Ferrari Testarossa Spider: Unikát s manuálem i automatem zároveň

Unikátní otevřené Ferrari Testarossa vzniklo na míru pro šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho. Kromě toho, že se jedná o jediný originální Spider, bylo tohle auto vybavené netradiční převodovkou.

Gianni Agnelli byl jedním z největších italských průmyslníků, kteří kdy žili. Agnelli se na začátku druhé poloviny šedesátých let stal ředitelem Fiatu, jehož byl hlavním akcionářem, a mezi ostatními členy vlivné italské společnosti se proslavil svou extrovertní povahou. Jako opravdový čistokrevný muž naplněný vášní pro život s výrazným stylem rád ukazoval svůj životní úspěch. To se samozřejmě týkalo i jeho vlastních vozů, ke kterým se řadilo i jedinečné Ferrari Testarossa Spider.

Přestože po světě jezdí několik různých exemplářů, kromě jednoho jediného se jedná o pozdější zakázkové přestavby. Ferrari oficiálně vyrobilo jednu Testarossu Spider, kterou si v roce 1986 speciálně objednal Gianni Agnelli. Italský byznysmen rád sbíral unikátní vozy, o čemž svědčí i jediné vyrobené exempláře modelů jako Lancia Delta Integrale Spider nebo Fiat Multipla Spider.

Když se Ferrari pustilo do práce na Testarosse Spider, okamžitě zjistilo, že pouhé uříznutí střechy nebude fungovat. Návrháři museli kompletně přepracovat zadní část supersportu, aby zajistili, že jeho klínovitý tvar bude vypadat dobře jak bez střechy, tak i s ní. Inženýři mezitím hledali způsob, jak co nejefektivněji zpevnit podlahu. Všechny zúčastněné týmy vynaložily velké úsilí, aby výsledné dílo opravdu fungovalo a bylo krásné.

Ferrari Testarossa Spider vypadalo stejně exkluzivně jako jeden z mnoha obleků pana Agnelliho na míru. Konstruktérům se podařilo vyztužit podvozek natolik, aby mohl za sedadly zůstat plochý vidlicový dvanáctiválec o výkonu 390 koní. Zatímco většina zákazníků Ferrari volila červený odstín, Agnelli zvolil stříbrný lak s tmavě modrým koženým čalouněním. Proč? První dvě písmena příjmení Agnelli jsou AG, což je chemická značka stříbra v periodické tabulce prvků.

Superauto, které je fascinující už na povrchu, však skrývá ještě jednu zajímavou vlastnost, která Agnellimu usnadňovala řízení po autonehodě v době jeho mládí. Agnelli byl opravdový nadšený řidič, který zbožňoval řazení manuální převodovkou, ale kvůli dřívějšímu zranění to pro něj bylo občas nepříjemné. Výrobce převodovky Valeo vyvinul systém, který stisknutím tlačítka změnil manuální převodovku Testarossy na automatickou. Pedál spojky dokonce v tu chvíli zmizel pod palubní deskou jako ve špionážním filmu! Fascinující auto vlastněné fascinujícím mužem.

Dokonalý svět Marcella Gandiniho

Pokud milujete auta a čtete Temple of Speed, určitě už jste v článcích narazili na řadu zmínek o geniálním italském vizionáři, který pracoval pro Bertoneho a asi každé auto, které kdy nakreslil, bylo a stále je ikonou. Jste si ale jisti, že znáte celý rozsah práce Marcella Gandiniho? Pokud ne, čtěte dále a hlavně si prohlédněte naši galerii.

Číst celé

Znáte zapomenutou inovaci Henryho Forda, kterou zlepšil životy zaměstnanců?

Americký průmyslník Henry Ford ovlivnil vývoj automobilového průmyslu a zavedl revoluční inovace, ke kterým patřilo zkrácení pracovní doby.

Číst celé

Mercedes-Benz W154: Neporazitelný stříbrný šíp

Poslední předválečný závodní Mercedes kraloval okruhům a od historiků si vysloužil titul nejlepšího závodního vozu všech dob. Úspěšné vítězné tažení bohužel přerušil začátek druhé světové války.

Číst celé

Eunos Cosmo: 3 rotory v diskrétním luxusním balení

Luxusní kupé s wankelovým motorem bylo ukázkou schopností a umění Mazdy. Stalo se historicky prvním autem na světě, které mělo zabudovaný systém GPS.

Číst celé

Lister Storm: Neúspěšný supersport ohromil vzhledem, ale pobouřil cenou

Lister Storm se představil v roce 1993 jako první vlastní vůz značky po více než 30 letech. Podle novinářů jezdil skvěle, ale byl šíleně drahý.

Číst celé

Honda NSX: Od revoluce mezi supersporty uplynulo 30 let

Honda NSX letos slaví třicáté výročí od prvního představení veřejnosti. Hlavním cílem inženýrů bylo překonat a zesměšnit slavné Ferrari.

Číst celé