Úplně první Ferrari F50 hledá nový domov

Originální prototyp výročního modelu oslavujícího padesáté narozeniny značky hledá nového majitele. Doufáme, že máte hluboké kapsy.

Americký prodejce exotických vozů Autosport Designs z Long Islandu v New Yorku na svých webových stránkách zveřejnil nabídku, která se v případě velkého bohatství zkrátka neodmítá. Ferrari F50 s nízkým nájezdem kilometrů a plnou servisní historií vzniklo se sériovým číslem 99999 jako poslední Ferrari s šestimístným kódem.

Svůj život započalo v roce 1994 jako prototyp, který posloužil při vývoji k testování na soukromém závodním okruhu značky Fiorano krátce předtím, než se jej ujali piloti Formule 1, mezi nimiž byl Jean Alesi, Gerhard Berger a Niki Lauda. V roce 1995 byl prototyp 99999 oficiálně odhalený veřejnosti na Geneva Auto Show, kde Ferrari poprvé ukázalo nástupce fantastické F40. O rok později byl vystavený na Tokyo Motor Show.

V roce 1998 se prototyp F50 přemístil do soukromé sbírky Jacquese Swaterse, belgického dealera Ferrari, jemuž samotný Enzo Ferrari o deset let dříve slíbil, že se stane vlastníkem vozu Ferrari se sériovým číslem 99999. Ten jej držel ve svém vlastnictví do roku 2006, kdy jej prodal sběrateli z Kalifornie. Nyní však důležitý vůz historie značky hledá nový domov.

Supersport s najetými pouhými 2 240 kilometry dostal nové náplně, filtry, akumulátor a další důležité prvky pravidelné údržby, takže je plně připravený. Částka, za kterou dealer vzácné Ferrari F50 prodává, bohužel není známá. Jak tomu ale u podobných aut často bývá, určitě se jedná o pořádnou sumu.

Lamborghini Miura: Matka superaut uchvátila svět. Lidé nevěřili, že se bude vyrábět

Zvláštní koncepce s motorem uprostřed a překrásný design z pera talentovaného Marcella Gandiniho uchvátily svět. Miura byla nejdůležitějším modelem v historii Lamborghini, který udal směr, jakým se značka bude ubírat.

Číst celé

Splňte si sny hned teď! Tyhle supersporty jsou jako nové a čekají na vás

Myslíte si, že jste dospělí a umíte se chovat zodpovědně? Chyba! Prohlídka těchto šesti téměř nových supersportů vrátí vaší úroveň chování zpět do dětských let. Nevěříte? Budete je chtít!

Číst celé

Lamborghini V12: Mistrovské dílo Giotta Bizzarriniho žilo téměř pět desetiletí

První vidlicový dvanáctiválec od Lamborghini je jedním z nejdůležitějších motorů v historii italského automobilového průmyslu.

Číst celé

Rosso Corsa: Historie nejslavnější červené barvy v automobilovém průmyslu

Rosso Corsa je nejoblíbenějším odstínem laku u zákazníků Ferrari. Hlavním důvodem je dlouhá tradice v motorsportu.

Číst celé

Porsche 911 Carrera RS 2.7: Drahý homologační speciál s ducktailem

První nositel ikonického zadního spoileru byl vysoce žádaný již při svém představení. Porsche využilo situace a napakovalo si kapsy.

Číst celé

BMW Z18: Překvapivě zásadní koncept

BMW Z18 bylo kombinací motorky a auta. Nikdy se nevyrobilo a vlastně jsme ho málem ani neznali, ale poměrně významně ovlivnil trend automobilového průmyslu po další desetiletí.

Číst celé