Toyota potichu staví závodní okruh. Je to japonský Nürburgring

Nová testovací trať už má oficiální jméno – Toyota Technical Center Shimoyama, ale nikdo ji v budoucnu neřekne jiným názvem než Toyotaring.

Nürburgring se v posledních letech stal důležitou součástí vývoje nových aut. Marketingová oddělení značek z celého světa jménem slavného závodního okruhu nešetří v reklamních kampaních a některé automobilky mají v okolí trati vlastní vývojová střediska. Jiným značkám však nevyhovuje velká popularita veřejně přístupné trati, protože zde nedokáží utajit testování prototypů chystaných modelů.

Většina výrobců se s tím později vyrovná, ale Toyota se rozhodla vydat jiným směrem. V japonském centru společnosti, známém jako Toyota-shi, totiž buduje vlastní podobu Nürburgringu. Zařízení Toyota Technical Center Shimoyama, které bude využíváno k testování nových modelů, je zabudováno krajiny v okolí Toyota-shi a prochází nejen částí města, ale i přilehlými horami.

Toyota přiznává, že jejich vlastní testovací trať vychází z dlouholetých zkušeností získaných na severní smyčce Nürburgringu a nabízí podobně vyčerpávající jízdní podmínky. Zatím je hotový pouze úsek Country Road Test o délce 5,1 kilometru a zbytek bude dokončený nejpozději v roce 2023. Toyota nechala navrhnout japonskou verzi Zeleného pekla tak, aby po vzoru německé trati splývala s okolními horami. To dokazuje i převýšení mezi nejnižším a nejvyšším bodem trati, které je přibližně 75 metrů. Podle vyjádření Toyoty je přibližně 70% terénu a zeleně v okolí okruhu bez úprav.

Bude se na nově vznikajícím okruhu i závodit? Přestože jej Toyota chce využívat hlavně k testování při vývoji nových modelů, ředitel společnosti Akio Toyoda tuto možnost nevylučuje. Toyoda je velkým fanouškem motorsportu a sám se účastní závodů po celém světě.

Škoda MB Wankel: Rychlejší, prostornější, ale dražší embéčko

Škodovka v šedesátých letech experimentovala s rotačním motorem, který se mohl dostat pod kapotu legendárního embéčka. Do sériové výroby se nakonec nedostalo z důvodu nedostatku finančních prostředků.

Číst celé

Maserati Tipo V4: S motorem V16 dosáhlo světového rekordu na okresce v Itálii

Mario Umberto „Baconìn“ Borzacchini stanovil s Maserati Tipo V4 světový rekord při časové zkoušce na uzavřené silnici v severní Itálii.

Číst celé

Chrysler Imperial Lamborghini Edition: Sedan bez úcty k tradici italské značky

Chrysler Imperial Lamborghini Edition vznikal, aby Chrysler pomocí Lamborghini vydělal snadné peníze, ale nakonec nepostoupil do sériové výroby.

Číst celé

Porsche 904 Carrera GTS: První Porsche z „plastu“ ukončilo vývoj pro Formuli 1

Porsche kvůli vývoji závodního vozu 904 Carrera GTS ukončilo projekt Formule 1. Automobilka věřila, že nový vůz třídy GT dokáže prodat i běžným zákazníkům.

Číst celé

Ford GTX1: Víte, že se GT vyrábělo i bez střechy?

Ford GTX1 byl představený na tuningové výstavě SEMA v roce 2005, aby se stal otevřenou verzí amerického supersportu. Vyrobilo se jej přibližně 100 exemplářů, což z něj dělá nevšední auto.

Číst celé

Zábava za skvělou cenu. Hot hatche do 200 000 korun

Sedm rychlých hatchbacků, které pořídíte za rozumný peníz a při každodenním používání se budete královsky bavit. Nechybí turbodmychadla, kompresor, ani pětiválec.

Číst celé