První Toyota GR Supra s motorem 2JZ-GTE je na světě!

Japonský profesionální drifter Daigo Saito odhalil svůj nový projekt. Je jím Toyota GR Supra poháněná motorem 2JZ-GTE.

Když Toyota před dvěma měsíci na detroitském autosalonu představila pátou generaci legendární Supry, fanoušci sportovních vozů se začali sázet, kdy vznikne první exemplář s motorem 2JZ-GTE. Čekání netrvalo příliš dlouho. První takové auto je konečně na světě!

Japonský drifter Daigo Saito má nejspíše hodně velké známosti v Toyotě, protože se mu podařilo získat jeden exemplář nového modelu o několik měsíců dříve, než budou dodány první vozy zákazníkům. Saito se při vývoji nového speciálu pro šampionát D1GP spojil s tuningovou společností HKS.

Pod kapotu nové Toyoty GR Supra se dostal přeplňovaný řadový šestiválec 2JZ-GTE, jehož nejvyšší výkon je odhadovaný na přibližně 800 koňských sil. V zadní části vozu se nachází velký chladič usnadňující chlazení výkonného motoru. Celý projekt se stále nachází ve stádiu vývoje. Výsledné auto bude vybavené velkým přítlačným křídlem a rozšířeným bodykitem.

Plánování a realizace projektu historicky první upravené GR Supry zabrala pouhých 42 dnů. Daigo Saito si novou Toyotu vybral jako vůz pro sezónu 2019, protože se mu líbí krátký rozvor kol a malé rozměry, od čehož si slibuje skvělou ovladatelnost. Oficiální závodní debut je naplánovaný na 23. března, kdy v Tokiu začíná soutěž D1 Grand Prix All-Star Shoot Out.

Život s Mazdou RX-8: Točí lehce, chytá těžce

Redakční Mazda RX-8 se těší usilovné údržbě a velkému zájmu na Legendách, ale i tak zlobí.

Číst celé

Tafheet: Tvrdě postihované arabské driftování

Saúdští hazardéři se snaží vyhrát závod se smrtí, ale často riskují životy svého okolí. Ochránci zákona se s nimi pochopitelně nemažou. Tresty mohou dosáhnout i tisíce ran bičem.

Číst celé

K.I.T.T. měl být pro Pontiac přítěž. Nakonec mu pomohl s prodejem Firebirdů

Manažer Pontiacu si myslel, že mluvící Firebird poškodí jméno značky. Nakonec jí vytrhl velký trn z paty a výrazně pomohl s odbytem nové generace Firebirdů.

Číst celé

Proč se neumím zbavit své Mazdy RX-8 a Alfy Romeo 166? Dnešní nabídka mi připomíná školní jídelnu

Na dnešním trhu nových i ojetých aut nemohu najít nic, co bych opravdu chtěl. Současně tu ale jsou důvody, proč bych to měl řešit.

Číst celé

Našli jsme funkci, která chybí moderním autům

Nouzové brzdění je zlo, ale co takhle něco ve stylu „sebevědomého“ přidávání?

Číst celé

Top Fuel Dragster: 500 km/h za 4 sekundy

Akcelerace shodná s vystřelením z katapultu a šílené provozní náklady. Vrcholová třída dragsterů vyžaduje obrovskou porci odhodlání.

Číst celé