Nástupce Nissanu 370Z bude mít retro design, 3.0 V6 a manuál

Nissan pracuje na nástupci sportovního kupé 370Z, kterého nabídne i ve verzi Nismo o přibližném výkonu 500 koní.

Sportovní auta zůstávají v kurzu a na jejich vývoji pracují i výrobci, kteří rádi mlží. Nissan na podzim minulého roku oslavil 50. narozeniny legendární Fairlady Z speciální edicí 50th Anniversary už hodně zastaralého Nissanu 370Z a neznámé zdroje blízké automobilce tvrdí, že Nissan opravdu pracuje na vývoji nástupce. Důkazem jsou i prototypy, které se v posledních měsících prohání na Nürburgringu.

Podle posledních informací má nový Nissan Z dostat retro design inspirovaný původním Datsunem 240Z, alespoň v přední části. Nissan se chce vrátit ke kořenům dvoumístného sportovního vozu, ale je možné, že zadní část bude odlišná. Možná se dočkáme podobného zevnějšku, jaký má současný Alpine A110 – předek ponese typické staré rysy, ale zadek bude výrazně modernější.

Interiér nového Zetka má kombinovat vlastní prvky s těmi, které se nacházejí v nejnovějších modelech pro americký trh Altima a Sentra. Největší modernizací oproti současnému dosluhujícímu Zetku bude propracovaný infotainment.

Nissan pro pohon použije upravený dvakrát přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec, který pohání Infiniti Q50/Q60 Red Sport. Pohonná jednotka bude spojena s devítistupňovou automatickou převodovkou, ale manuální převodovka by prý měla být uvedena s postupnými modernizacemi. Výkon motoru zatím není znám, ale Nismo již pracuje na ostřejší verzi, která by měla dosáhnout až 500 koní.

Na odhadování možného termínu oficiálního debutu je zatím brzo, ale s největší pravděpodobností k němu dojde až za dva roky. Nissan kromě nového Zetka pracuje i na nástupci výkonnějšího GT-R, který by měl dorazit s hybridním hracím ústrojím.

Znáte zapomenutou inovaci Henryho Forda, kterou zlepšil životy zaměstnanců?

Americký průmyslník Henry Ford ovlivnil vývoj automobilového průmyslu a zavedl revoluční inovace, ke kterým patřilo zkrácení pracovní doby.

Číst celé

Zrození McLarenu F1: Napadlo nás to při čekání na letišti

Mohlo by se zdát, že si konstruktéři McLarenu vzali velké sousto, když chtěli navrhnout nejlepší auto na světě. Jenže oni to opravdu dokázali.

Číst celé

Citroën C6 Lignage: Nadějná socha na kolech

Citroën řadíme mezi ty významnější automobilky naší historie. Prodával nádherná a revoluční auta, nebál se riskovat a bohužel často prohrával. Dnes tu máme Citroën C6 Lignage, koncept symbolizující plané naděje Citroënu na přelomu milénia.

Číst celé

James Dean: Život herce z Hollywoodu skončil v Porsche, které si užil jen pár dnů

James Dean miloval rychlost a vzrušení za volantem. Když si kupoval nové Porsche 550 Spyder, ještě netušil, že se mu brzo stane osudným.

Číst celé

Ferrari Testarossa: Unikátní bylo i obutí

Zářivý červený lak Rosso Corsa, vyklápěcí světla a vidlicový dvanáctiválec uložený uprostřed. V osmdesátých letech byla Testarossa snem puberťáků, dnes se stává ceněným klenotem v automobilových sbírkách po celém světě.

Číst celé

Příběh bestiálního mateřství Ferrari F40 – 288 Evoluzione

Jak fungují výkonové poměry od 500 koní na tunu výše? Téměř vždy nádherně bolí. Bezprecedentní zážitek z unikátního Ferrari 288 Evoluzione prý z valné většiny předčí vše, co si dokážete představit. Na světě jsou poslední tři. Vyhynutý druh. Tyranosaurus z Maranella. Tohle je jeho příběh…

Číst celé