Nástupce Nissanu 370Z bude mít retro design, 3.0 V6 a manuál

Nissan pracuje na nástupci sportovního kupé 370Z, kterého nabídne i ve verzi Nismo o přibližném výkonu 500 koní.

Sportovní auta zůstávají v kurzu a na jejich vývoji pracují i výrobci, kteří rádi mlží. Nissan na podzim minulého roku oslavil 50. narozeniny legendární Fairlady Z speciální edicí 50th Anniversary už hodně zastaralého Nissanu 370Z a neznámé zdroje blízké automobilce tvrdí, že Nissan opravdu pracuje na vývoji nástupce. Důkazem jsou i prototypy, které se v posledních měsících prohání na Nürburgringu.

Podle posledních informací má nový Nissan Z dostat retro design inspirovaný původním Datsunem 240Z, alespoň v přední části. Nissan se chce vrátit ke kořenům dvoumístného sportovního vozu, ale je možné, že zadní část bude odlišná. Možná se dočkáme podobného zevnějšku, jaký má současný Alpine A110 – předek ponese typické staré rysy, ale zadek bude výrazně modernější.

Interiér nového Zetka má kombinovat vlastní prvky s těmi, které se nacházejí v nejnovějších modelech pro americký trh Altima a Sentra. Největší modernizací oproti současnému dosluhujícímu Zetku bude propracovaný infotainment.

Nissan pro pohon použije upravený dvakrát přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec, který pohání Infiniti Q50/Q60 Red Sport. Pohonná jednotka bude spojena s devítistupňovou automatickou převodovkou, ale manuální převodovka by prý měla být uvedena s postupnými modernizacemi. Výkon motoru zatím není znám, ale Nismo již pracuje na ostřejší verzi, která by měla dosáhnout až 500 koní.

Na odhadování možného termínu oficiálního debutu je zatím brzo, ale s největší pravděpodobností k němu dojde až za dva roky. Nissan kromě nového Zetka pracuje i na nástupci výkonnějšího GT-R, který by měl dorazit s hybridním hracím ústrojím.

BMW 700: Malý model zachránil BMW před bankrotem a odstartoval novou éru

BMW se v druhé polovině padesátých let ocitlo na pokraji bankrotu, z něhož mu už na začátku šedesátých let pomohl lidově zacílený dvoudveřový model s motorem umístěným vzadu. BMW 700 stálo na začátku nové úspěšné budoucnosti značky.

Číst celé

Rudolf Uhlenhaut: Brilantní inženýr Mercedesu a otec legendárního Gullwingu

Rudolf Uhlenhaut byl šikovný inženýr, který se nebál posadit za volanty závodních vozů, na jejichž vývoji usilovně pracoval.

Číst celé

Shelby GT350: Nejrychlejší auto na světě je to z půjčovny

První Shelby Mustang navázal na úspěchy divoké Cobry a stal se natolik úspěšný na okruzích, že si jej lidé půjčovali u Hertze jen kvůli tomu, aby mohli závodit.

Číst celé

Lancia D50: Ferrari převzalo závodní program kvůli tragédii

Lancia D50 měla fantastický závodní debut, ale její úspěšné tažení ukončila tragédie, kvůli níž byl tovární program formule 1 následně zrušen.

Číst celé

Masařka AMG je budoucí klasika. Kupte si ji po Schumacherovi

Jedno z prvních aut vzniklé za úzké spolupráce AMG a Mercedesu bylo sleeperem, jak má být. Ale tehdy se to tak ještě nebralo.

Číst celé

Cadillac Seville se prodával se zvláštní výbavou pro makléře z Wall Street

Marketingové oddělení Cadillacu si myslelo, že průměrný majitel Seville si potřebuje čas od času něco spočítat. Z toho důvodu mu do výbavy přidalo kalkulačku.

Číst celé