Lamborghini se daří! Už vyrobilo více Huracánů než Gallard

Huracán EVO s pořadovým číslem 14 022 je verze Evo a míří do Jižní Koreje.

Urus je v současné době hlavním tahounem prodejů Lamborghini, které od svého uvedení dokázal téměř zdvojnásobit. Komerčním úspěchem je také základní model Huracán, jež zatím vznikl ve více než 14 tisících exemplářích. Proč je toto číslo důležité? Během pěti let se jej vyrobilo více kusů, než předchozího Gallarda za celý desetiletý životní cyklus. Toho se v letech 2003 až 2013 vyrobilo 14 022 kusů.

Huracán potřeboval pouze polovinu času na to, aby překonal objem produkce svého předchůdce. Lamborghini oslavilo pětileté výročí od zahájení výroby a jubilejním vozem se stal Huracán EVO s číslem podvozku 14 022 v odstínu laku Grigio Titans, který míří k zákazníkovi z Jižní Koreje.

Lamborghini není s postupným vývojem Huracánu úplně hotové, protože automobiloví špióni v okolí továrny sledují další zamaskované prototypy. Některé odhady naznačují, že Lamborghini vyvíjí Huracán EVO s pohonem zadních kol, který potěší puristy, zatímco jiné naznačují, že jde o EVO Performante.

Lamborghini za první polovinu letošního roku dodalo 1 211 Huracánů, 649 Aventadorů a 2 693 Urusů. S celkovými 4 533 vozy je to 96% nárůst oproti prvnímu pololetí roku 2018. Italské továrně se opravdu daří a není divu, že skupina Volkswagen oficiálně vyvrátila zvěsti o prodeji značky.

Ferrari 512 S Modulo: Futuristický koncept z galaxie Pininfarina

Fascinující Ferrari 512 S Modulo bylo posledním futuristickým konceptem Ferrari na podvozku závodního vozu od Pininfariny.

Číst celé

Bugatti 1300 Concept: Bráška EB110 měl konkurovat Mazdě MX-5

Může se to zdát jako šílený nápad, ale Bugatti, tehdy vlastněné mužem jménem Romano Artioli, se skutečně rozhodlo, že postaví soupeře pro úspěšnou Mazdu MX-5.

Číst celé

Americká automobilová kultura 50. let: Počátek muscle cars, hot rodů a tuningu

Padesátá léta minulého století byla obdobím poválečné svobody. Americký automobilový průmysl začal rapidně vzkvétat a zrodila se odvětví, která existují dodnes.

Číst celé

Nissan 200 SX S14 díl 1.: Čtyři roky s dvoukilem

Kupovat japonské auto v Německu je dobrý nápad, ale nejde udělat kšeft, když jde Turek na oběd.

Číst celé

Hledáme naší bývalou Hondu Civic, pomozte nám ji najít

První auta v nás probouzí spoustu vzpomínek a taky touhu je mít zpátky, když přemýšlíme o nákupu druhého vozu na běžné ježdění.

Číst celé

Mik Kehl: Génius řídících jednotek působil i v Česku

O jeho osobním životě nevíme nic. Google je na něho téměř krátký a informace kusé. Jeho kariéra z něj ale dělá jednoho z nejlepších úpravců planety, legendu v oboru.

Číst celé