Pirelli obouvá klasické vozy

Shánění nového obutí pro krásného evropského veterána nemusí být noční můra. Pátý největší výrobce pneumatik na světě rozšiřuje svou nabídku.

Vhodné pneumatiky jsou naprostý základ údržby auta. Majitelé klasických aut to bohužel tak jednoduché nemají a mnohdy musí těžko shánět to správné obutí. Mnoho majitelů Jaguaru XJ220 skákalo radostí, když Bridgestone uvedl novou řadu pneumatik pro jejich supersport. Nyní se i Pirelli rozhodlo, že půjde vstříc vlastníkům veteránů.

Společnost uvedla na trh řadu pneumatik, které spadají do řady Collezione, jenž je zaměřená na klasická auta. Nové gumy nesou vzhled starých předloh, ale jsou vyrobeny za pomoci moderních technologií, čímž jsou šetrné k životnímu prostředí a zlepšují jízdní vlastnosti a bezpečnost starých aut. Kontakt s vozovkou je nyní znatelně lepší na suchém i mokrém asfaltu.

Nabídka Pirelli obuje vozy značek Aston Martin, Jaguar, Ferrari, Maserati, Lamborghini a dalších. Ve spolupráci s Porsche bylo vyvinuto pět různých rozměru pneumatik pro 911, které byly vyrobeny před rokem 1989. V případě italské Lancie byla představena nová pneumatika Cinturato CA67, o rozměru 175 R400 89H, speciálně určená pro typ Flaminia, čímž oslavuje 60. výročí od uvedení tohoto auta na trh.

Některé pneumatiky z nové řady jsou dle tiskového mluvčího společnosti již k dostání na trhu a další budou pokračovat již brzy. Ceny nabízených typů se pohybují v rozmezí 236 – 473 dolarů za kus. Úctyhodný krok dalšího velkého výrobce pneumatik dává jasně najevo, že je o nové gumy pro klasické vozy opravdový zájem.

Hot Wheels je nejlepší video s Ferrari F40, které letos uvidíte

Supersport postavený za účelem oslav 40. výročí Ferrari se prohání po Itálii na plný plyn.

Číst celé

Zastřel a ujeď 2/3: Čím se vozili gangsteři éry studené války

Mafiáni v druhé polovině dvacátého století vydělávali daleko více peněz, následkem čehož se přesunuli za volanty luxusních limuzín a obrovských kupé.

Číst celé

Peugeot 205 GTi: Malá (ne)řízená střela

Osmdesátá léta se v automobilovém průmyslu nesla v duchu rostoucí popularity rychlých hatchbacků. Volkswagen Golf GTI bývá často označován jejich otcem a prťavý Peugeot by mohl být jejich matkou. Více jak čtvrtstoletí starý hot hatch dodnes funguje jako měřítko pro téměř všechny ostré hatchbacky.

Číst celé

Lancia D50: Ferrari převzalo závodní program kvůli tragédii

Lancia D50 měla fantastický závodní debut, ale její úspěšné tažení ukončila tragédie, kvůli níž byl tovární program formule 1 následně zrušen.

Číst celé

Odhalte historii Fordu GT40 Mk.II, který ovládl Le Mans 1966

Ford GT40 Mk.II týmu Shelby American rozdrtil Ferrari ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans ročníku 1966.

Číst celé

De Tomaso Vallelunga: Proč šikovná koncepce neuspěla?

První italské auto s motorem uprostřed utrpělo kvůli podvozku, který jej dělal těžko použitelným.

Číst celé