WRC se po sezóně 2021 změní. FIA oficiálně potvrdila hybridní pohony

Mezinárodní automobilová federace oznámila uvedení hybridních závodních vozů do šampionátu WRC. Poprvé budou závodit už v roce 2022 a občas budou jezdit potichu.

Mezinárodní automobilová federace FIA učinila po posledním zasedání Světové rady motoristického sportu důležité prohlášení. Mistrovství světa v rally se v roce 2022 přesune na novou generaci závodních speciálů, která bude vyžadovat použití hybridního systému.

Hybridní systém musí být natolik silný, aby vozům umožnil jet pouze na elektrický pohon, což bude využíváno hlavně při přejezdech mezi rychlostními zkouškami. Při závodění na rychlostních zkouškách bude podporovat konvenční spalovací motor a vytvářet přídavnou energii.

Aby bylo možné vytvořit vyrovnané podmínky, první tři roky budou komponenty a software hybridního pohonu společné pro všechny týmy. Větší svoboda při vývoji bude poskytnuta týmům až po sezóně 2024. Vzhledem k tomu, že se elektrifikace stále rozšiřuje ve všech směrech, podle FIA má smysl zavést technologii i do WRC.

Mistrovství světa v rally není jedinou disciplínou, v níž se brzy setkáme s elektromotory. FIA zveřejnila revidovaný plán pro mistrovství světa v rallycrossu, kde se má elektrifikace objevit už v roce 2021. Podle nových záměrů budou zpočátku povolena jak čistě elektrická auta, tak i hybridní auta se spalovacími motory.

Život s Mazdou RX-8: Vyvážená zábava

Náš seriál se konečně dostává k dlouho slibované a očekávané části. Jaká je tedy Mazda RX-8 z pohledu nadšence, který si jí pořídil jako svou první zadokolku?

Číst celé

Jak koupit tu nesprávnou Miatu

Vítejte u jednoho z mnoha mých virtuálních nákupů auta. Virtuálního proto, že stejně jako vy hrozně rád procházím inzerci a vybírám auta, na která nemám peníze nebo odvahu. Dnes si musím postěžovat na Mazdu MX-5. Nepřepínejte kanál, vysvětlím.

Číst celé

Masařka AMG je budoucí klasika. Kupte si ji po Schumacherovi

Jedno z prvních aut vzniklé za úzké spolupráce AMG a Mercedesu bylo sleeperem, jak má být. Ale tehdy se to tak ještě nebralo.

Číst celé

Rodinné čtyřkolky, které Japonci nedali světu

Nadupané čtyřkolky se závodními geny v rodinných karoseriích. Auta, po nichž by měl toužit každý rychlý taťka.

Číst celé

Servis McLarenu F1 stále vyžaduje zastaralé počítače Compaq z 90. let

Zastaralý notebook Compaq LTE 5280 se při servisu McLarenu F1 používá kvůli speciální kartě CA, která vytváří komunikaci mezi počítačem a autem.

Číst celé

Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Číst celé