Lamborghini se daří! Už vyrobilo více Huracánů než Gallard

Huracán EVO s pořadovým číslem 14 022 je verze Evo a míří do Jižní Koreje.

Urus je v současné době hlavním tahounem prodejů Lamborghini, které od svého uvedení dokázal téměř zdvojnásobit. Komerčním úspěchem je také základní model Huracán, jež zatím vznikl ve více než 14 tisících exemplářích. Proč je toto číslo důležité? Během pěti let se jej vyrobilo více kusů, než předchozího Gallarda za celý desetiletý životní cyklus. Toho se v letech 2003 až 2013 vyrobilo 14 022 kusů.

Huracán potřeboval pouze polovinu času na to, aby překonal objem produkce svého předchůdce. Lamborghini oslavilo pětileté výročí od zahájení výroby a jubilejním vozem se stal Huracán EVO s číslem podvozku 14 022 v odstínu laku Grigio Titans, který míří k zákazníkovi z Jižní Koreje.

Lamborghini není s postupným vývojem Huracánu úplně hotové, protože automobiloví špióni v okolí továrny sledují další zamaskované prototypy. Některé odhady naznačují, že Lamborghini vyvíjí Huracán EVO s pohonem zadních kol, který potěší puristy, zatímco jiné naznačují, že jde o EVO Performante.

Lamborghini za první polovinu letošního roku dodalo 1 211 Huracánů, 649 Aventadorů a 2 693 Urusů. S celkovými 4 533 vozy je to 96% nárůst oproti prvnímu pololetí roku 2018. Italské továrně se opravdu daří a není divu, že skupina Volkswagen oficiálně vyvrátila zvěsti o prodeji značky.

BMW M1 během montáže cestovalo přes půl Evropy

Legendární BMW M1 mělo původně vzniknout za pomoci Lamborghini, ale z finančních důvodů se tomu nakonec nestalo. I přesto byl první supersport BMW úspěšný.

Číst celé

Moderní motorsport je nuda a já znám řešení problému

Myslím si, že je moderní motorsport jednoduše nudný. Může za to snaha být rychlejší a rychlejší, která si však vybrala daň v podobě úpadku divácké zábavy.

Číst celé

Chrysler navrhl sedm turbín pro pohon aut

Určitě jste slyšeli o Chrysleru Turbine Car, který byl poháněný turbínou, jak už jeho název vypovídá. Americká značka ale do vývoje technologie investovala daleko více času a peněz, než by se na první pohled mohlo zdát.

Číst celé

Lancia D50: Ferrari převzalo závodní program kvůli tragédii

Lancia D50 měla fantastický závodní debut, ale její úspěšné tažení ukončila tragédie, kvůli níž byl tovární program formule 1 následně zrušen.

Číst celé

5+1 důvodů, proč mám rád Mazdu MX-5 RF

Lukáš opět strávil několik dnů s zeleno-oranžovým RF a rozhodl se na něj podívat více subjektivním dojmem. Jak se mu líbí?

Číst celé

Ford GT: Vzpomínka na Le Mans

Americký Ford se v novém tisíciletí rozhodl připomenout historii svých nejslavnějších modelů. Kromě jmen Mustang a Thunderbird značka oživila i jméno legendárního vítěze nejznámějšího vytrvalostního závodu na světě.

Číst celé