Toyota potichu staví závodní okruh. Je to japonský Nürburgring

Nová testovací trať už má oficiální jméno – Toyota Technical Center Shimoyama, ale nikdo ji v budoucnu neřekne jiným názvem než Toyotaring.

Nürburgring se v posledních letech stal důležitou součástí vývoje nových aut. Marketingová oddělení značek z celého světa jménem slavného závodního okruhu nešetří v reklamních kampaních a některé automobilky mají v okolí trati vlastní vývojová střediska. Jiným značkám však nevyhovuje velká popularita veřejně přístupné trati, protože zde nedokáží utajit testování prototypů chystaných modelů.

Většina výrobců se s tím později vyrovná, ale Toyota se rozhodla vydat jiným směrem. V japonském centru společnosti, známém jako Toyota-shi, totiž buduje vlastní podobu Nürburgringu. Zařízení Toyota Technical Center Shimoyama, které bude využíváno k testování nových modelů, je zabudováno krajiny v okolí Toyota-shi a prochází nejen částí města, ale i přilehlými horami.

Toyota přiznává, že jejich vlastní testovací trať vychází z dlouholetých zkušeností získaných na severní smyčce Nürburgringu a nabízí podobně vyčerpávající jízdní podmínky. Zatím je hotový pouze úsek Country Road Test o délce 5,1 kilometru a zbytek bude dokončený nejpozději v roce 2023. Toyota nechala navrhnout japonskou verzi Zeleného pekla tak, aby po vzoru německé trati splývala s okolními horami. To dokazuje i převýšení mezi nejnižším a nejvyšším bodem trati, které je přibližně 75 metrů. Podle vyjádření Toyoty je přibližně 70% terénu a zeleně v okolí okruhu bez úprav.

Bude se na nově vznikajícím okruhu i závodit? Přestože jej Toyota chce využívat hlavně k testování při vývoji nových modelů, ředitel společnosti Akio Toyoda tuto možnost nevylučuje. Toyoda je velkým fanouškem motorsportu a sám se účastní závodů po celém světě.

Odhalte tajemství a krásu sebevražedných dveří

Jsou krásné a nezvyklé, ale jejich netradiční konstrukce bohužel skrývá hned několik nebezpečí.

Číst celé

AVUS Berlin: Nejrychlejší závodní okruh a první dálnice na světě

Extrémně klopená zatáčka berlínského závodního okruhu AVUS je důležitou součástí historie motorsportu. Přečtěte si příběh legendárního okruhu, který zároveň byl první dálnicí na světě.

Číst celé

Ferrari 250 GTO: Hledal se způsob, jak obejít pravidla FIA

Ferrari, jenž je v dnešních dnech na samotném vrcholu trhu s klasickými auty. V době jeho vzniku se jednalo o velmi úspěšné závodní auto.

Číst celé

Jak jsem se naučil meziplyn s dvojitou spojkou za volantem Hyundai i30 N

Nebyl jsem spokojený se svým řízením a zeptal se Petra ze Special Drive, jestli mě to naučí. Teď už konečně umím i meziplyn s dvojitou spojkou.

Číst celé

První 911 pro chudé. Přivítejte Porsche 912

Typ 912 měl být menším bráškou slavné 911, ale zákazníkům se zalíbil natolik, že se v prvních letech prodával jako housky na krámě.

Číst celé

Gordini: Rychlé Renaulty z rukou kouzelníka

Amédée Gordini byl nejen závodník původem z Itálie, ale také skvělý konstruktér, díky čemuž si vysloužil svou přezdívku le Sorcier.

Číst celé