Cadillac Seville se prodával se zvláštní výbavou pro makléře z Wall Street

Marketingové oddělení Cadillacu si myslelo, že průměrný majitel Seville si potřebuje čas od času něco spočítat. Z toho důvodu mu do výbavy přidalo kalkulačku.

V devadesátých letech se Cadillac snažil obrodit svou úspěšnou minulost a opět se stát standardem automobilového světa, jak tvrdil jeho dřívější reklamní slogan. Tento posun zahrnoval ofenzívu nových modelů. Kvůli tomu vznikl nový designový jazyk a modelová řada značky se na konci desetiletí rozvětvovala do nových segmentů. Společnost se snažila, aby se zákazníci cítili, jako by řídili něco zvláštního. Toužila po nehmotném aspektu, který měl být aurou luxusního vozu.

Za tímto účelem byl Cadillac Seville modelového roku 1994 dodávaný s koženými deskami, které obsahovaly uživatelský manuál, poznámkový blok, černé pero se zlatými akcenty a kalkulačku s logem Cadillac. Marketingové oddělení muselo dojít k závěru, že průměrný zákazník kupující Seville tyto tři položky prostě potřeboval. K častým zákazníkům značky patřili i burzovní makléři z Wall Street.

Lidé, kteří si Seville běžně kupovali, ale možná nikdy neotevřeli návod k obsluze a ani se příliš nezabývali obsahem hezky vypadajících desek. V dnešní době chytrých telefonů je už nepravděpodobné, že by některá ze značek dodávala vozy s podobnou výbavou. V našich očích to podtrhuje krásu luxusních vozů z devadesátých let. Zajímalo by nás, kolik z vyrobených vozů stále má svou kalkulačku.

Top Fuel Dragster: 500 km/h za 4 sekundy

Akcelerace shodná s vystřelením z katapultu a šílené provozní náklady. Vrcholová třída dragsterů vyžaduje obrovskou porci odhodlání.

Číst celé

Honda N600: Předchůdce Civicu vznikl jako odpověď na Mini

Malá Honda N600 byla prvním autem značky, které se oficiálně dováželo do Spojených států amerických, a byla předchůdcem úspěšného Civicu.

Číst celé

Maserati Birdcage: Složitá konstrukce rámu připomínala ptačí klec

Základem Maserati Birdcage byl unikátní prostorový rám, který mu dal jeho nesmazatelnou přezdívku „ptačí klec“.

Číst celé

Tucker 48 prý neuměl couvat. Byla to lež

Falešné zprávy se šířily světem dávno před příchodem internetu. Jedna z lidových legend dokonce tvrdila, že revoluční Tucker 48 neuměl couvat. To však bylo daleko od pravdy.

Číst celé

Subaru Forester: Nejvýkonnější a sportovní verze populárního lesníka

Subaru Forester se na dlouhých 20 let stalo nejprodávanějším modelem japonské automobilky. V jakých nejvýkonnějších motorizacích se kdy vyrábělo?

Číst celé

Duesenberg Model D: Limuzína, která měla být dražší a luxusnější než Cadillac

Limuzína Duesenberg Model D měla oživit zapomenutou americkou značku, ale nedostala se do sériové výroby, protože hlavní investor změnil názor a celý projekt ukončil.

Číst celé