Zimmer Quicksilver: Zhmotněná touha po luxusním kupé s motorem uprostřed

Zimmer Quicksilver byl splněným snem odvážného podnikatele Paula Zimmera, jehož automobilka později zkrachovala, a proto vyrobila jen malý počet kusů.

Americký automobilový průmysl je široce rozsáhlý a za více než 120 let jej vytvořilo obrovské množství automobilek, z nichž drtivá většina později zanikla, nebo dokonce upadla v zapomnění. Američané toužili po změně a pravidelně si kupovali nová modernější auta, se kterými byl jejich život lepší. Není divu, že se zapálení sebevědomí podnikatelé snažili zakládat vlastní automobilky a pokoušeli se vydělat jmění na vzkvétajícím trhu.

V roce 1978 podnikatel Paul Zimmer založil automobilku Zimmer Motorcars Corporation, aby mohl vyrábět vlastní vůz Zimmer Golden Spirit. Luxusní Golden Spirit vznikl na podvozku Mustangu, který dodával Ford, a svým retro designem se inspiroval vozy z 30. let. V letech 1984 až 1988 automobilka vyráběla i druhý model, kterým byl menší, sportovnější a levnější Zimmer Quicksilver.

Zimmer Quicksilver byl rozdílný od klasičtějšího Golden Spiritu a snažil se zaujmout moderními tvary s typickými rysy 80. let. Quicksilver byl postaven na platformě Pontiacu Fiero, jehož podvozek byl upraven protažením rozvoru o 380 milimetrů, mezi předním kolem a A-sloupkem, a prodloužením předního a zadního převisu. V přední části zůstaly zachovány vyklápěcí světlomety Fiera a oba konce karoserie byly zakončeny neobvyklými masivními chromovanými nárazníky, které byly opticky spojeny chromovanými lemy na bocích.

I když byl Quicksilver sportovnější než Golden Spirit, určitě nebyl opravdovým sportovním autem. S bohatě ozdobeným exteriérem a luxusním interiérem vážil 1 450 kilogramů a za předními sedadly měl uložený slaboučký 2,8 litrový vidlicový šestiválec s třístupňovou automatickou převodovkou Turbo-Hydramatic 125 z výkonnější verze Fiera. Šestiválci se 140 koňmi a 230 Nm trvalo přibližně 10 sekund, než těžké kupé rozhýbal z 0 na 100 kilometrů v hodině.

Zimmer Quicksilver můžeme zařadit k nejzajímavějším americkým autům z 80. let. Automobilka Zimmer Motorcars zkrachovala v roce 1988 a do té doby stihla vyrobit přibližně 170 exemplářů. V roce 1997 byla značka koupena a oživena Artem Zimmerem, který nemá žádné příbuzenské vztahy se zakladatelem Paulem Zimmerem, a v současnosti opět vyrábí původní Zimmer Golden Spirit, jež se prodává u dealerů ve Spojených státech amerických a Saúdské Arábii.

Mototechna roku 1974: 7 aut, která jste mohli mít

Auta, jimiž jezdili naši otcové a dědové. Víte, kolik stála jako nová?

Číst celé

Honda S2000 se jako taková už nikdy nevrátí

Mnozí z nás každý den touží po návratu slavných modelů, ale chceme je za každou cenu? Nakonec bychom totiž mohli být zklamaní.

Číst celé

7 prototypů BMW, které měly postoupit do sériové výroby

Vybrali jsme sedm prototypů BMW, o nichž si myslíme, že měly postoupit do fáze sériové výroby. Souhlasíte s námi?

Číst celé

Aston Martin V8 Zagato: Motor se vstřikováním nestačil na to, aby jel 300 km/h

Aston Martin se ve druhé polovině osmdesátých let spojil se Zagatem, aby společně oslavili ikonický DB4 GT Zagato. Vzácné GT vycházející z V8 Vantage je považované za jeden z nejlepších vozů značky všech dob.

Číst celé

Fotogalerie: Vzácné materiály z vývoje Lamborghini Countach

Prohlédněte si vzácné obrázky mapující vývoj supersportu Lamborghini, který předurčil tvary následujících modelů a zasloužil se o vybudování slavného jména značky.

Číst celé

Aston Martin Atom: Prototyp prťavého sedanu, o kterém jste nikdy neslyšeli

Aston Martin Atom měl být nejmenším, nejlehčím a nejlepším malým sedanem na trhu, ale vývoj přerušila 2. světová válka.

Číst celé