Nová Tesla Roadster: Stovka okamžitě, 400 km/h+ a dojezd 1000 kilometrů

Tak se nám urodil další elektromobil. Můžeme plakat nad tím, že jediný správný roadster má atmosférický benzínový motor a je hlavně o zvuku, ale na tom, že tu staromilská benzínová auta mají další vážnou konkurenci to nic nezmění.

Elon Musk je zasedlý za efektní představovačky podobně jako Steve Jobs. Včera večer přijel na jeviště novým kamionovým tahačem na elektrický pohon zvaným Semi.

Už to vzbudilo silné reakce, jeho parametry jsou obdivuhodné. Plně naložený 40 tunami nákladu má dojezd 800 km při rychlosti 105 km/h. A dalších 640 kilometrů nabijete za 30 minut. Bez nákladu je na stovce, hehe, za 5 sekund. A ke koupi bude v roce 2019.

Když už to vypadalo, že je akce u konce, z nákladového prostoru tahače Semi vyjel další, tentokrát o dost menší vůz. Musk představil roadster.

Ano, jedna Tesla Roadster už tu byla, šlo o první auto z dílny kalifornského vizionáře a tehdy nešlo zrovna o prodejní šlágr. Teď je tu nový Roadster, který uvidíme na silnicích někdy v roce 2020, spíše později. Jestli elektrický roadster představuje to, co chcete do své garáže, to už je na vás. Čísla nám ale připadají dost zajímavá na to, abychom začali brát Teslu vážně.

Tak třeba zrychlení na stovku za 1,9 sekundy. To by z něj udělalo nejrychlejší sériové auto na světě. Na 160 km/h se má dostat za 4,2 sekundy, což je o 0,3 sekundy rychleji než Koenigsegg One:1. Čtvrtmíle za 8,8 vteřiny a maximální rychlost má překročit magickou hranici 400 km/h. Navíc, při dálničních rychlostech s ním ujedete 1000 kilometrů.

 

Roadster bude používat tři elektromotory. Jeden najdete vpředu a dva vzadu, takže jde o pohon všech čtyř kol. Baterie pojme 250 kilowatthodin, přičemž aktuálně nejsilnější Tesla Model S jich nabídne 100. Jen to jméno – roadster – je poněkud zavádějící. Jde spíše o konstrukci typu targa, kdy musíte střechu ručně sundat a vložit do kufru. Navíc, vejdou se do něj 4 lidé.

Roadster bude stát okolo 4,5 milionu korun. Můžete si ji předobjednat už nyní za plnou cenu, dostanete za to auto z limitované série 1000 kusů zvané Founders, která stojí o další zhruba milion korun navíc. Tesla se tím zřejmě snaží financovat náklady na další vývoj vozu.

Toyota Celica GT-Four: Mazaný restriktor měl ošálit komisaře

Úspěch v motorsportu byl pro Toyotu důležitý a byla ochotna vyzkoušet cokoliv, jen aby získala náskok před konkurencí. Dokonce i upravený restriktor turbodmychadla, který porušoval pravidla stanovená FIA.

Číst celé

Porsche Cayman S: Řekneme vám, kolik stojí provoz a servis

Zjistili jsme, kolik stojí provoz, údržba a velký servis sportovního kupé Porsche s motorem uprostřed z minulého desetiletí.

Číst celé

Lancia D50: Ferrari převzalo závodní program kvůli tragédii

Lancia D50 měla fantastický závodní debut, ale její úspěšné tažení ukončila tragédie, kvůli níž byl tovární program formule 1 následně zrušen.

Číst celé

Nákup nové ojetinky už není radost. Zdá se mi to jako zbytečný opruz

Rozhodl jsem se pro nákup dalšího auta, ale nevím, co chci. A taky mi výběr komplikuje nedůvěryhodnost většiny prodejců v České republice.

Číst celé

Heuliez Pregunta: Budoucnost Lamborghini, kterou vytlačilo Murciélago

Budoucnost Lamborghini se v druhé polovině devadesátých let inspirovala stíhacími letouny. Unikátní prototyp byl smeten ze stolu okamžitě poté, co italskou automobilku koupilo Audi.

Číst celé

Cadillac Seville se prodával se zvláštní výbavou pro makléře z Wall Street

Marketingové oddělení Cadillacu si myslelo, že průměrný majitel Seville si potřebuje čas od času něco spočítat. Z toho důvodu mu do výbavy přidalo kalkulačku.

Číst celé