Simon Kidston – život jako z pohádky

Jedna z nejvýznamnějších kapacit v oblasti soukromého prodeje ultraexkluzivních klasických automobilů. Zakladatel evropské pobočky věhlasné aukční síně Bonhams. Syn vysloužilého námořního důstojníka a gentlemanského závodníka a synovec letce a jednoho z původních členů legendární party Bentley Boys – Glena Kidstona, který vítězil i v Le Mans. To je Simon Kidston. Pojďte se s námi podívat na několik jeho nádherných videoprojektů a pokochat se čistou vášní pro automobilismus.

 

 

Nejstarší automobilové vzpomínky Simona Kidstona jsou spjaté s vysloužilým Jeepem z druhé světové války a zábavnými cestami na rodinnou farmu. Kidston starší byl nadšeným řidičem. Se synem Simonem podnikal v 70. letech rychlé výlety po alpských silničkách ve voze BMW 3.0 Si a měli také žluté Porsche 911 Carrera RS. Simon od mala obsesivně miloval Lamborghini Countach a v Alpách si v bavoráku jako kluk představoval jízdu právě v Lamborghini. Výše zmiňovaná Carrera RS zůstala v rodině a podle Simona auto stále stejně voní i o 43 let později.

Když Simon dostal řidičské oprávnění, otec mu dal menší obnos na auto a představoval si nějakou zachovalou ojetinu Renaultu 5, nebo něco podobného. Simon ale už v sedmnácti letech uměl porovnávat a věděl, že čistě teoreticky by se za danou sumu dal pořídit i starý Aston Martin DBS. Patrně ho to muselo občas přivádět trochu k šílenství. On sám však současně uznává, že reálně si mohl Aston Martin se vším co k tomu patří, pořídit až o zhruba 20 let později.

 

 

Co těch 20 dalších let dělal? Nebylo toho málo. Jeho rodina by si bývala přála, aby se stal finančníkem. A i když on chtěl v mládí jezdit taxíkem nebo ho pronásledovaly opojné představy závodění ve formuli 1, nakonec se opravdu v oboru financí prosadil. Ale asi trochu jinak, než by si jeho rodiče kdy pomysleli. Hodně se učil a studoval a postupně se vypracovával v branži investic do klasických automobilů.

 

Začínal poté u aukční síně Coys, později přešel k věhlasné firmě Bonhams a právě on byl pověřen založením evropské pobočky ve švýcarské Ženevě. Protože už roky pravidelně cestuje doslova po celém světě, byla pro něho nezbytná i jazyková výbava. Hovoří tedy plynně mimojiné italsky i francouzsky. Nakonec se ale rozloučil i s Bonhams. Už totiž měl vlastní know-how k vlastnímu bussines plánu a tak vznikla značka Kidston a také investiční index K500, který dnes pro cenné informace využívají stovky či tisíce automobilových sběratelů.

 

U Kidstona se nezabývají jen obchodováním s klasickými vozy, ale i jejich aktivním vyhledáváním po celé planetě či jejich profesionálním renovacím na té nejvyšší úrovni po stránce technologií i zkušeností. A jak vidíte v tomto materiálu, Simon Kidston dal dohromady i profesionální produkční partu lidí, díky které vznikají nádherná videa. A co v nich uvidíte? Kromě divokých účesů, minisukní, kožichů? Celou řadu klenotů na čtyřech kolech v přenádherných lokalitách měst i přírody a to v plné akci. Jsou to vlastně krátké filmy oslavující automobil jako takový. Jako umělecké dílo. Od předválečných oldtimerů, přes klasická auta 50., 60. a 70. let až po moderní hyperauta. Kidston Productions ukazuje vozy v jejich nejlepší podobě a skutečně zachycuje náladu v daném přítomném a neopakovatelném okamžiku.

fotografie a video: kidston.com / Kidston Productions

Ferrari 360: První sériové celohliníkové Ferrari. Co mělo společného s Enzem?

Příchod Hondy NSX otřásl trhem superaut. Japonci totiž dokázali vyrobit rychlé auto, které bylo vhodné i pro každodenní použití. Ferrari se muselo začít snažit, následkem čehož vyvinulo povedený typ F355, ale až s blížícím se novým miléniem se Italům podařil opravdový úspěch – Ferrari 360.

Číst celé

Našli jsme funkci, která chybí moderním autům

Nouzové brzdění je zlo, ale co takhle něco ve stylu „sebevědomého“ přidávání?

Číst celé

Bugatti 16C Galibier: Limuzína, která chtěla strčit Rolls-Royce do kapsy

Galibier poháněný šestnáctiválcem s dvojicí kompresorů měl stát po boku rekordního Veyronu jako druhý model nabídky Bugatti.

Číst celé

Ford Sierra RS500: Auto králů bez koruny

Konec osmdesátých let byl ještě dobou, kdy se v motorsportu hledaly skuliny v pravidlech, aby se dalo legálně podvádět.

Číst celé

Amati: Luxusní divize Mazdy pro Ameriku skončila obrovským zklamáním

Japonská značka Amati je zapomenutou luxusní divizí Mazdy pro severoamerický trh, kterou automobilka musela zrušit a nikdy poté se o ní už nezmínila.

Číst celé

Jaguar XJ220 Pininfarina Speciale: Unikát na přání brunejského sultána

Brunejský sultán a jeho bratr si v letech 1992 až 1995 koupili celkem 20 Jaguarů XJ220. Ten dvacátý se od všech ostatních odlišoval unikátním designem od Pininfariny.

Číst celé