Závodní Bugatti anglického rychlostního rekordmana je na prodej

Závodní Bugatti Type 35B legendárního anglického automobilového závodníka se ukázalo i v České republice.

Angličan Sir Malcolm Campbell byl automobilový závodník, který se proslavil rychlostními rekordy ve svých speciálních vozech přezdívaných „Bluebirds“. Campbell miloval rychlou jízdu už od útlého dětství a po skončení první světové války, ve které bojoval jako pilot královského letectva RAF, začal s automobilovým závoděním.

Malcolm Campbell se kromě zdolávání rychlostních rekordů účastnil závodů Grand Prix, v nichž v letech 1927 a 1928 zvítězil v podniku Grand Prix de Boulogne ve Francii za volantem Bugatti Type 37A. To ale nebylo jediné Bugatti, se kterým Campbell závodil, protože kromě Type 37A soutěžil i za volantem Type 35 Grand Prix. Důvod, proč jsme si na to vzpomněli, je prostý – Campbellovo originální Bugatti je na prodej.

Bugatti Malcolma Campbella se poprvé veřejně prodalo na počátku 60. let, kdy se jeho majitelem stal Bernard Kain, bývalý viceprezident Bugatti Owners Clubu. Kain závodní Bugatti nešetřil a během šedesátých let se s ním zúčastňoval dalších závodů, během nichž získal několik prestižních trofejí. V polovině šedesátých let bylo Bugatti zrenovováno, během čehož bylo upraveno na pozdější verzi Type 35B s kompresorem pod kapotou.

V průběhu následujících desetiletí se modernizované Bugatti zúčastnilo mezinárodních událostí v České republice, Itálii, Francii, Holandsku a dokonce i na Novém Zélandu. V roce 2001 byl zrestaurován motor, čehož se ujal renomovaný specialista David Sewell. Bugatti i nadále získává prestižní ocenění od klubu majitelů Bugatti a uznávaného klubu Vintage Sports-Car Club.

Na přiložených fotografiích si můžete všimnout, že Campbellovo historické Bugatti má krásnou patinu, se kterou bude hvězdou jakékoli automobilové sbírky. Největší úspěch tohoto exempláře si necháváme na konec – Malcolm Campbell s ním stanovil rekordní čas vítězství na britském okruhu Brooklands, když zcela ovládl závod na 50 mil (80 km).

Prodejní cena nabízeného vozu bohužel nebyla odtajněna.

Přečtěte si o superrychlých modrých ptácích Malcolma Campbella.

McLaren MP4-12C obrodil slavnou značku

Návraty kdysi známých automobilek na trh nejsou snadné. O problémech, které na moderním světě číhají, se přesvědčil nespočet investorů. Značce z britského Wokingu se to však povedlo a od roku 2011 vyrobila více než 10 000 aut.

Číst celé

La Voiture Noire: Je čtvrtý Atlantic nenávratně ztracen?

Bugatti vyrobilo pouze čtyři exempláře Type 57 SC Atlantic, kvůli čemuž se dnes jedná o extrémně vzácná auta. Jeden z nich, známý jako La Voiture Noire, však stále chybí.

Číst celé

Maserati 3500 GT: Zachránce Maserati před možným krachem v 50. letech

Obyčejnější sériově vyráběné luxusní kupé 3500 GT bylo poslední nadějí Maserati, aby uniklo hrozícímu bankrotu. Nejenže se plán i přes počáteční nejistotu nakonec zdařil, ale zároveň do Itálie přinesl zajímavé prvenství.

Číst celé

Isdera Imperator 108i: Supersport, který Mercedesu nebyl dost dobrý

Eberhard Schulz byl neobyčejným studentem techniky, jehož práce zaujala i samotné Porsche, ale Mercedes-Benz naopak ne.

Číst celé

Auto roku podle Honzy

Soudy petrolheada založené na selských datech a referencích ostatních. Hledám hodnotné nabídky z nových aut, která mi nejvíce utkvěly v hlavě. Dal sem si hranici 200 koní, takže na nominaci nedosáhl Duster.

Číst celé

BMW 700: Malý model zachránil BMW před bankrotem a odstartoval novou éru

BMW se v druhé polovině padesátých let ocitlo na pokraji bankrotu, z něhož mu už na začátku šedesátých let pomohl lidově zacílený dvoudveřový model s motorem umístěným vzadu. BMW 700 stálo na začátku nové úspěšné budoucnosti značky.

Číst celé