Pirelli obouvá klasické vozy

Shánění nového obutí pro krásného evropského veterána nemusí být noční můra. Pátý největší výrobce pneumatik na světě rozšiřuje svou nabídku.

Vhodné pneumatiky jsou naprostý základ údržby auta. Majitelé klasických aut to bohužel tak jednoduché nemají a mnohdy musí těžko shánět to správné obutí. Mnoho majitelů Jaguaru XJ220 skákalo radostí, když Bridgestone uvedl novou řadu pneumatik pro jejich supersport. Nyní se i Pirelli rozhodlo, že půjde vstříc vlastníkům veteránů.

Společnost uvedla na trh řadu pneumatik, které spadají do řady Collezione, jenž je zaměřená na klasická auta. Nové gumy nesou vzhled starých předloh, ale jsou vyrobeny za pomoci moderních technologií, čímž jsou šetrné k životnímu prostředí a zlepšují jízdní vlastnosti a bezpečnost starých aut. Kontakt s vozovkou je nyní znatelně lepší na suchém i mokrém asfaltu.

Nabídka Pirelli obuje vozy značek Aston Martin, Jaguar, Ferrari, Maserati, Lamborghini a dalších. Ve spolupráci s Porsche bylo vyvinuto pět různých rozměru pneumatik pro 911, které byly vyrobeny před rokem 1989. V případě italské Lancie byla představena nová pneumatika Cinturato CA67, o rozměru 175 R400 89H, speciálně určená pro typ Flaminia, čímž oslavuje 60. výročí od uvedení tohoto auta na trh.

Některé pneumatiky z nové řady jsou dle tiskového mluvčího společnosti již k dostání na trhu a další budou pokračovat již brzy. Ceny nabízených typů se pohybují v rozmezí 236 – 473 dolarů za kus. Úctyhodný krok dalšího velkého výrobce pneumatik dává jasně najevo, že je o nové gumy pro klasické vozy opravdový zájem.

Ferrari F50: Důstojný následník trůnu?

Uřvaný dvanáctiválec z F1, šestistupňový manuál, pohon zadních kol a hmotnost snížená, kam až to šlo. Ferrari F50 bylo čistokrevným supersportem.

Číst celé

Dělal jsem řidiče byznysmenům. Tohle je můj příběh

Životní příběh Emila Remače, který se v minulosti živil jako soukromý řidič vlivných osobností. To mu dalo bohaté zkušenosti za volantem a také řídil mnoho aut snů.

Číst celé

DeLorean DMC-12 Turbo: Konečně s výkonem pro rychlost 88 mil v hodině

DeLorean DMC-12 vypadal jako rychlé auto, ale opak byl pravdou. Problémy s nízkým výkonem mělo vyřešit přeplňování turbodmychadlem.

Číst celé

Zvláštní auta jsou mi bližší než racionální volba

Zajímavá a nezvyklá auta jsou nákladná na provoz, ale to některé z nás nedonutí, abychom po nich přestali toužit.

Číst celé

AVUS Berlin: Nejrychlejší závodní okruh a první dálnice na světě

Extrémně klopená zatáčka berlínského závodního okruhu AVUS je důležitou součástí historie motorsportu. Přečtěte si příběh legendárního okruhu, který zároveň byl první dálnicí na světě.

Číst celé

Na cestě: Silniční provoz v Palermu je boj, ale hraje se fair-play

Italský provoz je boj i o ten volný kus asfaltu přímo před vámi. Co ovšem dokáže překvapit, je ochota uhnout tomu, kdo spěchá. To bychom se mohli naučit i my. Nejsem ale naivka.

Číst celé