První poválečný závod na Bathurstu v roce 1946. Podívejte se na unikátní záznam

Austrálie se po válce vracela do normálního života, k čemuž patřilo i automobilové závodění. Podívejte se na unikátní záběry z prvního závodu na slavném okruhu Mount Panorama.

Závody na okruhu Mount Panorama v Bathurstu v Novém Jižním Walesu v Austrálii jsou celosvětově proslulé jako jedny z nejlepších Závodů na jižní polokouli.

Samotný okruh se v průběhu desetiletí změnil, ale stále se skládá z veřejných silnic, které vedou po straně hory Panorama a poté vedou dolů napříč úpatími, než se vydávají zpět nahoru. Dnes je samotný okruh dlouhý 6 213 metrů a vyznačuje se kombinací širokých otevřených silnic a úzkých klikatých úseků s odkrytými skalními stěnami. Okruh je jedinečnou výzvou, která každoročně přitahuje některé z nejlepších řidičských talentů na planetě.

1946 New South Wales Grand Prix byl první silniční závod, který se konal v Austrálii po skončení druhé světové války. Podobně jako sousední Nový Zéland, Austrálie statečně bojovala na tichomořských, severoafrických a evropských bojištích.

Závod v roce 1946 na okruhu Mount Panorama oslavoval pomalý návrat k normálnímu životu a startovní listina zahrnovala závodníky z celého světa, kteří se zúčastnili v upravených MG, Austinech 7 a dalších speciálních závodních vozech. Do závodu startovaly i dnes neznámé vozy jako Alfa Romeo Ford, Bugatti Ford S/C, Lycoming Special a tajemný Willys Jeep Monoposto. Vítězem se stal Alf Najar za volantem MG TB Monoposto.

Ze závodu se dochoval záznam natočený domácím filmařem na jednoduchou osmimilimetrovou kameru. Ačkoli nemá žádný doprovodný zvuk, stále nabízí neuvěřitelný vhled do historie automobilových závodů v Austrálii.

Koenigsegg CC8S: Fascinující výsledek odhodlání švédského snílka

První model v úspěšné historii Koenigseggu vsázel na nejlepší dostupné technologie a v tabulkách překonal supersport, jímž se inspiroval.

Číst celé

Masařka AMG je budoucí klasika. Kupte si ji po Schumacherovi

Jedno z prvních aut vzniklé za úzké spolupráce AMG a Mercedesu bylo sleeperem, jak má být. Ale tehdy se to tak ještě nebralo.

Číst celé

Ford Sierra RS500: Auto králů bez koruny

Konec osmdesátých let byl ještě dobou, kdy se v motorsportu hledaly skuliny v pravidlech, aby se dalo legálně podvádět.

Číst celé

Maserati oslavuje 70. výročí vozu A6G 2000, modelu pojmenovaného na počest Alfieriho Maseratiho

V roce 1951 se Maserati A6G 2000 stalo modelem, který oslavoval spoluzakladatele značky, automobilového závodníka a konstruktéra Alfieriho Maseratiho.

Číst celé

Toyota GR Yaris: 5 zajímavostí o nejlákavějším hot hatchi současnosti

Toyota GR Yaris je nepochybně nejzajímavější sportovní auto roku 2020. Představujeme vám 5 technických zajímavostí, které byste o nové Toyotě měli vědět.

Číst celé

Pablo Escobar byl závodník, kterého byste nechtěli předjet

Nejslavnější obchodník s drogami byl nadšeným závodníkem, jehož úspěchy byly kromě jiného dosaženy i zastrašováním.

Číst celé