Jaguar připravuje nástupce F-Type

Úspěšná britská automobilka naznačuje svou budoucnost. Bude nejen rychlá, ale i zelená.

Jaguar v posledních letech úspěšně představuje jeden model za druhým. Přestože se v současné době značka věnuje hlavně vozům SUV, připravuje i nástupce svého sportovního modelu, jímž je F-Type.

Ian Callum, hlavní návrhář britské značky, se nechal slyšet, že je nástupce roadsteru a kupé již v přípravě. Vývoj sporťáku dostal zelenou i přes skutečnost, že jej trápí malé prodeje. Od uvedení na trh v roce 2013 si své majitele našlo přibližně 45 000 exemplářů. Ve srovnání s konkurenčním Porsche 911, se jedná o velmi nízké číslo. Jen za rok 2016 bylo prodáno více než 32 000 kusů 911.

Britská automobilka ctí svou tradici, jelikož jí v minulosti částečně proslavil sportovní model E-Type, duchovní předchůdce současného F-Type. Mnoho moderních rychlých SUV dokáže projet zatáčku podobně rychle jako aktuální sporťák značky, ale dle Calluma nejsou řidičsky zaměřená auta mrtvá. Říká, že za volantem není větší potěšení, než řídit promyšlené sportovní auto s krásnou karoserií, výkonným charakterním motorem a skvěle navrženým podvozkem. S tím souhlasíme.

Jaguar kromě následovníka sporťáku odhalil i další část své budoucnosti. Značka se vydá moderním směrem elektrických a hybridních pohonů. Nástupce F-Type, jenž také bude poháněn hybridním ústrojím, by měl nahradit současný model v roce 2020.

Porsche 754 T7: Důležitý prototyp spojoval vývoj mezi 356 a 911

Porsche 901, později 911, se stalo legendou mezi sportovními auty. Přestože je to dnes nepředstavitelné, německá ikona mohla vypadat úplně jinak. Původně měla nést tvary prototypu, který ji spojoval s předchozím 356.

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Japonská auta

Levné a ošklivé Subaru 360 nebo Toyota Crown otravující Američany při jídle. I takové byly začátky japonských značek v Americe.

Číst celé

Proč Koenigsegg Jesko nepoužívá dvouspojkovou převodovku

Devítirychlostní převodovka se sedmi spojkami v novém Koenigseggu Jesko je úžasným dílem talentovaných švédských inženýrů. Jak nový výkřik technického vývoje Koenigseggu funguje?

Číst celé

Nissan GT-R Liberty Walk: 890 koní a bōsōzoku

Japonská historie v moderní podobě s obrovskou porcí výkonu pod kapotou. Může tohle být vůbec špatné?

Číst celé

Jaguar XJ13: Vznikl pro Le Mans, ale nikdy nezávodil

Inženýři Jaguaru se rozhodli pro návrat do vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans, ale neochota vedení značky zapříčinila, že se z jejich krásného díla stal nepotřebný unikát.

Číst celé

Lotus Europa S: Civilizované Elise, které nikdo nekupoval

Několik let před úspěšnou Evorou se Lotus rozhodl navázat na úspěšný model z minulosti. Ke zklamání všech zúčastněných se však jednalo o naprostý prodejní propadák.

Číst celé