Úplně první Ferrari F50 hledá nový domov

Originální prototyp výročního modelu oslavujícího padesáté narozeniny značky hledá nového majitele. Doufáme, že máte hluboké kapsy.

Americký prodejce exotických vozů Autosport Designs z Long Islandu v New Yorku na svých webových stránkách zveřejnil nabídku, která se v případě velkého bohatství zkrátka neodmítá. Ferrari F50 s nízkým nájezdem kilometrů a plnou servisní historií vzniklo se sériovým číslem 99999 jako poslední Ferrari s šestimístným kódem.

Svůj život započalo v roce 1994 jako prototyp, který posloužil při vývoji k testování na soukromém závodním okruhu značky Fiorano krátce předtím, než se jej ujali piloti Formule 1, mezi nimiž byl Jean Alesi, Gerhard Berger a Niki Lauda. V roce 1995 byl prototyp 99999 oficiálně odhalený veřejnosti na Geneva Auto Show, kde Ferrari poprvé ukázalo nástupce fantastické F40. O rok později byl vystavený na Tokyo Motor Show.

V roce 1998 se prototyp F50 přemístil do soukromé sbírky Jacquese Swaterse, belgického dealera Ferrari, jemuž samotný Enzo Ferrari o deset let dříve slíbil, že se stane vlastníkem vozu Ferrari se sériovým číslem 99999. Ten jej držel ve svém vlastnictví do roku 2006, kdy jej prodal sběrateli z Kalifornie. Nyní však důležitý vůz historie značky hledá nový domov.

Supersport s najetými pouhými 2 240 kilometry dostal nové náplně, filtry, akumulátor a další důležité prvky pravidelné údržby, takže je plně připravený. Částka, za kterou dealer vzácné Ferrari F50 prodává, bohužel není známá. Jak tomu ale u podobných aut často bývá, určitě se jedná o pořádnou sumu.

Editorial: Vrhněte se s námi do roku 2019 na plný plyn

Automobilový průmysl v posledním roce zažil několik velkých zvratů, a přestože jím bylo silně otřeseno, do příštího roku se chystá v plné síle. Stejně jako magazín Temple of Speed.

Číst celé

Americká automobilová kultura 50. let: Počátek muscle cars, hot rodů a tuningu

Padesátá léta minulého století byla obdobím poválečné svobody. Americký automobilový průmysl začal rapidně vzkvétat a zrodila se odvětví, která existují dodnes.

Číst celé

50 let smůly. Koupila si Tesla prokletou továrnu?

Když v roce 2010 mladá elektro-automobilka Tesla hledala své první pořádné výrobní prostory, dohodla se na odkoupení kalifornské továrny Toyoty. Jenže tato fabrika za svých dnes již 56 let existence zažila tolik nešťastných okamžiků, až si svět začal říkat, jestli není prostě prokletá.

Číst celé

Auto roku podle Honzy

Soudy petrolheada založené na selských datech a referencích ostatních. Hledám hodnotné nabídky z nových aut, která mi nejvíce utkvěly v hlavě. Dal sem si hranici 200 koní, takže na nominaci nedosáhl Duster.

Číst celé

Nitrous Oxide System je efektivní berlička

Nejméně používaný způsob přeplňování se stal známý hlavně kvůli hrám Need For Speed a filmové sérii Rychle a zběsile. Jednoduchý způsob zvýšení výkonu má bohužel mnoho nevýhod.

Číst celé

Je tu Temple of Speed STORE s unikátní kolekcí oblečení

Otevíráme internetový obchod Temple of Speed STORE s unikátní kolekcí oblečení, jejímž nákupem podpoříte naší budoucí tvorbu.

Číst celé