Nové Lamborghini bude nejrychlejším SUV na Nürburgringu

Segment vozů SUV je u zákazníků stále více populární a tak není divu, že se do něj hrnou i automobilky, do kterých bychom to ani neřekli. Pravdou je, že na takové vozy movitá klientela čeká.

Když Lamborghini v osmdesátých letech představilo model LM002, bylo to kvůli tomu, aby si „lambo“ mohli pořídit i zákazníci ze zemí, kde neprojel Countach. Automobilka tím zároveň zužitkovala neúspěšný vývoj vojenského vozidla. Nyní se značka chystá představit druhé SUV své historie, které by mělo být neobyčejné.

Pod kapotou chystané novinky, jež vychází z 5 let starého konceptu Urus, se bude nacházet vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, jehož výkon by měl dosáhnout 650 koní. S touto hodnotou bude silnější než Bentley Bentayga, které je v současné době nejrychlejším SUV na světě. Zároveň by mělo nové Lamborghini vážit méně, což znamená zajímavé parametry.

Chystané SUV prý zvládne sprint na stovku pod 4 sekundy a jeho maximální rychlost přesáhne 300 kilometrů v hodině. Automobilka se zároveň chlubí tím, že je jejich nový výtvor nejrychlejším SUV na Nürburgringu. To znamená, že překonává čas 7:59.74, který zajelo Porsche Cayenne Turbo S.

Nezbývá tedy, než si počkat na oficiální představení, které se uskuteční 4. prosince letošního roku.

Vývoj Bugatti Veyron odstartoval skicou motoru W18 na obálce

Ferdinand Piëch toužil po exkluzivním osmnáctiválci, ale neměl pro něj vhodné auto. Přání jeho syna jej inspirovalo ke koupi Bugatti a vývoji Veyronu.

Číst celé

Auto Pólo: Zničená auta a tvrdé pády při zvláštním sportu

Místo koní použili auta a snažili se zasáhnout soupeřův terč basketbalovým míčem. Auto pólo bylo odvázanou motoristickou zábavou počátku minulého století.

Číst celé

Audi 4000: Když Audi stálo polovinu konkurenčního Mercedesu-Benz

V osmdesátých letech se Audi předvedlo na americkém trhu s velkým sedanem, který byl podobně dobrý jako konkurenční BMW a Mercedes, ale byl výrazně levnější.

Číst celé

Spin-off story. Jak se z neužitečného Opelu stala automobilka Bitter

Velké plány Opelu nevyšly, ale ujmul se toho někdo jiný. Tím byly položeny základní kameny automobilky Bitter, která je aktivní až dodnes. No, aktivní… ale pojďme od začátku.

Číst celé

BMW Turbo Concept: Futurismus sedmdesátých let

Ukázka nejmodernějších bezpečnostních prvků sedmdesátých let zaujala svým sportovním tělem a předpověděla technický i legislativní vývoj.

Číst celé

Bugatti ID 90 Concept: Vývojový koncept legendárního Bugatti EB 110

Koncept Bugatti ID 90 se představil jako designová studie při hledání správných linií pro legendární Bugatti EB 110. V 90. letech neuspěl, ale do současnosti příliš nezestárl.

Číst celé