Honda NSX je po modernizaci rychlejší, ale s filtrem pevných částic

Cenově dostupný hybridní supersport doznal funkčních úprav, k nimž patří například přepracovaný podvozek.

Honda nepřestává vylepšovat hybridní supersport NSX a pro modelový rok 2019 připravila několik podstatných změn. Cílem inženýrů bylo nejen vylepšit auto pro denní používání, ale i pro opravdové sportovní svezení na okreskách či závodních tratích.

Nejdůležitější úpravou dynamiky vozu se stala montáž nových torzních tyčí přední a zadní nápravy, jimiž byla zvýšena tuhost o 26 procent vpředu a 19 procent vzadu. Spolu s přepracovanými tužšími pouzdry ramen zadního zavěšení tak byla zlepšena odezva na povely řidiče. Modernější komponenty však nejsou jedinou změnou, jíž je ovlivněno chování vozu.

Úpravy se dočkal překalibrovaný software hnacího ústrojí Sport Hybrid SH-AWD, elektrického posilovače řízení, stabilizačního systému a magnetoreologických tlumičů. V komfortním nastavení je NSX o poznání měkčí, zatímco při rychlé jízdě si zachovává tuhou konfiguraci kvůli pevnému kontaktu kol s vozovkou. Nově jsou kola obutá do pneumatik Continental SportContact 6, které byly vyvinuty přímo pro Hondu NSX.

Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec se dočkal zlepšení tepelné regulace turbodmychadel a výkonnějších vstřikovačů. Vadou na kráse motoru je bohužel použití filtru pevných částic, jehož přítomnost vyžaduje splnění emisní normy Euro 6d-TEMP.

Provedené změny mají zajistit lepší jízdní vlastnosti na suchém i mokrém povrchu. Honda si od své snahy slibuje vyšší jízdní stabilitu a ovladatelnost snadno regulovatelnou plynovým pedálem. Důkazem úspěšného snažení je i čas měřeného kola na japonském okruhu Suzuka, kde je přepracovaný vůz o dvě vteřiny rychlejší, než původní.

Fanoušky individualizace a zářivých laků potěší nový osobitý odstín Thermal Orange Pearlescent, k němuž lze přiobjednat oranžové zbarvení brzdičů uhlíkokeramických kotoučů. V kombinaci s kontrastní lesklou černou barvou je Honda NSX opravdovou pastvou pro oči.

Modernizovaná Honda NSX vstoupila do výroby začátkem srpna 2018 a první dodávky zákazníkům jsou naplánované na konec tohoto roku. V České republice si ji však přímo nekoupíte, jelikož čeští autorizovaní dealeři musí spolupracovat s prodejci v západní Evropě, takže NSX rádi objednají a dovezou až do vašeho vlastnictví.

Citroën M35: Wankel, který prý uspěl

V druhé polovině minulého století si s koncepcí motoru podle původního návrhu Felixe Wankela hrálo velké množství automobilek. Ve francouzském Citroënu se dokonce rozhodli, že jej budou testovat na lidech.

Číst celé

Porsche 911 Carrera S: Nejlepší dostupná 911 pro opravdové řidiče

Točivý atmosférický šestiválec, manuální převodovka, pohon zadních kol a hydraulický posilovač řízení. Carrera S generace 997 je přesně takovou rozumně dostupnou 911, jakou potřebujete.

Číst celé

Deset zajímavých aut za cenu nového Rapidu

Klasická auta, která snadno pořídíte za cenu tuctového dostupného vozu, s nímž se lze setkat na každém českém rohu. Jaká auta se objevila na seznamu?

Číst celé

Ferrari 330 GTO: Silnější, ale neúspěšný sourozenec Ferrari 250 GTO

Ferrari 330 GTO bylo výkonnější verzí legendárního Ferrari 250 GTO, která vznikla kvůli závodění v kategorii prototypů v Le Mans.

Číst celé

Příběh závodního Mercedesu-Benz W154 ze sbírky Národního technického muzea

Každé auto, stejně jako každý člověk, má svůj tajemný příběh. Už jste někdy stáli v muzeu nad nějakým exponátem a říkali si: „Sakra, co má tohle auto asi za sebou?“ Podobnou otázku jsme si položili, když jsme v Národním technickém muzeu stáli nad jedním historickým závodním Mercedesem.

Číst celé

Nissan GT-R, část třetí: ATTESA a převodovka

V našem pětidílném seriálu se věnujeme konstrukci Nissanu GT-R R35. Kolem tohoto vozu koluje spousta mýtů a polopravd. Podrobných informací v českém jazyce také příliš nenajdete. Tak jen do toho!

Číst celé