Trojnásobný mistr světa F1 Niki Lauda zemřel ve věku 70 let

Niki Lauda zemřel po vážných zdravotních problémech v přítomnosti svých nejbližších.

Úmrtí slavných automobilových závodníků jsou pro fanoušky často neočekávaná. Poté, co se jejich hrdinové prohání vysokou rychlostí po závodních tratích v nebezpečných strojích, opustí svět jako obyčejní lidé.

V úterý ráno se světem rozšířila zpráva o úmrtí trojnásobného mistra světa F1 Nikiho Laudy. Rakouský pilot se dlouhou dobu potýkal s vážnými zdravotními problémy. V srpnu roku 2018 podstoupil dvojitou transplantaci plic a v letech 1997 a 2005 mu byly transplantovány i ledviny.

Niki Lauda získal trojici titulů mistra světa Formule 1 v letech 1975, 1977 ve Ferrari a v roce 1984 v McLarenu. Byl jediným pilotem v historii, který vyhrál šampionát za McLaren a Ferrari. Lauda měl kromě automobilového závodění vášeň pro letectví a dokonce založil a vlastnil aerolinky Lauda Air a Laudamotion.

Nejslavnějším momentem kariéry Nikiho Laudy byla osudová nehoda při Velké ceně Německa na Nürburgringu v roce 1976. Lauda utrpěl těžké popáleniny, které navždy změnily jeho vzhled, ale nezastavilo ho to od automobilového závodění. V šampionátu vynechal pouze dva závody, následně se opět vrátil za volant monopostu Ferrari a na konci sezóny získal druhé místo v celkovém pořadí.

„Jeho jedinečné úspěchy jako sportovce a podnikatele zůstanou nezapomenutelnými. Jeho neúnavná chuť k akci, jeho přímočarost a odvaha zůstanou,“ uvedla jeho rodina ve svém prohlášení. „Je vzorem a měřítkem pro všechny z nás. On byl milující a starostlivý manžel, otec a dědeček. Bude nám chybět.“

Niki Lauda byl velkým vzorem i pro všechny z nás. Jeho odhodlání usadit se zpět za volant Ferrari šest týdnů po těžké havárii není něco, co by byli ochotni podstoupit všichni z nás. Laudo, odpočívej v pokoji. Doufáme, že už tam nahoře opět závodíš s Jamesem Huntem.

Isdera Imperator 108i: Supersport, který Mercedesu nebyl dost dobrý

Eberhard Schulz byl neobyčejným studentem techniky, jehož práce zaujala i samotné Porsche, ale Mercedes-Benz naopak ne.

Číst celé

Nejslavnější Shelby GT500 na světě. Jak vznikla novodobá Eleanor?

Hlavní hvězdou filmu Gone in 60 Seconds nebyl Nicolas Cage, ale unikátní Shelby GT500 z roku 1967, který se proslavil jako „Eleanor“.

Číst celé

Stanovení rekordu McLarenem: „Nepojede více než 391 km/h“

V březnu roku 1998 byl zelený prototyp McLarenu F1 s interním označením XP5 dopravený na testovací okruh Volkswagenu v Ehra-Lessien, aby stanovil nový světový rekord. Přečtěte si jeho příběh.

Číst celé

Škoda 1100 OHC: Šest desetiletí malého závoďáku

Ohlédnutí za československým závodním vozem, který v těchto týdnech slaví šedesáté výročí od svého vzniku.

Číst celé

Na cestě: Silniční provoz v Palermu je boj, ale hraje se fair-play

Italský provoz je boj i o ten volný kus asfaltu přímo před vámi. Co ovšem dokáže překvapit, je ochota uhnout tomu, kdo spěchá. To bychom se mohli naučit i my. Nejsem ale naivka.

Číst celé

Ford Mustang mohl být první běžnou čtyřkolkou

Legendární americký sporťák s pohonem všech kol? Ano, i to byla myšlenka lidí z Fordu v době, kdy Mustang zažíval boom.

Číst celé