Honda HSC: Potenciální nástupce NSX, kterého Honda nechtěla vyrábět

Sportovní Honda HSC s motorem uprostřed vypadala jako nástupce legendární Hondy NSX, ale nakonec byla pouhým cvičením.

Honda NSX z konce 80. let vznikla, protože Honda chtěla ukázat Ferrari, že dokáže vyrobit lepší sportovní auto, které zároveň bude spolehlivější a kvalitněji vyrobené. Odhodlaným a cílevědomým inženýrům se to opravdu povedlo a NSX se zařadila mezi nejslavnější japonská auta všech dob. Popularitě Hondy NSX rovněž pomohl i Ayrton Senna, proslulý pilot Formule 1.

Patnáct let trvající produkce Hondy NSX byla ukončena v roce 2005 a trvalo dlouhých jedenáct let, než Honda v roce 2016 odstartovala výrobu právoplatného nástupce, jehož vývoj byl oznámen už v roce 2007. Vývoj byl několikrát přerušen, hlavně kvůli chybějícím financím a ekonomickým problémům společnosti, ale nakonec byl úspěšně dokončen. Hybridní supersport s motorem uprostřed ale nedosahuje úspěchů svého předchůdce, protože se na největším americkém trhu zatím prodalo jen necelých 1 500 kusů a ve zbytku světa jich nebude výrazně více.

Ve skutečnosti se japonská automobilka snažila o vývoj nástupce NSX už krátce po začátku nového tisíciletí. Alespoň tak to v roce 2003 viděla světová automobilová média, když Honda na tokijském autosalonu v roce 2003 představila studii HSC (Honda Sports Concept).

Honda HSC pokračovala ve filosofii úspěšné, ale rychle stárnoucí NSX. Honda nikdy oficiálně neoznámila, že HSC má být pokračovatelem NSX, ale na veřejnost tak působila. Koncept Honda HSC byl sportovním vozem s motorem uprostřed a pohonem zadních kol, jehož exotičtější design doplňovaly dveře typu „swan“ (otevírají se do stran jako konvenční dveře, ale zároveň s mírným úhlem vzhůru).

Inženýři Hondy si zakládali na skvělých jízdních vlastnostech, takže při vývoji karoserie použili uhlíková vlákna. Snižování hmotnosti se týkalo i pohonné jednotky, kterou byl lehký atmosférický 3,5 litrový vidlicový šestiválec i-VTEC z hliníkových slitin, jehož nejvyšší výkon byl odhadován na přibližně 300 koní. Honda při vývoji upustila od tradiční manuální převodovky, kterou nahradila šestistupňovou automatickou převodovkou s pádly pod volantem, inspirovanou převodovkami z Formule 1.

Kdyby se Honda HSC dostala do sériové výroby, mohla by být opravdu konkurenceschopná. Se zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a s nejvyšší rychlostí 300 kilometrů v hodině by patřila k nejrychlejším sportovním vozům ve své kategorii. To se bohužel nestalo, protože Honda na prototypu HSC pracovala další dva roky, v červenci 2005 oznámila ukončení vývoje. Takeo Fukui, tehdejší generální ředitel společnosti, řekl, že Honda HSC byla pouhým pokusem, který nikdy nebyl zamýšlen pro sériovou výrobu.

Proč Bugatti Chiron překonalo 300 mil v hodině pouze v jednom směru

Znáte skutečný důvod, proč organizace Guinness World Records neuznala rychlostní rekord Bugatti Chiron Sport?

Číst celé

Bertone Nivola: Italsko-americká pocta legendárnímu závodníkovi

Futuristický koncept Bertone Nivola vznikl jako budoucnost Chevroletu Corvette a vzdával hold slavnému italskému závodníkovi Tazio Nuvolarimu.

Číst celé

Splňte si sny hned teď! Tyhle supersporty jsou jako nové a čekají na vás

Myslíte si, že jste dospělí a umíte se chovat zodpovědně? Chyba! Prohlídka těchto šesti téměř nových supersportů vrátí vaší úroveň chování zpět do dětských let. Nevěříte? Budete je chtít!

Číst celé

Bugatti Veyron 16.4: Nejdůležitější auto prvního desetiletí 21. století

Hypersport, nebo luxusní cestovní kupé? Dlouhou dobu si zákazníci museli vybrat, ale až Bugatti Veyron 16.4 nabídlo dokonalý kompromis obojího.

Číst celé

Bandama Rally 1972: Závod, který nikdo nedokončil

Ačkoli má téměř každá rally svého vítěze, v historii motorsportu se objevil jeden podnik, v němž neuspěl žádný z účastníků.

Číst celé

Porsche 911 Carrera Speedster: Jak v Porsche poznali potenciál speciálních modelů

Na konci 80. let se Porsche vydalo ve stopách úspěšného 356 Speedster a navázalo na něj podobnou 911, která přitahovala spoustu pozornosti.

Číst celé