Peugeot 508 1.5 Blue HDI: Designová fascinace

Nová generace Peugeotu 508 působí v pražských ulicích jako jezdící UFO. Podařený design prostě nejde přehlédnout.

V současné nabídce automobilek z celého světa lze najít opravdu nádherná auta, ale jen některá z nich v mých očích oplývají až dechberoucí krásou. Ačkoliv se neřadím k obdivovatelům umění, dost možná jsem našel auto, jež bych okamžitě zaparkoval do interiéru nejbližší galerie s nejnovějšími uměleckými díly. Je jím zbrusu nový Peugeot 508.

Už od první chvíle mě nová 508 fascinuje designem připomínajícím nedalekou budoucnost. Mezitím, co mi předek připadá poněkud rozporuplný kvůli tvaru denního svícení, dokonale vynikne až ve tmě. Jelikož nová generace zatím není na našich silnicích častá, zajímalo by mě, co si říkají řidiči jedoucí proti mně za tmy při pohledu na rozsvícené Full LED světlomety. Zadní část s tmavým panelem splývá s černou perletí a opravdu hezká grafika svítilen vytváří tajemný dojem. Peugeot 508 na první pohled jednoznačně vypadá jako prestižní limuzína mezitím, co ale nezastává její pozici v nabídce.

Po otevření dveří s bezrámovými okny se člověku odhalí pro Peugeot typický nezvyklý interiér, který svými sedadly, tvary palubní desky a zběsile navrženým volantem dotváří futuristický vzhled vozu. Celkový design mi po usednutí do vozu připomněl Star Wars, přestože jsem zapůjčené 508 okamžitě dal přezdívku „Enterprise“. Vůz je moderními tvary a hlavně interiérem až příliš podobný smyšleným vesmírným plavidlům.

Testovaný exemplář je vybavený druhým nejvyšším stupněm výbavy Allure, v němž ale bohužel chybí parkovací kamera. Ačkoliv si někteří z vás právě teď uplivli, pravdou je, že je z nové 508 špatný výhled dozadu skrze vnitřní zpětné zrcátko kvůli malému zadnímu oknu. Čím si mě však Peugeot okamžitě získal je moderně designovaný a vcelku rychlý infotainment, jež se kromě dotykové obrazovky ovládá i mechanickými tlačítky z hliníku na palubní desce, které svým tvarem a rozmístěním až nápadně připomínají klávesy klavíru.

Z uživatelského hlediska má ale interiér několik drobných chyb. Francouzi jsou národem, jež se snaží vylepšit věci, které výrazné zlepšení nepotřebují. V případě 508 může být vhodným příkladem právě atypický tvar volantu. Ten mi navíc při mém vhodném nastavení pozice za ním zakrývá spodní část digitálního panelu zobrazujícího nejnutnější informace o jízdě. Z několika různých nastavení zobrazení přístrojů si však vybere každý a osobně jsem kvůli zažitému zvyku zvolil variantu s kulatým otáčkoměrem a rychloměrem.

Nový Peugeot 508 se mi dostal do rukou v poněkud zvláštní specifikaci, kterou si zákazníci v České republice normálně neobjednají. Stupeň výbavy Allure je totiž svázán se základním dieselem 1.5 Blue HDI se šestistupňovým manuálem. Kde je háček? Danou výbavu totiž u dealera objednáte pouze s některým z motorů skombinovaných s osmistupňovým automatem EAT8.

Když už jsem načal technickou stránku auta, pojďme se jí rovnou věnovat. Testovaná 508 se hýbe za pomoci malého vznětového motoru, který v kombinovaném jízdním režimu nabízí spotřebu nižší než 6 litrů na 100 kilometrů. Už jen tenhle parametr z krásného liftbacku dělá auto určené hlavně delším komfortním cestám. Podvozek je výborně naladěný a spolu se sedmnáctipalcovými koly s poměrně vysokým profilem pneumatiky snadno filtruje i větší nerovnosti, jichž je plná Praha a její blízké okolí.

Zvláště na okreskách se projeví, že základní 508 rozhodně není určená sportovní jízdě. Motor pochopitelně nerad pracuje ve vyšších otáčkách a dlouhé řízení s dvěma pastorky (citlivější nastavení funguje v nižších rychlostech a při parkování, tužší pak při běžné jízdě) poskytuje jen málo informaci o předních kolech. Přestože je auto v zatáčkách při rozumných rychlostech stabilní, je z něj cítit, že je projíždí jen, protože musí. Jelikož vyznávám tužší nastavení řízení, při každé jízdě zapínám sportovní režim upravující nastavení jeho posilovače.

Pokud to mám celé shrnout na závěr, Peugeot 508 v testované konfiguraci není dokonalým autem, protože mi k jeho jízdnímu projevu nesedí manuální převodovka, ale rozhodně není špatným autem. Ať už se jedná o nádherný moderní design, který bude stárnout pomalu, kvůli němuž mě tohle auto opravdu baví, nebo komfortní naladění podvozku. Nový Peugeot je skvělý společník na dlouhé cesty a s výkonnějším motorem a automatickou převodovkou EAT8 půjde o výborné rodinné auto.

Sklo Kiriko: Ručně broušené sklo pro Lexus LS stojí 375 000 korun

Ručně broušené sklo Kiriko od japonských mistrů řemesla je jedním z nejkrásnějších příplatkových prvků na dnešním trhu, který nesmí chybět v žádném novém Lexusu LS.

Číst celé

Maserati MC12: Horší, ale lepší Enzo

Supersport vycházející ze slavného Ferrari Enzo byl oproti svému dárci dílů výkonově slabší, ale ve výsledku i lepší, rychlejší i sběratelsky cennější.

Číst celé

Ferrari 512 S Modulo: Futuristický koncept z galaxie Pininfarina

Fascinující Ferrari 512 S Modulo bylo posledním futuristickým konceptem Ferrari na podvozku závodního vozu od Pininfariny.

Číst celé

Peugeot 106 Rallye: Plecháče, muší váha, ale hlavně radost z řízení

Francouzský hothatch z devadesátých let je jasným důkazem, že i auto plechovými koly může vypadat skvěle.

Číst celé

Zastřel a ujeď 1/3: Předváleční gangsteři měli smysl pro eleganci

Mafiáni předválečné doby vsázeli na pancéřování, eleganci a výkon motoru. Těchto 6 aut patřilo k jejich oblíbeným volbám.

Číst celé

BMW 507 málem potopilo celou značku

Původně to měl být jistý úspěch, ale již po krátké době by byli všichni zúčastnění raději, kdyby je to nikdy nenapadlo.

Číst celé