Ayrton Senna se v roce 1992 zachoval jako hrdina a zachránil život soupeře

V roce 1992 měl Erik Comas během kvalifikace v belgickém Spa hrozivou havárii. Ayrton Senna zastavil, aby mu pomohl z nebezpečí.

Byl to kvalifikační den na okruhu Spa Francorchamps, když pilot Renaultu Erik Comas v rychlosti přesahující 300 kilometrů v hodině narazil do bariéry. Náraz byl tak silný, že okamžitě upadl do bezvědomí, ale nohou pořád stál na plynovém pedálu běžícího motoru, který se roztočil do vysokých otáček.

Prvním jezdcem projíždějícím okolo byl Ayrton Senna ve svém McLarenu MP4/7A. Místo toho, aby projel troskami a pokračoval dál, okamžitě zastavil na kraji dráhy a riskantně se rozběhl ke Comasovi. Okamžitě zhasl motor a zvedl Comasovu hlavu, aby se ujistil, že nebude dále zraněn, a čekal na příjezd lékařů.

Erik Comas věří, že mu Ayrton Senna ten den zachránil život. I když si z ošklivé havárie odnesl zranění, byl schopný se vrátit do světa závodění hned při příštím závodním víkendu. Hrdinský čin Senny upevňuje jeho důležitou pozici v síni slávy motorsportu.

K.I.T.T. měl být pro Pontiac přítěž. Nakonec mu pomohl s prodejem Firebirdů

Manažer Pontiacu si myslel, že mluvící Firebird poškodí jméno značky. Nakonec jí vytrhl velký trn z paty a výrazně pomohl s odbytem nové generace Firebirdů.

Číst celé

Citroën DS: Francouzská Bohyně, která předběhla dobu o 20 let

Citroën DS je jedním z nejlepších, nejslavnějších a nejdůležitějších aut v historii automobilového průmyslu. Obrovský úspěch tohoto luxusního Citroënu odstartoval jen několik vteřin po oficiálním představení veřejnosti.

Číst celé

13B-MSP Renesis: Znáte poslední sériový wankel?

Atmosférický dvourotorový wankel nabízel vysoký litrový výkon a nechal se točit k 9 500 otáčkám za minutu. Spolehlivost nepatří k jeho kladným stránkám, ale charakter naopak ano.

Číst celé

Počátek neočekávaného úspěchu. Zrození Fordu Mustang

Jen málokdo věřil myšlence na úspěch tohoto modelu, ale opak byl pravdou. Pony car se stal hitem již v den svého představení a nyní, po více jak padesáti letech od onoho dne, je jedním z nejslavnějších amerických sportovních vozů.

Číst celé

Ferrari Testarossa: Unikátní bylo i obutí

Zářivý červený lak Rosso Corsa, vyklápěcí světla a vidlicový dvanáctiválec uložený uprostřed. V osmdesátých letech byla Testarossa snem puberťáků, dnes se stává ceněným klenotem v automobilových sbírkách po celém světě.

Číst celé

Honda S2000 se jako taková už nikdy nevrátí

Mnozí z nás každý den touží po návratu slavných modelů, ale chceme je za každou cenu? Nakonec bychom totiž mohli být zklamaní.

Číst celé