Lamborghini se daří! Už vyrobilo více Huracánů než Gallard

Huracán EVO s pořadovým číslem 14 022 je verze Evo a míří do Jižní Koreje.

Urus je v současné době hlavním tahounem prodejů Lamborghini, které od svého uvedení dokázal téměř zdvojnásobit. Komerčním úspěchem je také základní model Huracán, jež zatím vznikl ve více než 14 tisících exemplářích. Proč je toto číslo důležité? Během pěti let se jej vyrobilo více kusů, než předchozího Gallarda za celý desetiletý životní cyklus. Toho se v letech 2003 až 2013 vyrobilo 14 022 kusů.

Huracán potřeboval pouze polovinu času na to, aby překonal objem produkce svého předchůdce. Lamborghini oslavilo pětileté výročí od zahájení výroby a jubilejním vozem se stal Huracán EVO s číslem podvozku 14 022 v odstínu laku Grigio Titans, který míří k zákazníkovi z Jižní Koreje.

Lamborghini není s postupným vývojem Huracánu úplně hotové, protože automobiloví špióni v okolí továrny sledují další zamaskované prototypy. Některé odhady naznačují, že Lamborghini vyvíjí Huracán EVO s pohonem zadních kol, který potěší puristy, zatímco jiné naznačují, že jde o EVO Performante.

Lamborghini za první polovinu letošního roku dodalo 1 211 Huracánů, 649 Aventadorů a 2 693 Urusů. S celkovými 4 533 vozy je to 96% nárůst oproti prvnímu pololetí roku 2018. Italské továrně se opravdu daří a není divu, že skupina Volkswagen oficiálně vyvrátila zvěsti o prodeji značky.

Eunos Cosmo: 3 rotory v diskrétním luxusním balení

Luxusní kupé s wankelovým motorem bylo ukázkou schopností a umění Mazdy. Stalo se historicky prvním autem na světě, které mělo zabudovaný systém GPS.

Číst celé

Alfa Romeo B.A.T.: Svatá trojice italského aerodynamického designu

Netopýří koncepty Alfa Romeo B.A.T. od Franca Scaglioneho ohromily svět futuristickým designem, jehož aerodynamika je těžko překonatelná.

Číst celé

Porsche 911 Carrera 2.7 Turbo: Příběh historicky první silniční 911 s turbem

Porsche 930 Turbo bylo oficiálně první silniční 911 s turbodmychadlem, ale sériovému vozu předcházel prototyp s menším boxerem o objemu 2,7 litru.

Číst celé

Maserati 5000 GT: Spojení přání Šáha z Persie a snu konstruktéra

Maserati 3500 GT změnilo filosofii automobilky, ale některým zákazníkům nestačilo. Italská továrna kvůli nim vyvinula vytříbené kupé, o které ale nebyl velký zájem.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Pohled pod sukni

Přestože jsem původně zamýšlel seriál na zimu zmrazit mezitím, co RX-8 prochází servisem, napadlo mě, že by se mohlo jednat o vhodnou příležitost pro představení auta jako takového.

Číst celé

Mercedes-Benz W123 Plug-in Hybrid: Akumulátory vážily 600 kilogramů

Mercedes-Benz v osmdesátých letech hledal řešení, jak se odloučit od konvenčních pohonů. Experimentální plug-in hybridní W123 se však ukázal jako slepá ulička.

Číst celé