Honda NSX je po modernizaci rychlejší, ale s filtrem pevných částic

Cenově dostupný hybridní supersport doznal funkčních úprav, k nimž patří například přepracovaný podvozek.

Honda nepřestává vylepšovat hybridní supersport NSX a pro modelový rok 2019 připravila několik podstatných změn. Cílem inženýrů bylo nejen vylepšit auto pro denní používání, ale i pro opravdové sportovní svezení na okreskách či závodních tratích.

Nejdůležitější úpravou dynamiky vozu se stala montáž nových torzních tyčí přední a zadní nápravy, jimiž byla zvýšena tuhost o 26 procent vpředu a 19 procent vzadu. Spolu s přepracovanými tužšími pouzdry ramen zadního zavěšení tak byla zlepšena odezva na povely řidiče. Modernější komponenty však nejsou jedinou změnou, jíž je ovlivněno chování vozu.

Úpravy se dočkal překalibrovaný software hnacího ústrojí Sport Hybrid SH-AWD, elektrického posilovače řízení, stabilizačního systému a magnetoreologických tlumičů. V komfortním nastavení je NSX o poznání měkčí, zatímco při rychlé jízdě si zachovává tuhou konfiguraci kvůli pevnému kontaktu kol s vozovkou. Nově jsou kola obutá do pneumatik Continental SportContact 6, které byly vyvinuty přímo pro Hondu NSX.

Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec se dočkal zlepšení tepelné regulace turbodmychadel a výkonnějších vstřikovačů. Vadou na kráse motoru je bohužel použití filtru pevných částic, jehož přítomnost vyžaduje splnění emisní normy Euro 6d-TEMP.

Provedené změny mají zajistit lepší jízdní vlastnosti na suchém i mokrém povrchu. Honda si od své snahy slibuje vyšší jízdní stabilitu a ovladatelnost snadno regulovatelnou plynovým pedálem. Důkazem úspěšného snažení je i čas měřeného kola na japonském okruhu Suzuka, kde je přepracovaný vůz o dvě vteřiny rychlejší, než původní.

Fanoušky individualizace a zářivých laků potěší nový osobitý odstín Thermal Orange Pearlescent, k němuž lze přiobjednat oranžové zbarvení brzdičů uhlíkokeramických kotoučů. V kombinaci s kontrastní lesklou černou barvou je Honda NSX opravdovou pastvou pro oči.

Modernizovaná Honda NSX vstoupila do výroby začátkem srpna 2018 a první dodávky zákazníkům jsou naplánované na konec tohoto roku. V České republice si ji však přímo nekoupíte, jelikož čeští autorizovaní dealeři musí spolupracovat s prodejci v západní Evropě, takže NSX rádi objednají a dovezou až do vašeho vlastnictví.

Pierre Veyron: Nejslavnější moderní Bugatti vzdává hold hrdinovi z odboje

Válečný hrdina a odbojář Pierre Veyron se nechal přemluvit k závodění Albertem Divem a byl jedním z nejdůležitějších jezdců Bugatti.

Číst celé

Skoro jako Nuvolari: Jaguar E-Type předjel Ferrari 250 GT Breadvan dlouhým driftem

Rob Huff se v Jaguaru E-Type hnal za vzácným Ferrari 250 GT Breadvan a svým rozevlátým řidičským stylem připomínal umění Tazia Nuvolariho.

Číst celé

Moderní motorsport je nuda a já znám řešení problému

Myslím si, že je moderní motorsport jednoduše nudný. Může za to snaha být rychlejší a rychlejší, která si však vybrala daň v podobě úpadku divácké zábavy.

Číst celé

Lamborghini Jarama: Kombinaci Miury a Espady miloval sám zakladatel značky

Jméno Ferruccia Lamborghiniho je nejčastěji spojováno s opravdovými supersporty, k nimž se řadí Countach, Murciélago či Aventador. Oblíbený vůz zakladatele Lamborghini byl ale jiného střihu.

Číst celé

Dodge Challenger SRT Demon: 5 důvodů proč je zběsile rychlý

Že už Hellcat nemohl být rychlejší? V Dodge si mysleli opak a rovnou takové auto postavili. Představujeme řešení, která dopomohla k dosažení šílených výkonů.

Číst celé

Peugeot 205 Rallye měl motor vyvinutý pro závody

Peugeot 205 GTi je v dnešních dnech respektovanou legendou, ale pro milovníky lehkých rychlých hatchbacků měli Francouzi i další možnost.

Číst celé