Zapomeňte na vyvíjený nový Defender. Poláci znovu vyrábí ten starý

Výroba původního Land Roveru Defender byla ukončena v roce 2016 po dlouhých 67 letech.

Když se Land Rover rozhodl definitivně ukončit výrobu oblíbeného offroadu Defender v roce 2016, zklamal mnoho fanoušků. Britská automobilka v současnosti pracuje na vývoji druhé generace, jež se charakterem více přiblíží moderním vozům SUV. Pokud však toužíte po nově vyrobeném Defenderu podle původního receptu, nemusíte smutnit, protože Poláci mají řešení.

Společnost Land Serwis oznámila, že zahájila výrobu nových „originálních“ Defenderů, které si zákazníci mohou přizpůsobit svým požadavkům a potřebám. První vyrobený vůz, Defender Crew Cab Pickup na fotografiích, vychází z původního Defenderu modelového roku 2010 a je poháněný 2,4 litrovým čtyřválcovým motorem Puma.

Land Serwis je v unikátní pozici prodávat „nové“ Defendery od okamžiku, kdy se stal jedinou společností mimo území Velké Británie, která vyrábí podvozky pro legendární off-road. „Tohle není obyčejný Defender po renovaci,“ řekl Piotr Kowal, šéf společnosti Land Serwis. „Naším záměrem bylo postavit auto od nuly s použitím nových, vyladěných nebo použitých dílů, ale všechny byly podrobeny rekonstrukci.“

Defender ve verzi pickup je založený na originálním podvozku a využívá moderní komponenty. Společnost očistila, zrekonstruovala a znovu nalakovala původní rám. Moderní modely jsou vybavené výfukem z nerezové oceli, zvýšením podvozku o 5 centimetrů a přepracované brzdy vyrobené z nových komponentů.

V ostatních zákoutích auta jsou díly kompletně renovované a originální. Motor, palivový systém, hnací hřídele, nápravy a další komponenty jsou u prvního smontovaného exempláře originální. Ačkoliv je tento vůz spíše renovací než novým Defenderem, společnost Land Serwis zopakovala, že si zákazníci mohou vybrat, které díly se použijí znovu, nebo budou nahrazeny novými. Možnosti jsou neomezené.

Land Serwis chce zachovat vzhled originální modelů. Nejsou zde žádné moderní prvky charakteristické pro oblíbené resto-mody. Znaky jsou dokonce dodané přímo z továrny. Interiér má podobný motiv jako dříve a originální značkové díly se nachází i v místech, která řidič nejspíše nikdy neuvidí. I přesto je nový Defender lépe odhlučněný a nabízí třeba elektricky ovládaná okna a moderní ovládání klimatizace.

K.I.T.T. měl být pro Pontiac přítěž. Nakonec mu pomohl s prodejem Firebirdů

Manažer Pontiacu si myslel, že mluvící Firebird poškodí jméno značky. Nakonec jí vytrhl velký trn z paty a výrazně pomohl s odbytem nové generace Firebirdů.

Číst celé

Honda Integra Type-R DC2: Neobyčejná předokolka

Rychlé kupé s pohonem předních kol je pro japonskou automobilovou produkci nezvyklé. V devadesátých letech se touto cestou zkusili vydat inženýři sportovní divize Hondy a výsledkem byl vůz, o kterém se již dlouhé roky říká, že je tím nejlepším s pohonem předních kol.

Číst celé

Seznamte se s dívkou, po níž má Lotus Elise své jméno

Malý sporťák nese jméno vnučky tehdejšího majitele automobilky.

Číst celé

5 věcí, které vás dostanou při první návštěvě Nürburgringu

Nürburgring není pouze o ježdění. Místní jím doslova žijí, což každého benzínového nadšence doslova pohltí a už nikdy nepustí.

Číst celé

Spyker D12 Peking-To-Paris: Zákazníci říkali, že Super SUV nemůže uspět

Spyker s konceptem D12 Peking-To-Paris předběhl dobu. Luxusní SUV se představilo v době, kdy trh neměl o rychlá SUV zájem, což ho stálo úspěch.

Číst celé

Stříbrné šípy: Jaký je původ přezdívky neporazitelných německých závodních vozů

Stříbrné šípy patří k největším legendám předválečných Grand Prix, protože obvykle vyhrávaly všechny závody, ve kterých startovaly.

Číst celé