Rozhovor s Nelly Pacourkovou

Nastal čas, abych vytvořil svůj první rozhovor, a to s malířkou Nelly Pacourkovou o malování, automobilismu, i cestě za úspěchem. Přeji příjemné čtení.

Co odstartovalo tvojí vášeň k malování a k automobilismu obecně?

Moje vášeň pro auta a malování začala už v dětství, jelikož moje rodina auta a řízení miluje. Sama jsem řídila už od 15, ale autům jsem začala propadat až později, kdy už jsem měla možnost sednout za volant i jiným, zajímavějším, autům než bylo „auto“ od 15ti.

Co se týče malování, tam to bylo trochu jinak. Už jako malá jsem byla velice kreativní– tancovala jsem, dělala keramiku, zpívala, ale nikdy mě nenapadlo, že bych se něčemu z toho jednou věnovala na profesionální úrovni. Za Covidu jsem tehdy dala dohromady svoje první obrazy pro známého a tam jsem zjistila, že mě malování opravdu naplňuje a že se v tom vidím mnohem víc než jsem sama čekala. Tím to vlastně všechno začalo.

Takže malování se věnuješ na plný úvazek?

Letos v červnu jsem dokončila vysokou školu v úplně jiném oboru, takže teď sama přemýšlím, jakým směrem chci malování posouvat. Popravdě, i když mě malování neuvěřitelně baví, je to přeci jen relativně osamělá činnost, která vyžaduje hodně soustředění a introspekce. Proto také zvažuji, jak tento tvůrčí proces vyvážit něčím, co mi umožní více sociální interakce a dynamiky, abych našla rovnováhu mezi tím vnitřním a vnějším světem.

 

Co tě motivuje ke zlepšování se ve tvém oboru?

Myslím, že to dost souvisí s mojí povahou – vždycky jsem chtěla, aby všechno, co dělám, pro mě mělo nějaký hlubší smysl a abych v tom byla pokud možno nejlepší. V umění je „měření úspěchu“ trochu složitější, ale primárně, je to pro mě cesta, kde neexistuje konečná meta, ale právě to mě na tom fascinuje.

Už jsme tady mluvili o tvých zážitcích. Máš nějaký svůj nejlepší zážitek spojený s auty?

Těch zážitků je opravdu strašně moc, ale jeden z nezapomenutelných zážitků byl určitě roadtrip v Dolomitech za volantem Porsche Boxster T, řízení Audi R8 V10 na Brněnském okruhu a nebo taky driftování na ledu v AMG GT 63.

 

Nyní už jsme u poslední otázky, která zní, jestli se zajímáš o auta i jiným prostřednictvím než malováním? Například jestli čteš automobilovou literaturu nebo podobně?

Určitě, jako většina lidí s vášní pro auta miluju Top Gear, filmy s motorsport tématikou, sem tam se podívám na Formuli 1 a samozřejmě mám doma několik knížek o automobilech. Stále se ale držím spíše designu a emocí spojených s auty, jelikož každý vůz nebo motorka, kterou řídím, je pro mě jako nový zdroj inspirace a vzrušení. Vlastně si auta a motorky představuju jako nástroje k vytváření pocitů a zážitků, spíš než jako technické objekty.

Moc děkuji za příjemný rozhovor!

RAUH-Welt BEGRIFF: Rozšířená Porsche dobyla svět

Stačí, aby někdo vyslovil jednoduchou zkratku “RWB” a okamžitě pochopíte, oč tu běží. Nicméně, znáte začátek příběhu bláznivě rozšířených Porsche?

Číst celé

NSU Ro 80: Chválený sedan, kterého se lidé báli

Novináři nezvyklý sedan z dílen NSU milovali a udělili mu důležitý titul, ale konstrukce, která byla ještě v plenkách, předurčila jeho neúspěch.

Číst celé

Pět důležitých milníků Le Mans

Na oko je Le Mans dobře vypadajícím cirkusem, ale v pozadí se doopravdy závodí. Pro úspěšné zdolání 24 hodin na trati je třeba maximální odhodlání.

Číst celé

Subaru SVX: Příběh luxusního kupé, které se narodilo do špatné doby

Subaru SVX zaujalo elegantním aerodynamickým designem, silným šestiválcovým boxerem pod kapotou a skvělým komfortem. V současnosti má duchovního nástupce, který vsadil na odlišnou filozofii a uspěl.

Číst celé

Ferrari California ovlivnil americký trh: Homologační předpisy si vyžádaly úpravu designu

Původní design Ferrari California byl rozdílný, ale zapomněl na americké homologační předpisy.

Číst celé

James Dean: Život herce z Hollywoodu skončil v Porsche, které si užil jen pár dnů

James Dean miloval rychlost a vzrušení za volantem. Když si kupoval nové Porsche 550 Spyder, ještě netušil, že se mu brzo stane osudným.

Číst celé