Úplně první Ferrari F50 hledá nový domov

Originální prototyp výročního modelu oslavujícího padesáté narozeniny značky hledá nového majitele. Doufáme, že máte hluboké kapsy.

Americký prodejce exotických vozů Autosport Designs z Long Islandu v New Yorku na svých webových stránkách zveřejnil nabídku, která se v případě velkého bohatství zkrátka neodmítá. Ferrari F50 s nízkým nájezdem kilometrů a plnou servisní historií vzniklo se sériovým číslem 99999 jako poslední Ferrari s šestimístným kódem.

Svůj život započalo v roce 1994 jako prototyp, který posloužil při vývoji k testování na soukromém závodním okruhu značky Fiorano krátce předtím, než se jej ujali piloti Formule 1, mezi nimiž byl Jean Alesi, Gerhard Berger a Niki Lauda. V roce 1995 byl prototyp 99999 oficiálně odhalený veřejnosti na Geneva Auto Show, kde Ferrari poprvé ukázalo nástupce fantastické F40. O rok později byl vystavený na Tokyo Motor Show.

V roce 1998 se prototyp F50 přemístil do soukromé sbírky Jacquese Swaterse, belgického dealera Ferrari, jemuž samotný Enzo Ferrari o deset let dříve slíbil, že se stane vlastníkem vozu Ferrari se sériovým číslem 99999. Ten jej držel ve svém vlastnictví do roku 2006, kdy jej prodal sběrateli z Kalifornie. Nyní však důležitý vůz historie značky hledá nový domov.

Supersport s najetými pouhými 2 240 kilometry dostal nové náplně, filtry, akumulátor a další důležité prvky pravidelné údržby, takže je plně připravený. Částka, za kterou dealer vzácné Ferrari F50 prodává, bohužel není známá. Jak tomu ale u podobných aut často bývá, určitě se jedná o pořádnou sumu.

Nissan 200 SX S14 díl 1.: Čtyři roky s dvoukilem

Kupovat japonské auto v Německu je dobrý nápad, ale nejde udělat kšeft, když jde Turek na oběd.

Číst celé

Sunbeam Tiger: Zapomenutý sourozenec legendární Shelby Cobry

Carroll Shelby se proslavil vývojem legendární Cobry, Fordu GT40 a nadupaných mustangů. Sunbeam Tiger je však jeho zapomenutým počinem, který si zaslouží pozornost.

Číst celé

Porsche 989: Panamera konce osmdesátých let

Čtyřdveřové luxusní Porsche se mělo stát zajímavou alternativou kupé 928. Razantní pokles zájmu o osmiválcové GT však předznamenal předčasné ukončení jeho vývoje.

Číst celé

La Voiture Noire: Je čtvrtý Atlantic nenávratně ztracen?

Bugatti vyrobilo pouze čtyři exempláře Type 57 SC Atlantic, kvůli čemuž se dnes jedná o extrémně vzácná auta. Jeden z nich, známý jako La Voiture Noire, však stále chybí.

Číst celé

Dodge Challenger: Počátek příběhu amerického vyzyvatele

Příchod pony cars pro jednotlivé automobilky znamenal naději na vysoké zisky. S tímto cílem koncern Chrysler zkonstruoval vůz, který se stal nejen prodejně úspěšným, ale i filmovou hvězdou.

Číst celé

Peugeot 205 GTi: Malá (ne)řízená střela

Osmdesátá léta se v automobilovém průmyslu nesla v duchu rostoucí popularity rychlých hatchbacků. Volkswagen Golf GTI bývá často označován jejich otcem a prťavý Peugeot by mohl být jejich matkou. Více jak čtvrtstoletí starý hot hatch dodnes funguje jako měřítko pro téměř všechny ostré hatchbacky.

Číst celé