Klasický pick-up Chevrolet s moderní technikou jako restomod od ICON 4×4

Američtí specialisté z ICON 4×4 představují svůj nejnovější restomod: klasický Chevrolet Advance Design s moderní technikou a výkonem 430 koní.

V posledních letech se ve světě zvyšuje zájem zákazníků a automobilových nadšenců po tzv. restomodech, neboli klasických autech s moderní technikou. Specialisté z americké společnosti ICON 4×4 reagují na zájem po modernizovaných historických pick-upech a představují znovuzrozený Chevrolet z roku 1950, který byl vzkříšen do nové podoby zvané Old School Edition Thriftmaster.

I když světle olivový pick-up není prvním Thriftmasterem od ICON 4×4, je prvním vozem z nové série Old School Edition Thriftmaster. Úplně prvním exemplářem byl Chevrolet z roku 1954, který se představil v červnu 2019. Nejnovější počin je ale jiný, protože vychází ze série nákladních vozů Chevrolet Advance Design, jež se představily po druhé světové válce v roce 1947. Tento konkrétní pick-up v minulém životě skutečně sloužil jako zemědělský náklaďák.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Technici z ICON 4×4 provedli kompletní renovaci, při níž spojili původní podvozek s moderním pohonem. Zastaralé hnací ústrojí nahradil vidlicový osmiválec Chevrolet LS3 s automatickou převodovkou 4L85-E, přičemž nejvyšší výkon 430 koní je přenášen na zadní kola. S nezávislým zavěšením a brzdami Brembo má Thriftmaster jízdní vlastnosti podle moderních standardů, takže při rychlé jízdě nepřipomíná doby před 70 lety.

I přesto byste si při pohledu zvenčí takto rozsáhlých úprav nejspíše nevšimli. Thriftmaster s dvoutónovým dobovým lakem a klasickými koly nijak nepřipomíná moderní auta. Podlaha nákladového prostoru je vyrobená z afrického teaku a ocelových lišt a jedinou výraznější odlišností od originálních exemplářů jsou emblémy společnosti ICON na kapotě.

Ani uvnitř byste si nevšimli výrazných rozdílů, ačkoli kožené čalounění sedadel, výplní dveří a stropu jsou jasnými vylepšeními. Klasická palubní deska byla zachována s původním ovládáním rádia a ventilace, ale ukrývá skryté Bluetooth stereo a moderní klimatizaci.

„V ICON 4×4 rádi oslavujeme nadčasové designy a dáváme jim nový život se zvýšeným výkonem, ovladatelností a pohodlím,“ říká zakladatel a hlavní designér společnosti ICON 4×4. „Původně se jednalo o nákladní vůz pro zemědělce, ale teď bude nový Thriftmaster využíván svým majitelem jako auto pro zábavu za volantem.“

BMW 118d: Sportování v naftovém hatchbacku?

Pokud chcete hatchback s pohonem zadních kol, už dlouho vám vyhoví jen BMW. Je to jen výstřelek nebo nebo fungující auto?

Číst celé

Heuliez Pregunta: Budoucnost Lamborghini, kterou vytlačilo Murciélago

Budoucnost Lamborghini se v druhé polovině devadesátých let inspirovala stíhacími letouny. Unikátní prototyp byl smeten ze stolu okamžitě poté, co italskou automobilku koupilo Audi.

Číst celé

Budoucí klasiky: Tato auta by mohla vydělat

Čtveřice aut, která dokáží přinášet radost a zároveň vám pomohou vydělat v budoucnu.

Číst celé

Bandama Rally 1972: Závod, který nikdo nedokončil

Ačkoli má téměř každá rally svého vítěze, v historii motorsportu se objevil jeden podnik, v němž neuspěl žádný z účastníků.

Číst celé

Galerie: V těchto místech vznikaly automobilové ikony

Nahlédněte do výrobních hal, kde se montovaly legendy (případně se tam stále montují).

Číst celé

Tatra 603: Papalášský kočár

Historická limuzína, která byla určena těm nejvyšším. Prostý lid si ji normálně koupit nemohl, ale i přesto se později dostala do rukou smrtelníků. V době, kdy byla pro členy vlády a papaláše téměř bezcenná. Dnes se jedná o hodnotný sběratelský kousek, kterému stačí pouhých pár minut, aby povyprávěl příběh doby minulé.

Číst celé