Kde se v České republice projet?

Nepotřebujete vždy na okruh, protože to není místo, kde s Civicem natřete Veyron.

Nymburkring je místo, kde si přijde na své špička letištních českých drifterů bojujících v závodech v točení okolo sudu. Rychlost je tu tak nízká, že smyk řídíte jen plynem. Takže i necvičená opice zde může dělat dlouhotrvající drifty. Svoboda projevu navíc nebrání tomu, abyste si u toho – bez známek soudnosti – dali nálepky [HOONIGAN] a říkali tomu gymkhana. Nejlepší auto na český ring je jakýkoliv střep a Silvia S15 za dva miliony. Krále Nymburkringu porazíte jedině tak, že budete mít zachovalejší pneumatiky a tudíž dokážete kroužit koblihu déle. Pravidla si ale ujasněte předem, jinak Nymburking namítne, že jel podle pravidel gumovačky, tedy rychle znič gumu.

Zlínu a okolí se vyhněte obloukem, protože nechcete přijít o veškeré řidičské sebevědomí. Na chleba si tu mažou Barum Rally. Pro rohlíky jezdí v upraveném EVU nebo Impreze. Nezávodní tlumiče tady tečou, prý to je tak, když dáváte cuty a tlumiče chodí na dorazy. Sedmnáctipalcová kola jsou tu sprosté slovo, stejně jako kompromis. Do koše lítají i sériové brzdy, týpci střídají větší a menší. Na léto jde auto do osmnáctipalcových kol se slicky. A na zimu do šestnáctek s protektory Vraník s kusy šutrů ve směsi. Kdo nejezdí denně pro pečivo, ale chce jen hrotit, volí do sněhu ještě menší kola a samozřejmě hřeby. Ve Zlíně jde jen o ježdění do mrtě a auta jsou tu spotřebák, proto zde také nehledejte levnou a rychlou ojetinku.

Přestože jsou silnice auty přeplňené, je možné dopřát si pravidelný klid. Stačí jezdit v noci, případně netrefit točení pracantů mezi směnami blízkých výrobních podniků. Tma navíc umožňuje v kopcích vidět světlo aut za rohem.

Jestli nechcete využít žádnou z výhod noci, jděte na český midnight run. Díky dohledu policie a taxi provozu noční Prahy tu dobré auto nevyužijete. Můžete tak v klidu otuzingovat 350Z i Evo, protože tady budete všem stačit čímkoliv. Run to tedy moc není, dá se sem ale jet kvůli lidem. Ale to radši pojedu kamkoli jinam, kde lidé neřídí a proto už jsou o půlnoci pod vlivem. Nebo někam, kde kecání probíhá líp díky zábavě ze společných jízd.

Velká část silnic ČR je mezi poli, lemované alejemi, což nás víc děsí, než baví. Proto vyhledáváme techničtější úseky, kterých je u nás naštěstí také hodně. Pokud hledáte kvalitní povrch, můžou vám ho přislíbit trasy závodů do vrchu, nebo se můžete podívat jaké úseky doporučují motorkáři. Počítejte ale s tím, že velmi hladký asfalt bývá za deště velmi kluzký. Užitečná vám rozhodně bude tato mapa. Východně od Prahy jezdíme okolo Kostelce nad Černými Lesy nebo okolo Českého Šternberku. Z druhé strany města je super okolí Točné nebo Berouna. Jo a silnice na úvodní fotce článku vede z Koutů na Červenohorské sedlo.

Toyota GR Supra: 3 problémy, se kterými se musí vypořádat

Dokáže nová Toyota GR Supra nahradit ikonickou minulou generaci? Pokud se na to kouknete správným úhlem pohledu, tak ano.

Číst celé

Heuliez Pregunta: Budoucnost Lamborghini, kterou vytlačilo Murciélago

Budoucnost Lamborghini se v druhé polovině devadesátých let inspirovala stíhacími letouny. Unikátní prototyp byl smeten ze stolu okamžitě poté, co italskou automobilku koupilo Audi.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Nemilé překvapení

Každá projížďka v mé RX-8 přináší mnoho skvělých momentů a zážitků, ale vypilované nezvyklé kupé umí občas i pěkně potrápit. Naštěstí všechno dobře dopadlo.

Číst celé

Ferrari Testarossa: Unikátní bylo i obutí

Zářivý červený lak Rosso Corsa, vyklápěcí světla a vidlicový dvanáctiválec uložený uprostřed. V osmdesátých letech byla Testarossa snem puberťáků, dnes se stává ceněným klenotem v automobilových sbírkách po celém světě.

Číst celé

Bizzarrini 5300 GT: Ital se srdcem z Corvetty

Dohodnout se s Enzem Ferrarim nebylo jednoduché. Po neshodách mu byl konkurencí nejen Ferruccio Lamborghini, ale i jeho bývalý inženýr Giotto Bizzarrini.

Číst celé

Aston Martin V8 Zagato: Motor se vstřikováním nestačil na to, aby jel 300 km/h

Aston Martin se ve druhé polovině osmdesátých let spojil se Zagatem, aby společně oslavili ikonický DB4 GT Zagato. Vzácné GT vycházející z V8 Vantage je považované za jeden z nejlepších vozů značky všech dob.

Číst celé