Honda Integra Type-R DC2: Neobyčejná předokolka

Rychlé kupé s pohonem předních kol je pro japonskou automobilovou produkci nezvyklé. V devadesátých letech se touto cestou zkusili vydat inženýři sportovní divize Hondy a výsledkem byl vůz, o kterém se již dlouhé roky říká, že je tím nejlepším s pohonem předních kol.

Oddělení Honda Type-R vzniklo za účelem vývoje sportovních vozů, jenž standardní vozy modelové řady značky okořenily vzrušením automobilových závodů. V současné době se na trhu setkáváme s rychlým Civicem Type-R, ale historie této divize přinesla výrazně zajímavější vozy. Tím pravděpodobně nejlepším je dvoudveřové kupé Integra Type-R, které je továrně označováno kódem DC2.

Integra Type-R, první model, který přinesl toto označení do Evropy, se poprvé představila v roce 1995 v Japonsku a byla určena pro zdejší trh. Pro domácí trh byl vůz odlišen vzhledem od variant ostatních trhů. Přední části dominovaly široké světlomety namísto dvojitých kruhových. Na americkém trhu se Integra Type-R prodávala s emblémy značky Acura. Produkce vozu byla omezena na pouhých 25 kusů denně a Evropě byl vůz v počátku prodáván pouze v bílé „Championship White“, v níž Honda zvítězila v roce 1965 v F1.

Pod kapotou se nacházel jeden z největších masterpieců, který v Hondě kdy zkonstruovali. Jednalo se o řadový čtyřválec B18C, se zdvihovým objemem 1,8 litru a variabilním časováním ventilů DOHC VTEC, jehož červené pole otáčkoměru začínalo v 9000 otáčkách za minutu. Motor dosahoval maximálního výkonu 190 koní při 8000/min. Tím se inženýrům z Honda Type-R podařilo dosáhnout 105,7 koní na 1 litr objemu. Veškerá síla motoru byla přenášena na přední kola skrz pětistupňový manuál a samosvorný diferenciál.

K výkonnému motoru bylo nutno vyvinout odpovídající podvozek. Karoserie Integry byla zesílena a podvozek splňoval požadavky homologace pro automobilové soutěže skupiny N. Vpředu i vzadu byla použita dvojitá příčná ramena a ve srovnání s běžnými verzemi byla světlá výška vozu nižší o 15 milimetrů. Samozřejmostí byla zesílená uložení a zkrutný stabilizátor. Nová kola s rozměrem 6×15 palců obouvala pneumatiky Bridgestone Potenza o rozměru 195/55.

Ostrá verze Integry byla výsledkem vývoje, během něhož dostala nejen pořádný motor, ale zároveň prošla obrovskou dietou. Čelní sklo je o deset procent tenčí, kola jsou odlehčená a byla odstraněna nejen část zvukové izolace, ale také kryt rezervního kola. Ke sportovnímu charakteru interiéru vozu přispívala sedadla Recaro s přípravou pro čtyřbodové bezpečnostní pásy, titanová hlavice řadicí páky s krátkým chodem a doplňky z uhlíkových vláken. Exteriéru dominoval nový přední nárazník a zadní spoiler.

Nejsilnější Integra se stala okamžitým hitem na celém světě. Vůz nabízel skvělé výkony, kterými byla akcelerace na stovku za 6,2 sekundy a maximální rychlost 233 kilometrů v hodině, ale častěji o Integře Type-R uslyšíte kvůli jejím perfektním jízdním vlastnostem na zakroucených silnicích a přetáčivé charakteristice.

Pojďme restartovat Temple of Speed: Pomozte nám oživit benzinovou bibli

Přes pět let práce v českých automobilových médiích vedlo k jednomu velkolepému okamžiku. K dalšímu dětskému splněnému snu. Díky Temple of Speed to kdysi začalo a teď bych s přál, aby to u Temple of Speed zase skončilo. Vzpomínáte si na časopisy jako Top Gear, Evo, Speed a další? Pojďte nám pomoci vytvořit jeden takový v online prostředí.

Číst celé

Ford GT: Vzpomínka na Le Mans

Americký Ford se v novém tisíciletí rozhodl připomenout historii svých nejslavnějších modelů. Kromě jmen Mustang a Thunderbird značka oživila i jméno legendárního vítěze nejznámějšího vytrvalostního závodu na světě.

Číst celé

Maserati 5000 GT: Spojení přání Šáha z Persie a snu konstruktéra

Maserati 3500 GT změnilo filosofii automobilky, ale některým zákazníkům nestačilo. Italská továrna kvůli nim vyvinula vytříbené kupé, o které ale nebyl velký zájem.

Číst celé

Ferrari FZ93: Stylingové cvičení Zagata bylo inspirací pro Ferrari Enzo

Ferrari FZ93 vzniklo jako oslava návratu slavného inženýra do vedení společnosti Zagato a inspirovalo budoucí modely Ferrari.

Číst celé

Závodění v Americe napravilo pověst Audi

Monstra s pohonem všech čtyř kol kralovala na amerických okruzích a započala část úspěšné historie Audi v motorsportu.

Číst celé

Toyota Supra A80: Těžko překonatelné dílo japonských inženýrů

Pečliví Japonci nadělili světu mnoho povedených aut. Řada z nich byla navržena pro běžné použití, ale fungovala skvěle i při sportovním použití. Jedním z nich je i ikonický grand tourer pocházející z rýsovacích prken Toyoty.

Číst celé