Modernizovaná bestie pro závodní šampionát Super Trofeo

Lamborghini představilo upravenou verzi svého speciálu pro tovární šampionát Super Trofeo. Nese několik významných vylepšení.

Ferruccio Lamborghini vždy zavrhoval, aby Lamborghini vyrábělo závodní vozy. I přesto za jeho života vzniklo několik vozů s jeho jménem, jenž byly zkonstruovány právě pro závodní tratě. V roce 2009, dlouho po smrti zakladatele, automobilka spustila svůj první tovární šampionát – Super Trofeo.

Závodním autem šampionátu je v současné době Huracán LP620-2 Super Trofeo. Ten je po vzoru silniční verze poháněn motorem 5.2 V10 o výkonu 620 koní, které jsou přenášena na zadní kola skrz šestistupňovou sekvenční převodovku X-Trac.

V dnešních dnech se závodní Huracán dočkal modernizace EVO. Nejvýznamnější modernizací oproti původnímu autu je přepracovaná aerodynamika. Lamborghini ve spolupráci s Dallarou vyvinulo nový karbonový bodykit, jenž snižuje odpor vzduchu a výrazně zlepšuje přítlak. Důležitou novinkou je bezpečnostní střešní díl, který usnadní záchranu řidiče z havarovaného vozu.

Spolu s Huracánem Super Trofeo EVO automobilka zároveň oznámilo nové sponzorství šampionátu, které vykonává švýcarský výrobce hodinek Roger Dubuis. Předtím byla tovární závodní série sponzorována společností Blancpain.

Cena za nový závoďák dosahuje 235 000 eur (6 110 000 korun), za než dostanete nejen auto, ale i unikátní hodinky.

Porsche 924 Carrera GT: Zapomenutý homologační speciál

Model 924 se pro Porsche stal krokem vedle, který byl ještě ke všemu drahý. Společnost to však nevzdala a postupným vývojem zkonstruovala ostrý speciál, s nímž značka dostala druhý dech.

Číst celé

Zapomenuté hot hatche. Těchto 8 byste měli znát

Osm sportovně střižených hatchbacků, na něž automobilový svět doslova zapomněl. Znáte některý z nich?

Číst celé

Aston Martin Atom: Prototyp prťavého sedanu, o kterém jste nikdy neslyšeli

Aston Martin Atom měl být nejmenším, nejlehčím a nejlepším malým sedanem na trhu, ale vývoj přerušila 2. světová válka.

Číst celé

Sportovně laděná osmdesátá léta. Na tahle auta svět zapomněl

Osmdesátky přinesly hroznou módu, velké množství hudebních pecek a sportovně laděná hranatá auta. Jenže automobilový svět na některá z nich zapomněl, takže jsme se rozhodli oprášit pět z nich.

Číst celé

Výrobu Jaguaru XK120 zdržel poválečný nedostatek

První sportovní vůz Jaguaru, který vznikl po druhé světové válce, byl mimořádným úspěchem. Těšil se velkému zájmu ze strany zákazníků, dařilo se mu na závodních tratích a dokonce se zařadil mezi nejrychlejší auta své doby.

Číst celé

Pagani Zonda: Příběh evoluce mistrovského díla Horacia Paganiho

Splněný sen Horacia Paganiho, nadaného inženýra z Argentiny, okouzlil celý svět. Pagani Zonda přeneslo krásu žen do světa rychlých aut.

Číst celé