Toyota potichu staví závodní okruh. Je to japonský Nürburgring

Nová testovací trať už má oficiální jméno – Toyota Technical Center Shimoyama, ale nikdo ji v budoucnu neřekne jiným názvem než Toyotaring.

Nürburgring se v posledních letech stal důležitou součástí vývoje nových aut. Marketingová oddělení značek z celého světa jménem slavného závodního okruhu nešetří v reklamních kampaních a některé automobilky mají v okolí trati vlastní vývojová střediska. Jiným značkám však nevyhovuje velká popularita veřejně přístupné trati, protože zde nedokáží utajit testování prototypů chystaných modelů.

Většina výrobců se s tím později vyrovná, ale Toyota se rozhodla vydat jiným směrem. V japonském centru společnosti, známém jako Toyota-shi, totiž buduje vlastní podobu Nürburgringu. Zařízení Toyota Technical Center Shimoyama, které bude využíváno k testování nových modelů, je zabudováno krajiny v okolí Toyota-shi a prochází nejen částí města, ale i přilehlými horami.

Toyota přiznává, že jejich vlastní testovací trať vychází z dlouholetých zkušeností získaných na severní smyčce Nürburgringu a nabízí podobně vyčerpávající jízdní podmínky. Zatím je hotový pouze úsek Country Road Test o délce 5,1 kilometru a zbytek bude dokončený nejpozději v roce 2023. Toyota nechala navrhnout japonskou verzi Zeleného pekla tak, aby po vzoru německé trati splývala s okolními horami. To dokazuje i převýšení mezi nejnižším a nejvyšším bodem trati, které je přibližně 75 metrů. Podle vyjádření Toyoty je přibližně 70% terénu a zeleně v okolí okruhu bez úprav.

Bude se na nově vznikajícím okruhu i závodit? Přestože jej Toyota chce využívat hlavně k testování při vývoji nových modelů, ředitel společnosti Akio Toyoda tuto možnost nevylučuje. Toyoda je velkým fanouškem motorsportu a sám se účastní závodů po celém světě.

Zábava za skvělou cenu. Hot hatche do 200 000 korun

Sedm rychlých hatchbacků, které pořídíte za rozumný peníz a při každodenním používání se budete královsky bavit. Nechybí turbodmychadla, kompresor, ani pětiválec.

Číst celé

Měření kompresí wankelu. Jak na to?

Chystáte se zakoupit auto poháněné rotačním motorem? Rozhodně nezapomeňte na změření kompresí jeho motoru dříve, než jej koupíte. Prozradíme vám, jak se to dělá.

Číst celé

Honda Civic 4WD Shuttle: Podivný inovátor s pohonem jako v Porsche 959

Honda Civic 4WD Shuttle byla ošklivým praktickým autem, ale byla vybavena technologií, kterou běžně měla pouze výrazně dražší výkonná auta.

Číst celé

Mercedes-Benz 300 SL: Na přání Američana

Ikonický „Gullwing“ původně vznikl jako závodní auto, ale jeho úspěchy byly předzvěstí dobrých prodejů produkční verze.

Číst celé

Nákup nové ojetinky už není radost. Zdá se mi to jako zbytečný opruz

Rozhodl jsem se pro nákup dalšího auta, ale nevím, co chci. A taky mi výběr komplikuje nedůvěryhodnost většiny prodejců v České republice.

Číst celé

Deset zajímavých aut za cenu nového Rapidu

Klasická auta, která snadno pořídíte za cenu tuctového dostupného vozu, s nímž se lze setkat na každém českém rohu. Jaká auta se objevila na seznamu?

Číst celé