Klasický pick-up Chevrolet s moderní technikou jako restomod od ICON 4×4

Američtí specialisté z ICON 4×4 představují svůj nejnovější restomod: klasický Chevrolet Advance Design s moderní technikou a výkonem 430 koní.

V posledních letech se ve světě zvyšuje zájem zákazníků a automobilových nadšenců po tzv. restomodech, neboli klasických autech s moderní technikou. Specialisté z americké společnosti ICON 4×4 reagují na zájem po modernizovaných historických pick-upech a představují znovuzrozený Chevrolet z roku 1950, který byl vzkříšen do nové podoby zvané Old School Edition Thriftmaster.

I když světle olivový pick-up není prvním Thriftmasterem od ICON 4×4, je prvním vozem z nové série Old School Edition Thriftmaster. Úplně prvním exemplářem byl Chevrolet z roku 1954, který se představil v červnu 2019. Nejnovější počin je ale jiný, protože vychází ze série nákladních vozů Chevrolet Advance Design, jež se představily po druhé světové válce v roce 1947. Tento konkrétní pick-up v minulém životě skutečně sloužil jako zemědělský náklaďák.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Technici z ICON 4×4 provedli kompletní renovaci, při níž spojili původní podvozek s moderním pohonem. Zastaralé hnací ústrojí nahradil vidlicový osmiválec Chevrolet LS3 s automatickou převodovkou 4L85-E, přičemž nejvyšší výkon 430 koní je přenášen na zadní kola. S nezávislým zavěšením a brzdami Brembo má Thriftmaster jízdní vlastnosti podle moderních standardů, takže při rychlé jízdě nepřipomíná doby před 70 lety.

I přesto byste si při pohledu zvenčí takto rozsáhlých úprav nejspíše nevšimli. Thriftmaster s dvoutónovým dobovým lakem a klasickými koly nijak nepřipomíná moderní auta. Podlaha nákladového prostoru je vyrobená z afrického teaku a ocelových lišt a jedinou výraznější odlišností od originálních exemplářů jsou emblémy společnosti ICON na kapotě.

Ani uvnitř byste si nevšimli výrazných rozdílů, ačkoli kožené čalounění sedadel, výplní dveří a stropu jsou jasnými vylepšeními. Klasická palubní deska byla zachována s původním ovládáním rádia a ventilace, ale ukrývá skryté Bluetooth stereo a moderní klimatizaci.

„V ICON 4×4 rádi oslavujeme nadčasové designy a dáváme jim nový život se zvýšeným výkonem, ovladatelností a pohodlím,“ říká zakladatel a hlavní designér společnosti ICON 4×4. „Původně se jednalo o nákladní vůz pro zemědělce, ale teď bude nový Thriftmaster využíván svým majitelem jako auto pro zábavu za volantem.“

Umění na kolech. Speciální edice Veyronu berou dech

Nejslavnější model v historii Bugatti byl nejen luxusní a brutálně rychlý. Jeho speciální edice byly uměleckými díly. Tahle pětice je podle nás nejlepší!

Číst celé

Citroën M35: Wankel, který prý uspěl

V druhé polovině minulého století si s koncepcí motoru podle původního návrhu Felixe Wankela hrálo velké množství automobilek. Ve francouzském Citroënu se dokonce rozhodli, že jej budou testovat na lidech.

Číst celé

Vývoj moderního Bentley 4½-litre „Blower“ odhalil asymetrii originálu z 20. let

Bentley pracuje na vývoji 12 nových exemplářů ikonického typu 4½-litre „Blower“. Výzkum odhalil výrobní nedostatky původního vozu z dvacátých let.

Číst celé

Maserati MC12: Horší, ale lepší Enzo

Supersport vycházející ze slavného Ferrari Enzo byl oproti svému dárci dílů výkonově slabší, ale ve výsledku i lepší, rychlejší i sběratelsky cennější.

Číst celé

Toyota GR Supra: 3 problémy, se kterými se musí vypořádat

Dokáže nová Toyota GR Supra nahradit ikonickou minulou generaci? Pokud se na to kouknete správným úhlem pohledu, tak ano.

Číst celé

Andy Wallace: Práce snů testovacího jezdce Bugatti

Britský závodník a vítěz Le Mans Andy Wallace testuje hypersporty Bugatti a trénuje jejich majitele od roku 2011.

Číst celé