Lamborghini Diablo GT se prodávalo s nejstylovějším zavazadlem na světě

Originální kufřík pro Lamborghini Diablo GT byl vyrobený z uhlíkových vláken a nesl sériové číslo svého vozu.

Fascinující Lamborghini Diablo GT můžeme popsat jako závodní auto, které nikdy nezávodilo. Lamborghini se inspirovalo speciálními verzemi Diablo SE30 a SE30 Jota a na základě modernizovaného vozu vyvinulo okruhově zaměřenou verzi, která si ale zachovala povolení pro provoz na silnicích. Lamborghini sice bylo při vývoji Diabla GT nekompromisní, protože radikálně snižovalo hmotnost, ale nezapomnělo na alespoň malou praktičnost.

Originálním doplňkem každého vyrobeného exempláře byl speciální kufřík, který měl vlastní schránku pod přední kapotou. Diablo GT prošlo přísnou dietou, jejíž součástí byly panely karoserie a díly interiéru z uhlíkových vláken. Nadbytečné kilogramy byly shozeny i odstraněním pohonu všech kol, který nahradil purističtější pohon zadních kol. Aby kufřík nebyl nevhodný, návrháři jej rovněž vyvinuli z uhlíkových vláken.

Oficiálních informací o všech vlastnostech speciálního karbonového kufříku není mnoho, ale každý kus měl kódový zámek a byl označen sériovým číslem vozu, k němuž byl přiřazen. Pokud po nevšedním kufříku zatoužíte, budete si jej muset koupit s některým z vyrobených kusů, kterých vzniklo pouze 80. Přejeme vám šťastný lov.

Porsche 904 Carrera GTS: První Porsche z „plastu“ ukončilo vývoj pro Formuli 1

Porsche kvůli vývoji závodního vozu 904 Carrera GTS ukončilo projekt Formule 1. Automobilka věřila, že nový vůz třídy GT dokáže prodat i běžným zákazníkům.

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Evropská lidová auta

Alfa Romeo, Citroën, Fiat nebo Renault. I evropští výrobci obyčejných aut zkusili štěstí na americkém trhu. Někteří z nich uspěli, jiní naopak ne.

Číst celé

Skrytá hrozba v motoru Jaguaru XK8. V čem je problém?

V motorovém prostoru Jaguaru XK8/XKR vyrobeného před rokem 2000 se ukrývá nebezpečné tajemství. Nikasilem ošetřené stěny válců totiž mohou znamenat problém.

Číst celé

Chcete Porsche 911 Carrera S? Tohle jsou jeho servisní náklady

Po vzoru Ferrari F430 jsme se rozhodli zjistit servisní náklady dalšího exkluzivního sportovního vozu, jímž je Porsche 911 Carrera S generace 997. Na kolik tahle sranda vyjde?

Číst celé

Lancia Hyena: Delta Integrale v kabátku od Zagata

Spojením techniky Delty Integrale a stylové karoserie od Zagata vznikla Lancia Hyena, sportovní kupé, které neuspělo kvůli příliš složitému procesu výroby.

Číst celé

Ferrari 250 LM: Poslední Ferrari historie, které vyhrálo Le Mans

Ferrari vyrobilo pouze 32 exemplářů typu 250 LM. Záměrem bylo přenést technologie prototypů do automobilových závodů třídy GT.

Číst celé