Modernizovaná bestie pro závodní šampionát Super Trofeo

Lamborghini představilo upravenou verzi svého speciálu pro tovární šampionát Super Trofeo. Nese několik významných vylepšení.

Ferruccio Lamborghini vždy zavrhoval, aby Lamborghini vyrábělo závodní vozy. I přesto za jeho života vzniklo několik vozů s jeho jménem, jenž byly zkonstruovány právě pro závodní tratě. V roce 2009, dlouho po smrti zakladatele, automobilka spustila svůj první tovární šampionát – Super Trofeo.

Závodním autem šampionátu je v současné době Huracán LP620-2 Super Trofeo. Ten je po vzoru silniční verze poháněn motorem 5.2 V10 o výkonu 620 koní, které jsou přenášena na zadní kola skrz šestistupňovou sekvenční převodovku X-Trac.

V dnešních dnech se závodní Huracán dočkal modernizace EVO. Nejvýznamnější modernizací oproti původnímu autu je přepracovaná aerodynamika. Lamborghini ve spolupráci s Dallarou vyvinulo nový karbonový bodykit, jenž snižuje odpor vzduchu a výrazně zlepšuje přítlak. Důležitou novinkou je bezpečnostní střešní díl, který usnadní záchranu řidiče z havarovaného vozu.

Spolu s Huracánem Super Trofeo EVO automobilka zároveň oznámilo nové sponzorství šampionátu, které vykonává švýcarský výrobce hodinek Roger Dubuis. Předtím byla tovární závodní série sponzorována společností Blancpain.

Cena za nový závoďák dosahuje 235 000 eur (6 110 000 korun), za než dostanete nejen auto, ale i unikátní hodinky.

De Tomaso Vallelunga: Proč šikovná koncepce neuspěla?

První italské auto s motorem uprostřed utrpělo kvůli podvozku, který jej dělal těžko použitelným.

Číst celé

BMW Z18: Překvapivě zásadní koncept

BMW Z18 bylo kombinací motorky a auta. Nikdy se nevyrobilo a vlastně jsme ho málem ani neznali, ale poměrně významně ovlivnil trend automobilového průmyslu po další desetiletí.

Číst celé

Tucker 48 prý neuměl couvat. Byla to lež

Falešné zprávy se šířily světem dávno před příchodem internetu. Jedna z lidových legend dokonce tvrdila, že revoluční Tucker 48 neuměl couvat. To však bylo daleko od pravdy.

Číst celé

Isdera Imperator 108i: Supersport, který Mercedesu nebyl dost dobrý

Eberhard Schulz byl neobyčejným studentem techniky, jehož práce zaujala i samotné Porsche, ale Mercedes-Benz naopak ne.

Číst celé

Lamborghini Athon: Zapomenuté gesto od Bertone spasilo automobilku

V Bertone si všimli nepříznivé situace Lamborghini a na vlastní náklady vyvinuli prototyp, který slavnou automobilku zviditelnil. Netrvalo dlouho a Lamborghini získalo nové investory.

Číst celé

Pět aut, která bych chtěl řídit o chvíli déle

Pravděpodobně všechny z nás baví neustále poznávat další a další auta. Občas se ale objeví kousky, v nichž bychom chtěli strávit více času, než bylo možné.

Číst celé