Zimmer Quicksilver: Zhmotněná touha po luxusním kupé s motorem uprostřed

Zimmer Quicksilver byl splněným snem odvážného podnikatele Paula Zimmera, jehož automobilka později zkrachovala, a proto vyrobila jen malý počet kusů.

Americký automobilový průmysl je široce rozsáhlý a za více než 120 let jej vytvořilo obrovské množství automobilek, z nichž drtivá většina později zanikla, nebo dokonce upadla v zapomnění. Američané toužili po změně a pravidelně si kupovali nová modernější auta, se kterými byl jejich život lepší. Není divu, že se zapálení sebevědomí podnikatelé snažili zakládat vlastní automobilky a pokoušeli se vydělat jmění na vzkvétajícím trhu.

V roce 1978 podnikatel Paul Zimmer založil automobilku Zimmer Motorcars Corporation, aby mohl vyrábět vlastní vůz Zimmer Golden Spirit. Luxusní Golden Spirit vznikl na podvozku Mustangu, který dodával Ford, a svým retro designem se inspiroval vozy z 30. let. V letech 1984 až 1988 automobilka vyráběla i druhý model, kterým byl menší, sportovnější a levnější Zimmer Quicksilver.

Zimmer Quicksilver byl rozdílný od klasičtějšího Golden Spiritu a snažil se zaujmout moderními tvary s typickými rysy 80. let. Quicksilver byl postaven na platformě Pontiacu Fiero, jehož podvozek byl upraven protažením rozvoru o 380 milimetrů, mezi předním kolem a A-sloupkem, a prodloužením předního a zadního převisu. V přední části zůstaly zachovány vyklápěcí světlomety Fiera a oba konce karoserie byly zakončeny neobvyklými masivními chromovanými nárazníky, které byly opticky spojeny chromovanými lemy na bocích.

I když byl Quicksilver sportovnější než Golden Spirit, určitě nebyl opravdovým sportovním autem. S bohatě ozdobeným exteriérem a luxusním interiérem vážil 1 450 kilogramů a za předními sedadly měl uložený slaboučký 2,8 litrový vidlicový šestiválec s třístupňovou automatickou převodovkou Turbo-Hydramatic 125 z výkonnější verze Fiera. Šestiválci se 140 koňmi a 230 Nm trvalo přibližně 10 sekund, než těžké kupé rozhýbal z 0 na 100 kilometrů v hodině.

Zimmer Quicksilver můžeme zařadit k nejzajímavějším americkým autům z 80. let. Automobilka Zimmer Motorcars zkrachovala v roce 1988 a do té doby stihla vyrobit přibližně 170 exemplářů. V roce 1997 byla značka koupena a oživena Artem Zimmerem, který nemá žádné příbuzenské vztahy se zakladatelem Paulem Zimmerem, a v současnosti opět vyrábí původní Zimmer Golden Spirit, jež se prodává u dealerů ve Spojených státech amerických a Saúdské Arábii.

BMW M3 E92: Osmiválcová atmosféra na vlastní kůži

Osmiválec v BMW M3 se krátce po uvedení mnoha lidem nelíbil, jenže byl až dokonalou volbou, jak posunout už tak skvělé auto o hodně dál.

Číst celé

Připomeňte si, jak Lotus ohromil svět v roce 2010

Malá britská značka v roce 2010 plánovala slibnou budoucnost a cestu na špici. O několik měsíců později však byl přislíbený kapitál zamítnut a pět krásných konceptů upadlo v zapomnění.

Číst celé

Auto Avio Costruzioni 815: První auto od Enza Ferrariho

Enzo Ferrari se proslavil výrobou rychlých sportovních vozů, ale jen málokdo skutečně zná jeho první vlastní auto. AAC Tipo 815 vzniklo na zvláštní objednávku, aby se zúčastnilo náročného silničního závodu.

Číst celé

La Voiture Noire: Je čtvrtý Atlantic nenávratně ztracen?

Bugatti vyrobilo pouze čtyři exempláře Type 57 SC Atlantic, kvůli čemuž se dnes jedná o extrémně vzácná auta. Jeden z nich, známý jako La Voiture Noire, však stále chybí.

Číst celé

Za volantem Mazdy RX-7 FC3S. Sen s ještě lepším probuzením!

Když jsme dostali nabídku na setkání s RX-7 FC3S, zajímalo nás jen to, že je pojízdná. Skvělé to ale nebylo jen proto, že jsme se v ní konečně svezli.

Číst celé

Splňte si sny hned teď! Tyhle supersporty jsou jako nové a čekají na vás

Myslíte si, že jste dospělí a umíte se chovat zodpovědně? Chyba! Prohlídka těchto šesti téměř nových supersportů vrátí vaší úroveň chování zpět do dětských let. Nevěříte? Budete je chtít!

Číst celé