Tajemný kupec získal výrobu Astonu Vanquish za 586 milionů

Nový majitel práv získal vše od plánů až po potřebné vybavení.

Aston Martin za svou historii vyrobil nespočet překrásných aut, k nimž se řadí i nové modely jako DBS Superleggera či DB11. Zapomenout nesmíme ani na podařenou poslední generaci luxusního grand toureru Vanquish, který britská značka přestala vyrábět před několika měsíci.

Automobilka během letošního října vstoupila na veřejný trh, přičemž krátce předtím navnadila investory několikasetstránkovým dokumentem, v němž byly uvedené citlivé interní informace. Kromě nespočtu zajímavostí se mohli zájemci o vlastnictví kousíčku úspěšné firmy dozvědět i o 20 milionech liber, tedy přibližně 586 milionech korun, jež zaplatil neznámý kupec.

Ten od Astonu Martin odkoupil veškeré plány a potřebné vybavení pro výrobu nedávného modelu Vanquish. Součástí velkého obchodu byly i služby dceřiné společnosti Aston Martin Consulting, nabízející poradenství specializovaným úpravcům, po dobu 18 měsíců.

Kdo se stal novým majitelem práv na montáž luxusního GT však továrna tají. Různé spekulace hovoří o některé z velkých tuningových společností, k nimž patří například Mansory či Ares Design.

Aston Martin DB5 byl dvakrát dražší oproti konkurenčnímu E-Type

Nelze mu odepřít image luxusního GT pro agenta britské tajné služby. Aston Martin DB5 však byl velmi exkluzivní i mimo filmová plátna.

Číst celé

Pět předválečných závoďáků, které pravděpodobně neznáte

Pětice závodních aut, v nichž jezdili jen ti nejbláznivější muži na planetě. Kolik z nich znáte?

Číst celé

Trhači asfaltu od protinožců: 5 australských muscle cars

Okruh Bathurst je v Austrálii něco jako kostel a v minulých desetiletích byl důvodem vzniku velkého počtu místních muscle cars. Pojďte se podívat, co Australané vyráběli v sedmdesátých a osmdesátých letech.

Číst celé

BMW 767i Goldfisch: V16 s chladiči v kufru a zrychlení jako ve Ferrari

Unikátní prototyp BMW 767i „Goldfisch“ vznikl jako potenciální konkurence pro Mercedes, ale do sériové výroby se bohužel nedostal.

Číst celé

MacPherson: Moderní zavěšení, které ve skutečnosti pochází ze 40. let

Earle Steele MacPherson si nechal patentovat jednoduchou šikovnou nápravu McPherson už krátce po skončení druhé světové války.

Číst celé

Jaký byl pravdivý důvod, proč Audi koupilo Lamborghini v roce 1998

Audi využilo know-how malosériové italské automobilky, aby získalo náskok před konkurencí při vývoji sportovního vozu s motorem uprostřed, ale celý příběh je trochu složitější.

Číst celé