Podívejte se, jak se prodávají supersporty v Dubaji

Zdejší prodejci mají skladem úplně všechno, po čem by místní milionáři mohli zatoužit.

Marketingoví manažeři automobilek tráví dlouhé měsíce výzkumem a přípravou uvedení nových modelů na světové trhy co nejefektivnějším způsobem. Oficiální prodejní zastoupení jsou však do jisté míry omezená vnitřními předpisy společnosti a výrobním pořadníkem, v němž se přeskakovat nedá. Pokud tedy zákazníci zatouží po možnosti mít vytoužené auto okamžitě, musí navštívit neoficiální dealery. Ještě více to platí v případě supersportovních a luxusních vozů.

Na celém světě existuje několik lokalit, v nichž je prodej drahých aut každodenní samozřejmostí. Některá taková města dokáží mírou poptávky zastínit i celé státy. Jedním z takových měst je Dubaj ve Spojených arabských emirátech, kde bydlí velké množství arabských milionářů toužících po exkluzivních autech.

Toho si samozřejmě všimla řada podnikatelů, kteří začali zprostředkovávat prodej různě vzácných vozů, jež se prodávají každým dnem. Z původně malého podnikání se postupem času stal plnohodnotný obchod s rozlehlými showroomy na dubajských bulvárech, v nichž lze najít téměř všechno.

Několik z takových prodejců ukazuje i video natočené youtuberem s přezdívkou Whitesee JR, který se rozhodl některé z nich navštívit a natočit jejich nabídku. Pokud máte dostatek peněz, můžete si od nich téměř okamžitě odvézt velké šestikolové Mercedesy G (včetně úpravy Brabus), několik Chironů, Veyronů, LaFerrari a dalších exkluzivních aut, o kterých automobilky rády tvrdí, že už nejsou k mání.

Mercedes-Benz W154: Neporazitelný stříbrný šíp

Poslední předválečný závodní Mercedes kraloval okruhům a od historiků si vysloužil titul nejlepšího závodního vozu všech dob. Úspěšné vítězné tažení bohužel přerušil začátek druhé světové války.

Číst celé

Amati: Luxusní divize Mazdy pro Ameriku skončila obrovským zklamáním

Japonská značka Amati je zapomenutou luxusní divizí Mazdy pro severoamerický trh, kterou automobilka musela zrušit a nikdy poté se o ní už nezmínila.

Číst celé

Cadillac Seville se prodával se zvláštní výbavou pro makléře z Wall Street

Marketingové oddělení Cadillacu si myslelo, že průměrný majitel Seville si potřebuje čas od času něco spočítat. Z toho důvodu mu do výbavy přidalo kalkulačku.

Číst celé

Chevrolet se pokusil rozkazovat sněhu. Tekuté řetězy omezovaly prokluz kol

Vysoký točivý moment a pohon jediné nápravy může ve sněhové nadílce představovat problém. Chevrolet v roce 1969 experimentoval s řešením, jak řidičům usnadnit život za volantem.

Číst celé

Porsche 924 Carrera GT: Zapomenutý homologační speciál

Model 924 se pro Porsche stal krokem vedle, který byl ještě ke všemu drahý. Společnost to však nevzdala a postupným vývojem zkonstruovala ostrý speciál, s nímž značka dostala druhý dech.

Číst celé

Jaký byl pravdivý důvod, proč Audi koupilo Lamborghini v roce 1998

Audi využilo know-how malosériové italské automobilky, aby získalo náskok před konkurencí při vývoji sportovního vozu s motorem uprostřed, ale celý příběh je trochu složitější.

Číst celé