Nástupce Nissanu 370Z bude mít retro design, 3.0 V6 a manuál

Nissan pracuje na nástupci sportovního kupé 370Z, kterého nabídne i ve verzi Nismo o přibližném výkonu 500 koní.

Sportovní auta zůstávají v kurzu a na jejich vývoji pracují i výrobci, kteří rádi mlží. Nissan na podzim minulého roku oslavil 50. narozeniny legendární Fairlady Z speciální edicí 50th Anniversary už hodně zastaralého Nissanu 370Z a neznámé zdroje blízké automobilce tvrdí, že Nissan opravdu pracuje na vývoji nástupce. Důkazem jsou i prototypy, které se v posledních měsících prohání na Nürburgringu.

Podle posledních informací má nový Nissan Z dostat retro design inspirovaný původním Datsunem 240Z, alespoň v přední části. Nissan se chce vrátit ke kořenům dvoumístného sportovního vozu, ale je možné, že zadní část bude odlišná. Možná se dočkáme podobného zevnějšku, jaký má současný Alpine A110 – předek ponese typické staré rysy, ale zadek bude výrazně modernější.

Interiér nového Zetka má kombinovat vlastní prvky s těmi, které se nacházejí v nejnovějších modelech pro americký trh Altima a Sentra. Největší modernizací oproti současnému dosluhujícímu Zetku bude propracovaný infotainment.

Nissan pro pohon použije upravený dvakrát přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec, který pohání Infiniti Q50/Q60 Red Sport. Pohonná jednotka bude spojena s devítistupňovou automatickou převodovkou, ale manuální převodovka by prý měla být uvedena s postupnými modernizacemi. Výkon motoru zatím není znám, ale Nismo již pracuje na ostřejší verzi, která by měla dosáhnout až 500 koní.

Na odhadování možného termínu oficiálního debutu je zatím brzo, ale s největší pravděpodobností k němu dojde až za dva roky. Nissan kromě nového Zetka pracuje i na nástupci výkonnějšího GT-R, který by měl dorazit s hybridním hracím ústrojím.

Maserati 250F: Fascinující vítězství na Nürburgringu

Maserati předvedlo při návrhu 250F skvělou práci, ale i přesto s ním dokázal excelovat jeden jediný muž. Juan Manuel Fangio upevnil status legendy fascinujícím vítězstvím na Nürburgringu v roce 1957.

Číst celé

Píše se rok 1991 a my vám představujeme nejlepší auto na světě

15. září 1991 bylo najednou na zámku ve Versailles a pod obloukem Le Grande Arche v pařížské čtvrti La Défense vystaveno něco neuvěřitelného. Stalo se tak přesně 110 let od narození slavného zakladatele značky Ettoreho Bugatti.

Číst celé

Koncepty vzdávající hold legendám. Vybrali jsme šest nejúžasnějších

Zběsilé křivky a technologie budoucnosti. To spojuje šestici konceptů, o nichž si myslíme, že je automobilky měly vyrábět. Bohužel se jich nikdy nedočkáme.

Číst celé

Ford 999: „Závodění vzniklo 5 minut po vyrobení druhého auta“

Henry Ford byl fanouškem motoristického sportu. Než se pustil do výroby lidových automobilů, pomáhal s vývojem dvojice soutěžních Fordů, které vládly závodům.

Číst celé

Podívejte se, jak se prodávají supersporty v Dubaji

Zdejší prodejci mají skladem úplně všechno, po čem by místní milionáři mohli zatoužit.

Číst celé

10 zajímavostí o Rolls-Royce, které možná neznáte

Zjistěte, kolik hodin se vyrábí jeden Rolls-Royce a co se dělá s vadnými vozy, které neprojdou zkouškou těsnosti.

Číst celé