čtyřmístná Porsche jsou dnes běžná, ale cesta k prvnímu sériově vyráběnému modelu byla dlouhá a trnitá. Představujeme historii prototypů vozů Porsche pro čtyři pasažéry.

Číst celé

Sportovní auta ztělesňující zklamání. Tahle se vážně nepovedla

Čtyřkolové ikony si připomínáme každým dnem, ale co auta, na něž mnohdy zapomínáme? Vybrali jsme šest takových, na něž svět zapomněl právem.

Číst celé

Ferrari 250 LM: Poslední Ferrari historie, které vyhrálo Le Mans

Ferrari vyrobilo pouze 32 exemplářů typu 250 LM. Záměrem bylo přenést technologie prototypů do automobilových závodů třídy GT.

Číst celé