Ford GT bez V8. Proč to nezvládne ani Hennessey?
Slavný úpravce amerických aut říká, že se vidlicový osmiválec do současného Fordu GT zkrátka nevejde.
John Hennessey z amerického Texasu si za poslední roky vybudoval pověst opravdu talentovaného a zkušeného úpravce aut, která mnohdy bývají nadupaná už z továrny. Tvůrce známého supersportu Hennessey Venom GT se v posledních letech proslavil i tisícikoňovým Camarem Exorcist a šestikolovým pickupem VelociRaptor, jež vychází z Fordu F-150 Raptor.
Řada fanoušků stále čekala na zprávu, že Johnův tým dokázal namontovat vidlicový osmiválec do poslední generace supersportu Ford GT. Ten se totiž při vývoji odklonil od svých předchůdců, když se Ford rozhodl pro jeho pohon použít 3,5 litrový vidlicový šestiválec EcoBoost s dvojicí turbodmychadel. Přestože to purističtí fanoušci neradi slyší, GT je skvělé i s menším modernějším motorem.
Hennessey si však myslí, že by s V8 dokázali udělat z dobrého auta ještě lepší. Jenže podle jejich posledního vyjádření to nezvládnou ani za milion dolarů. Za tímto vyjádřením nestojí tlak ze strany samotné automobilky, která by si takové úpravy nepřála, ale skutečnost, že se osmiválec do malých útrob GT zkrátka nevejde.
Jak je vidět už na první pohled, důležitou roli při vývoji hrála aerodynamika, která striktně určila tvar vozu. Hennessey říká, že pokud by se vážně rozhodli zkusit do GT namontovat alespoň pětilitrový osmiválec, museli by provést riskantní zásah do samotné konstrukce karoserie, jejíž část je z velké části tvořena choulostivým karbonovým monokokem. Tovární vývojový tým Fordu GT zároveň dodává, že možnost namontování osmiválce není něčím, s čím počítali při navrhování.
Jako fanoušci minulé generace s kompresorovým osmiválcem se řadíme k těm, kteří by rádi viděli vznik moderního osmiválcového GT. Jak ale bohužel vyplývá z posledních informací, musíme si bohužel nechat zajít chuť.