Zákazníci nekupují základní Cullinan. Individualizace je na prvním místě

O Cullinan v základní výbavě není zájem. Bohatí zákazníci si luxusní SUV samozřejmě přizpůsobují podle vlastního vkusu.

Britský Rolls-Royce byl vždy největším symbolem luxusu mezi auty a dříve nekompromisní značka se v polovině minulého roku rozhodla, že se jednoho kompromisu dopustí a ponese se na vlně módy SUV. Svět věděl o vývoji luxusního SUV už dlouho dopředu, a když se Cullinan konečně představil, vyvolal hlasité diskuze.

Přestože nenabízí takovou eleganci a vznešenost jako vlajkový model Phantom, zákazníci si o SUV se slavnou soškou Spirit of Ecstasy zkrátka řekli a Britové je vyslyšeli. V současnosti tvoří Cullinan přibližně 40% prodejů značky, která díky němu vydělává velké peníze, čemuž dopomáhají i drahé příplatky.

Žádný ze zákazníků si totiž zatím nekoupil Cullinan v základní výbavě, jež je určitě bohatá sama o sobě. Lidé, kteří mají dostatek financí na pořízení vozu se základní cenou 8 225 000 Kč, nemají hluboko do kapsy, aby přikoupili další luxusní výbavu. České zastoupení značky dokonce říká, že žádný z kusů objednaných v pražském dealerství nestojí méně než deset milionů korun.

Zákazníci mají kromě velkého množství odstínů laku a různých kombinací barev a prošívání interiéru na výběr například i kýčovitou pozlacenou sošku dominující rozměrné masce chladiče či elektronicky vysouvané tažné zařízení pro případ, že za Cullinanem chtěli tahat přívěs s podobně drahým dostihovým koněm.

Aby Rolls-Royce dokázal uspokojit stále se zvyšující poptávku, v minulých měsících rozšířil své řady o 100 nových zaměstnanců, jejichž úkolem je uspokojit přání movitých zákazníků. Tohle odklonění od tradice se zkrátka vyplatilo.

Připomeňte si, jak Lotus ohromil svět v roce 2010

Malá britská značka v roce 2010 plánovala slibnou budoucnost a cestu na špici. O několik měsíců později však byl přislíbený kapitál zamítnut a pět krásných konceptů upadlo v zapomnění.

Číst celé

Porsche C88: Levné Porsche pro chudý čínský lid

Porsche vyvinulo experimentální lidový model na žádost čínské vlády, která později smetla celý projekt ze stolu.

Číst celé

Ferrari California: Proč byl základní kabriolet pro Ferrari důležitý?

California byla pro Ferrari důležitější, než by se zprvu mohlo znát. Přinesla několik významných prvenství a po dlouhých letech oživila technické řešení, které se naposledy objevilo v ikonické F40.

Číst celé

BMW 767i Goldfisch: V16 s chladiči v kufru a zrychlení jako ve Ferrari

Unikátní prototyp BMW 767i „Goldfisch“ vznikl jako potenciální konkurence pro Mercedes, ale do sériové výroby se bohužel nedostal.

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Japonská auta

Levné a ošklivé Subaru 360 nebo Toyota Crown otravující Američany při jídle. I takové byly začátky japonských značek v Americe.

Číst celé

Ferrari 360: První sériové celohliníkové Ferrari. Co mělo společného s Enzem?

Příchod Hondy NSX otřásl trhem superaut. Japonci totiž dokázali vyrobit rychlé auto, které bylo vhodné i pro každodenní použití. Ferrari se muselo začít snažit, následkem čehož vyvinulo povedený typ F355, ale až s blížícím se novým miléniem se Italům podařil opravdový úspěch – Ferrari 360.

Číst celé