Honda NSX je po modernizaci rychlejší, ale s filtrem pevných částic

Cenově dostupný hybridní supersport doznal funkčních úprav, k nimž patří například přepracovaný podvozek.

Honda nepřestává vylepšovat hybridní supersport NSX a pro modelový rok 2019 připravila několik podstatných změn. Cílem inženýrů bylo nejen vylepšit auto pro denní používání, ale i pro opravdové sportovní svezení na okreskách či závodních tratích.

Nejdůležitější úpravou dynamiky vozu se stala montáž nových torzních tyčí přední a zadní nápravy, jimiž byla zvýšena tuhost o 26 procent vpředu a 19 procent vzadu. Spolu s přepracovanými tužšími pouzdry ramen zadního zavěšení tak byla zlepšena odezva na povely řidiče. Modernější komponenty však nejsou jedinou změnou, jíž je ovlivněno chování vozu.

Úpravy se dočkal překalibrovaný software hnacího ústrojí Sport Hybrid SH-AWD, elektrického posilovače řízení, stabilizačního systému a magnetoreologických tlumičů. V komfortním nastavení je NSX o poznání měkčí, zatímco při rychlé jízdě si zachovává tuhou konfiguraci kvůli pevnému kontaktu kol s vozovkou. Nově jsou kola obutá do pneumatik Continental SportContact 6, které byly vyvinuty přímo pro Hondu NSX.

Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec se dočkal zlepšení tepelné regulace turbodmychadel a výkonnějších vstřikovačů. Vadou na kráse motoru je bohužel použití filtru pevných částic, jehož přítomnost vyžaduje splnění emisní normy Euro 6d-TEMP.

Provedené změny mají zajistit lepší jízdní vlastnosti na suchém i mokrém povrchu. Honda si od své snahy slibuje vyšší jízdní stabilitu a ovladatelnost snadno regulovatelnou plynovým pedálem. Důkazem úspěšného snažení je i čas měřeného kola na japonském okruhu Suzuka, kde je přepracovaný vůz o dvě vteřiny rychlejší, než původní.

Fanoušky individualizace a zářivých laků potěší nový osobitý odstín Thermal Orange Pearlescent, k němuž lze přiobjednat oranžové zbarvení brzdičů uhlíkokeramických kotoučů. V kombinaci s kontrastní lesklou černou barvou je Honda NSX opravdovou pastvou pro oči.

Modernizovaná Honda NSX vstoupila do výroby začátkem srpna 2018 a první dodávky zákazníkům jsou naplánované na konec tohoto roku. V České republice si ji však přímo nekoupíte, jelikož čeští autorizovaní dealeři musí spolupracovat s prodejci v západní Evropě, takže NSX rádi objednají a dovezou až do vašeho vlastnictví.

Ferrari F40: Legendární oslava čtyřicátin a Enzovo poslední sbohem

Když Enzo Ferrari začal tušit blížící se konec svého života, chtěl se rozloučit ve velkém stylu. Ferrari F40 se později stalo jedním z nejslavnějších superaut značky a je opravdovou automobilovou ikonou.

Číst celé

Martini Racing ikonou motorsportu

Zapamatovatelná zbarvení k motorsportu patří a mnohdy se vryjí hluboko do naší paměti. Martini Racing je dobrým příkladem.

Číst celé

Fiat SB4 Mefistofele: Letecký motor stvořil bestii

Fiat přímo z pekla vznikl spojením závodního podvozku a leteckého motoru. Později se stal držitelem rychlostního rekordu, ale trochu fixloval.

Číst celé

Aston Martin DB6: Následovník DB5 z Newport Pagnell

Ikonický Aston Martin DB5 byl zdařilým luxusním grand tourerem. Vedení značky se tedy rozhodlo, že by měl být následovník jen jeho vylepšenou verzí.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Mazdina výkladní skříň technologií

Ač jsem v původně přemýšlel, že se třetí díl o životě s Mazdou RX-8 ponese v duchu jízdních dojmů, dovolil jsem si vzít nějaký čas navíc. Mezitím, co se pokusím sepsat jízdní dojmy nejvíce objektivní formou, představím vám zajímavosti nejlepšího modelu značky v současném tisíciletí.

Číst celé

Proč se Mazda MX-5 NB podobá původnímu Viperu? Důvod je prostý

Velmi podobný design dvou značně rozdílných sportovních vozů je zapříčiněn mužem jménem Ken.

Číst celé