Krásný Lexus LC 500 Convertible si odváží dvě významná ocenění v anketách

Otevřená verze Lexusu LC 500 zvítězila ve dvou významných anketách, které potvrzují postavení vozu jako nejkrásnějšího modelu ve své třídě.

Lexus LC 500 Convertible během jediného týdne získal druhé významné ocenění – tentokrát „Nejlepší vůz se skládací střechou“ v britské soutěži Auto roku 2021. Nejnovější úspěch navazuje na mezinárodní ocenění „Nejlepší luxusní vůz“ z nedávné soutěže Světové ženské auto roku 2021.

O vítězi rozhodl panel porotců sestávající z nejzkušenějších a nejuznávanějších motoristických novinářů země. Díky prvnímu místu v kategorii se LC 500 Convertible stává kandidátem na celkové vítězství v britské soutěži Auto roku s plánovaným datem vyhlášení 9. března.

„Nešlo přehlédnout příjemné pocity spojené s řízením vozu, který vypadá úchvatně, má ohromující zvuk a stejnou spolehlivost jako švýcarské hodinky,“ říká jeden z porotců letošní soutěže Matt Robinson.

Ředitel společnosti Lexus UK Ewan Shepherd uvedl: „LC 500 Convertible bylo od samotného počátku koncipováno jako nejkrásnější vůz ve své třídě, ale jak dokládá i toto ocenění, hezkým vzhledem to jednoduše nekončí. Vůz se skvěle řídí a také zachycuje samotnou podstatu značky Lexus i úžasné zážitky, které chceme našim zákazníkům zprostředkovat.“

Péče o každý detail

Lexus LC 500 Convertible, uvedený v roce 2020, byl navržen tak, aby vypadal stejně krásně s nataženou i staženou střechou, při uplatnění zásady maximální péče o každý detail, kterou je Lexus proslulý.

Například u mechanismu skládání látkové střechy se dbalo na dosažení ideálních křivek, avšak bez negativních dopadů na pohodlí v kabině nebo zavazadlový prostor. Vůz rovněž nabízí atraktivní jízdní schopnosti, pro Lexus typické, díky atmosférickému motoru V8 o objemu 5,0 l a desetistupňové automatické převodovce Direct Shift.

Na 100 km/h vůz akceleruje během pěti sekund a jakýmkoli nepříjemným nárazům větru za vysokých rychlostí zamezuje precizní řešení aerodynamiky. Bohatě vybavená kabina se pyšní vysoce kvalitními materiály a svým designem, pohodlím i atraktivitou pro všechny smysly odráží typické zaměření značky Lexus na potřeby člověka.

Stěrače čelního okna vymyslela žena, ale lidé revolučnímu vynálezu nevěřili

Revoluční vynález Mary Andersonové zpříjemnil život za volantem nespočtu řidičů.

Číst celé

Nissan GT-R Liberty Walk: 890 koní a bōsōzoku

Japonská historie v moderní podobě s obrovskou porcí výkonu pod kapotou. Může tohle být vůbec špatné?

Číst celé

Ferrari Mondial: Příběh černé ovce z Maranella a nejlevnějšího Ferrari

Ferrari Mondial vzniklo na začátku 80. let jako nejlevnější vůz z Maranella, který si mohli koupit zákazníci z celého světa.

Číst celé

Citroën RE-2: Experimentální helikoptéra s wankelovým motorem

Citroën neexperimentoval pouze s rotačními automobily, ale pro záchranu společnosti Comotor zkusil vyvinout malý vrtulník s wankelem. Úspěchu projektu nepřálo několik různých faktorů.

Číst celé

Ford Fairlane 500 Skyliner: Střechu ovládala složitá elektronika

Pevná skládací střecha patří k vítaným prvkům konstrukce kabrioletů. Složitý systém je však velmi nákladný na výrobu a prvním autem se skládacím hardtopem, jehož produkce přesáhla 10 000 exemplářů, byl Ford.

Číst celé

Stanovení rekordu McLarenem: „Nepojede více než 391 km/h“

V březnu roku 1998 byl zelený prototyp McLarenu F1 s interním označením XP5 dopravený na testovací okruh Volkswagenu v Ehra-Lessien, aby stanovil nový světový rekord. Přečtěte si jeho příběh.

Číst celé