Ferrari Roma: Základní kupé z Maranella se inspiruje legendami

Ferrari Roma je sourozencem kabrioletu Portofino, se kterým sdílí platformu a pohonné ústrojí, ale má osobitou tvář.

Maranello, Modena a Portofino. Ferrari v posledních desetiletích označuje některé modely podle slavných italských měst, k nimž se nyní připojuje další a nese jméno hlavního města země. Zbrusu nové Ferrari Roma je retro s minimalistickým designem, které se inspiruje legendárními modely 250 GT Berlinetta Lusso, 250 GT 2+2 a 365 GTB/4 Daytona.

Ferrari Roma je sourozencem kabrioletu Portofino a stává se novým základním kupé v nabídce maranellské automobilky. Duchovní nástupce ikonického Dina, které bylo nejlevnějším modelem továrny v šedesátých letech, přijíždí s typicky krásným italským designem. Kromě toho Ferrari v interiéru Roma představuje nové rozvržení palubní desky, s nímž se setkáme i u budoucích modelů.

 

I když se Ferrari Roma inspiruje slavnými dvanáctiválcovými modely značky, tak nemá vidlicový dvanáctiválec pod kapotou. Inženýři Ferrari použili moderní dvakrát přeplňovaný 3,9 litrový vidlicový osmiválec o 620 koních a 760 newtonmetrech. Maximálního výkonu dosahuje v 7 500 otáčkách za minutu a pohání zadní kola skrze osmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Oficiální informace od automobilky udávají, že Roma zrychluje z 0 na 100 kilometrů v hodině za 3,4 sekundy, dvoustovky dosáhne za 9,3 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 320 kilometrů v hodině.

Ferrari zatím nezveřejnilo více informací, ale zahájení prodeje se očekává v první polovině roku 2020. Konkurencí Ferrari Roma jsou hlavně Aston Martin Vantage a Mercedes-AMG GT S.

40 rychlostních rekordů. Tím se pyšní Mazda RX-8

Čtyřiadvacetihodinová rekordní jízda se odehrála v roce 2005 na německém závodním oválu pod dohledem Mezinárodní automobilové federace.

Číst celé

AVUS Berlin: Nejrychlejší závodní okruh a první dálnice na světě

Extrémně klopená zatáčka berlínského závodního okruhu AVUS je důležitou součástí historie motorsportu. Přečtěte si příběh legendárního okruhu, který zároveň byl první dálnicí na světě.

Číst celé

Pohled do útrob pěti legendárních sporťáků

Výkonné motory, nosníky karoserií či zavěšení kol. Komponenty starých sportovních vozů, které běžně vidět nemůžete, ale nyní máte tu možnost.

Číst celé

Sedm povedených aut, která vznikla ve správný čas

Vybrali jsme sedm skvělých aut, která byla uvedena na trh v nejlepší možný čas. Vzhledem k jejich vlastnostem není divu, že se staly okamžitými prodejními trháky.

Číst celé

Milliken MX-1: Experimentální prototyp pro zkoumání negativních odklonů kol

Milliken MX-1 byl speciální prototyp pro testování odklonů kol. Ze zkušeností získaných při jeho výzkumu těží i tovární tým Ferrari.

Číst celé

Ferrari 250 LM: Poslední Ferrari historie, které vyhrálo Le Mans

Ferrari vyrobilo pouze 32 exemplářů typu 250 LM. Záměrem bylo přenést technologie prototypů do automobilových závodů třídy GT.

Číst celé