O kolik koní přišlo Ferrari Testarossa po více než 30 letech provozu?

Plochý vidlicový dvanáctiválec Ferrari Testarossa po více než 32 letech příliš nezeslábl.

Ferrari Testarossa je mnohými považováno za jeden z nejzajímavějších italských supersportů na světě. O tomto tvrzení hovoří několik faktorů a jedním z nich je skutečnost, že během 12 let výroby vzniklo téměř 10 000 kusů. Klínovité Ferrari bylo u zákazníků opravdu oblíbené. Dalším působivým faktorem je fascinující motor, kterým je 4,9 litrový plochý dvanáctiválec.

Youtuber známý jako Normal Guy Supercar se rozhodl zrenovovat svou Testarossu, ale před vymontováním motoru z vozu jej vyzkoušel na válcové zkušebně. Zajímalo ho, kolik výkonu je motor stále schopný vyvinout a výsledek je docela překvapující.

Teoretická ztráta výkonu mezi klikovou hřídelí motoru a hnacími koly je přibližně 15 – 18 %. Nové exempláře americké verze Ferrari Testarossa měly udávaný nejvyšší výkon motoru 385 koňských sil, ale na kola se povedlo převést zhruba 315 až 330 koní. Jaký maximální výkon dokáže vyvinout motor 32 let starého vozu?

Čísla jsou působivá. Na válcové zkušebně bylo naměřeno, že testované Ferrari vyvinulo výkon 321 koní na kolech. Po odečtení ztrát v převodech lze snadno spočítat, že motor produkuje přibližně 369 koní. To je opravdu dobrý výsledek po více než třech desetiletích!

Poznejte ostrov Man a poslechněte si přitom Mustang Bullitt

Ford pokračuje v seriálu o nejlepších silnicích v Evropě. Tentokrát předvedl nový Mustang Bullitt na trati motocyklového závodu Isle of Man Tourist Trophy.

Číst celé

Alfa Romeo B.A.T.: Svatá trojice italského aerodynamického designu

Netopýří koncepty Alfa Romeo B.A.T. od Franca Scaglioneho ohromily svět futuristickým designem, jehož aerodynamika je těžko překonatelná.

Číst celé

Ferrari F355 Berlinetta: Svezli jsme se posledním osmiválcovým Ferrari s mrkačkami

Ferrari F355 Berlinetta na českých silnicích nepotkáváme často, ale dostali jsme příležitost, abychom si jej pořádně prohlédli a krátce se svezli.

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Japonská auta

Levné a ošklivé Subaru 360 nebo Toyota Crown otravující Američany při jídle. I takové byly začátky japonských značek v Americe.

Číst celé

Uplynuly dva roky s wankelem. Redakční Mazda RX-8 slaví výročí

Shrnutí prvních dvou let vlastnictví sportovního kupé, o kterém se dozvíte více špatných pověstí než těch dobrých. Zajímá vás, jak to bylo s jeho nákupem, přemýšlením o prodeji a jak to s ním doopravdy je a bude?

Číst celé

Dokonalý svět Marcella Gandiniho

Pokud milujete auta a čtete Temple of Speed, určitě už jste v článcích narazili na řadu zmínek o geniálním italském vizionáři, který pracoval pro Bertoneho a asi každé auto, které kdy nakreslil, bylo a stále je ikonou. Jste si ale jisti, že znáte celý rozsah práce Marcella Gandiniho? Pokud ne, čtěte dále a hlavně si prohlédněte naši galerii.

Číst celé