Rozhovor s Nelly Pacourkovou

Nastal čas, abych vytvořil svůj první rozhovor, a to s malířkou Nelly Pacourkovou o malování, automobilismu, i cestě za úspěchem. Přeji příjemné čtení.

Co odstartovalo tvojí vášeň k malování a k automobilismu obecně?

Moje vášeň pro auta a malování začala už v dětství, jelikož moje rodina auta a řízení miluje. Sama jsem řídila už od 15, ale autům jsem začala propadat až později, kdy už jsem měla možnost sednout za volant i jiným, zajímavějším, autům než bylo „auto“ od 15ti.

Co se týče malování, tam to bylo trochu jinak. Už jako malá jsem byla velice kreativní– tancovala jsem, dělala keramiku, zpívala, ale nikdy mě nenapadlo, že bych se něčemu z toho jednou věnovala na profesionální úrovni. Za Covidu jsem tehdy dala dohromady svoje první obrazy pro známého a tam jsem zjistila, že mě malování opravdu naplňuje a že se v tom vidím mnohem víc než jsem sama čekala. Tím to vlastně všechno začalo.

Takže malování se věnuješ na plný úvazek?

Letos v červnu jsem dokončila vysokou školu v úplně jiném oboru, takže teď sama přemýšlím, jakým směrem chci malování posouvat. Popravdě, i když mě malování neuvěřitelně baví, je to přeci jen relativně osamělá činnost, která vyžaduje hodně soustředění a introspekce. Proto také zvažuji, jak tento tvůrčí proces vyvážit něčím, co mi umožní více sociální interakce a dynamiky, abych našla rovnováhu mezi tím vnitřním a vnějším světem.

 

Co tě motivuje ke zlepšování se ve tvém oboru?

Myslím, že to dost souvisí s mojí povahou – vždycky jsem chtěla, aby všechno, co dělám, pro mě mělo nějaký hlubší smysl a abych v tom byla pokud možno nejlepší. V umění je „měření úspěchu“ trochu složitější, ale primárně, je to pro mě cesta, kde neexistuje konečná meta, ale právě to mě na tom fascinuje.

Už jsme tady mluvili o tvých zážitcích. Máš nějaký svůj nejlepší zážitek spojený s auty?

Těch zážitků je opravdu strašně moc, ale jeden z nezapomenutelných zážitků byl určitě roadtrip v Dolomitech za volantem Porsche Boxster T, řízení Audi R8 V10 na Brněnském okruhu a nebo taky driftování na ledu v AMG GT 63.

 

Nyní už jsme u poslední otázky, která zní, jestli se zajímáš o auta i jiným prostřednictvím než malováním? Například jestli čteš automobilovou literaturu nebo podobně?

Určitě, jako většina lidí s vášní pro auta miluju Top Gear, filmy s motorsport tématikou, sem tam se podívám na Formuli 1 a samozřejmě mám doma několik knížek o automobilech. Stále se ale držím spíše designu a emocí spojených s auty, jelikož každý vůz nebo motorka, kterou řídím, je pro mě jako nový zdroj inspirace a vzrušení. Vlastně si auta a motorky představuju jako nástroje k vytváření pocitů a zážitků, spíš než jako technické objekty.

Moc děkuji za příjemný rozhovor!

Příběh závodního Mercedesu-Benz W154 ze sbírky Národního technického muzea

Každé auto, stejně jako každý člověk, má svůj tajemný příběh. Už jste někdy stáli v muzeu nad nějakým exponátem a říkali si: „Sakra, co má tohle auto asi za sebou?“ Podobnou otázku jsme si položili, když jsme v Národním technickém muzeu stáli nad jedním historickým závodním Mercedesem.

Číst celé

Mazda RX-8 Roadtrip: S laciným wankelem přes půl Evropy

Přišlo mi to jako zajímavý nápad. Místo letenky jsem koupil ojetou Mazdu RX-8 za cenu staršího iPhonu a vyrazil s ní na dlouhou cestu domů.

Číst celé

Výrobu Jaguaru XK120 zdržel poválečný nedostatek

První sportovní vůz Jaguaru, který vznikl po druhé světové válce, byl mimořádným úspěchem. Těšil se velkému zájmu ze strany zákazníků, dařilo se mu na závodních tratích a dokonce se zařadil mezi nejrychlejší auta své doby.

Číst celé

Poznejte ostrov Man a poslechněte si přitom Mustang Bullitt

Ford pokračuje v seriálu o nejlepších silnicích v Evropě. Tentokrát předvedl nový Mustang Bullitt na trati motocyklového závodu Isle of Man Tourist Trophy.

Číst celé

Ferrari Pinin: Čtyřdveřák, který by v konkurenci neobstál

I po více jak sedmdesáti letech od svého založení Ferrari nevyrobilo čtyřdveřový vůz. Jednou k tomu ale bylo velmi blízko.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: S tuningem vstříc zlepšení

Mám pocit, že si wankelová Mazda užívá moje trápení. Rozhodně mě ale nedonutí, abych to s ní vzdal.

Číst celé