Zákazníci nekupují základní Cullinan. Individualizace je na prvním místě

O Cullinan v základní výbavě není zájem. Bohatí zákazníci si luxusní SUV samozřejmě přizpůsobují podle vlastního vkusu.

Britský Rolls-Royce byl vždy největším symbolem luxusu mezi auty a dříve nekompromisní značka se v polovině minulého roku rozhodla, že se jednoho kompromisu dopustí a ponese se na vlně módy SUV. Svět věděl o vývoji luxusního SUV už dlouho dopředu, a když se Cullinan konečně představil, vyvolal hlasité diskuze.

Přestože nenabízí takovou eleganci a vznešenost jako vlajkový model Phantom, zákazníci si o SUV se slavnou soškou Spirit of Ecstasy zkrátka řekli a Britové je vyslyšeli. V současnosti tvoří Cullinan přibližně 40% prodejů značky, která díky němu vydělává velké peníze, čemuž dopomáhají i drahé příplatky.

Žádný ze zákazníků si totiž zatím nekoupil Cullinan v základní výbavě, jež je určitě bohatá sama o sobě. Lidé, kteří mají dostatek financí na pořízení vozu se základní cenou 8 225 000 Kč, nemají hluboko do kapsy, aby přikoupili další luxusní výbavu. České zastoupení značky dokonce říká, že žádný z kusů objednaných v pražském dealerství nestojí méně než deset milionů korun.

Zákazníci mají kromě velkého množství odstínů laku a různých kombinací barev a prošívání interiéru na výběr například i kýčovitou pozlacenou sošku dominující rozměrné masce chladiče či elektronicky vysouvané tažné zařízení pro případ, že za Cullinanem chtěli tahat přívěs s podobně drahým dostihovým koněm.

Aby Rolls-Royce dokázal uspokojit stále se zvyšující poptávku, v minulých měsících rozšířil své řady o 100 nových zaměstnanců, jejichž úkolem je uspokojit přání movitých zákazníků. Tohle odklonění od tradice se zkrátka vyplatilo.

Alfa Romeo 158/159 Alfetta: 2 tituly mistrů F1 a 26 vítězství v řadě

Alfetta patří k nejúspěšnějším závodním vozům všech dob. Alfa Romeo ji vyvinula pro nižší závodní kategorii, ale později s ní ovládla i královskou třídu Formule 1.

Číst celé

Toyota AE86: Z obyčejné Corolly legendou díky animáku a driftu

Fenomén známý nejen fanouškům japonských vozů, ale snad všem automobilovým nadšencům. Corolla patří mezi základní stavební kameny japonské tuningové a driftové scény. Ceny sériových kusů rostou do závratných výšin a přitom jen málokdo ví, jaká ta sériovka doopravdy je. Víte, co je ten základ?

Číst celé

BMW 2002 Turbo: Vzestup a pád prvního evropského silničního auta s turbem

BMW 2002 Turbo v sedmdesátých šokovalo automobilový svět, protože dokázalo zamést s výkonnějším Porsche.

Číst celé

Hliníková kola vynalezlo Bugatti a ovládlo s nimi motorsport

Ettore Bugatti vylepšil patent amerického konstruktéra a poprvé v historii použil kola z hliníkových slitin na závodním autě.

Číst celé

Toyota Supra A80: Těžko překonatelné dílo japonských inženýrů

Pečliví Japonci nadělili světu mnoho povedených aut. Řada z nich byla navržena pro běžné použití, ale fungovala skvěle i při sportovním použití. Jedním z nich je i ikonický grand tourer pocházející z rýsovacích prken Toyoty.

Číst celé

Subaru Forester: Nejvýkonnější a sportovní verze populárního lesníka

Subaru Forester se na dlouhých 20 let stalo nejprodávanějším modelem japonské automobilky. V jakých nejvýkonnějších motorizacích se kdy vyrábělo?

Číst celé