Toyota potichu staví závodní okruh. Je to japonský Nürburgring

Nová testovací trať už má oficiální jméno – Toyota Technical Center Shimoyama, ale nikdo ji v budoucnu neřekne jiným názvem než Toyotaring.

Nürburgring se v posledních letech stal důležitou součástí vývoje nových aut. Marketingová oddělení značek z celého světa jménem slavného závodního okruhu nešetří v reklamních kampaních a některé automobilky mají v okolí trati vlastní vývojová střediska. Jiným značkám však nevyhovuje velká popularita veřejně přístupné trati, protože zde nedokáží utajit testování prototypů chystaných modelů.

Většina výrobců se s tím později vyrovná, ale Toyota se rozhodla vydat jiným směrem. V japonském centru společnosti, známém jako Toyota-shi, totiž buduje vlastní podobu Nürburgringu. Zařízení Toyota Technical Center Shimoyama, které bude využíváno k testování nových modelů, je zabudováno krajiny v okolí Toyota-shi a prochází nejen částí města, ale i přilehlými horami.

Toyota přiznává, že jejich vlastní testovací trať vychází z dlouholetých zkušeností získaných na severní smyčce Nürburgringu a nabízí podobně vyčerpávající jízdní podmínky. Zatím je hotový pouze úsek Country Road Test o délce 5,1 kilometru a zbytek bude dokončený nejpozději v roce 2023. Toyota nechala navrhnout japonskou verzi Zeleného pekla tak, aby po vzoru německé trati splývala s okolními horami. To dokazuje i převýšení mezi nejnižším a nejvyšším bodem trati, které je přibližně 75 metrů. Podle vyjádření Toyoty je přibližně 70% terénu a zeleně v okolí okruhu bez úprav.

Bude se na nově vznikajícím okruhu i závodit? Přestože jej Toyota chce využívat hlavně k testování při vývoji nových modelů, ředitel společnosti Akio Toyoda tuto možnost nevylučuje. Toyoda je velkým fanouškem motorsportu a sám se účastní závodů po celém světě.

K.I.T.T. jako Shelby Mustang. Proč filmaři nahradili Pontiac Fordem?

Uvedení moderního pojetí seriálu Knight Rider na televizní obrazovky v roce 2008 bylo velmi kontroverzní. Zavzpomínejte na novodobý remake a zjistěte, proč nový K.I.T.T. byl Shelby Mustang.

Číst celé

Lancia Delta S4 Stradale: Silniční verze závodní bestie skupiny B

Lancia Delta S4 Stradale vznikla, aby automobilka mohla homologovat závodní speciál pro rallye skupiny B.

Číst celé

Porsche 911 Carrera 2.7 Turbo: Příběh historicky první silniční 911 s turbem

Porsche 930 Turbo bylo oficiálně první silniční 911 s turbodmychadlem, ale sériovému vozu předcházel prototyp s menším boxerem o objemu 2,7 litru.

Číst celé

Summer Story: Valentino Balboni zachraňuje dívky v nesnázích

Čtyři krásné dívky, tři skvělé automobilové ikony a galantní Valentino Balboni. Po zhlédnutí filmečku Summer Story si budete přát, aby Simon Kidston natočil celovečerák.

Číst celé

Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Číst celé

Lancia Delta S4 Group B: Historie závodního speciálu, který způsobil konec skupiny B

Lancia Delta S4 závodila ve slavné rally skupině B a byla jedním z několika důvodů, proč byla celá kategorie ukončena.

Číst celé