Ford GT bez V8. Proč to nezvládne ani Hennessey?

Slavný úpravce amerických aut říká, že se vidlicový osmiválec do současného Fordu GT zkrátka nevejde.

John Hennessey z amerického Texasu si za poslední roky vybudoval pověst opravdu talentovaného a zkušeného úpravce aut, která mnohdy bývají nadupaná už z továrny. Tvůrce známého supersportu Hennessey Venom GT se v posledních letech proslavil i tisícikoňovým Camarem Exorcist a šestikolovým pickupem VelociRaptor, jež vychází z Fordu F-150 Raptor.

Řada fanoušků stále čekala na zprávu, že Johnův tým dokázal namontovat vidlicový osmiválec do poslední generace supersportu Ford GT. Ten se totiž při vývoji odklonil od svých předchůdců, když se Ford rozhodl pro jeho pohon použít 3,5 litrový vidlicový šestiválec EcoBoost s dvojicí turbodmychadel. Přestože to purističtí fanoušci neradi slyší, GT je skvělé i s menším modernějším motorem.

Hennessey si však myslí, že by s V8 dokázali udělat z dobrého auta ještě lepší. Jenže podle jejich posledního vyjádření to nezvládnou ani za milion dolarů. Za tímto vyjádřením nestojí tlak ze strany samotné automobilky, která by si takové úpravy nepřála, ale skutečnost, že se osmiválec do malých útrob GT zkrátka nevejde.

Jak je vidět už na první pohled, důležitou roli při vývoji hrála aerodynamika, která striktně určila tvar vozu. Hennessey říká, že pokud by se vážně rozhodli zkusit do GT namontovat alespoň pětilitrový osmiválec, museli by provést riskantní zásah do samotné konstrukce karoserie, jejíž část je z velké části tvořena choulostivým karbonovým monokokem. Tovární vývojový tým Fordu GT zároveň dodává, že možnost namontování osmiválce není něčím, s čím počítali při navrhování.

Jako fanoušci minulé generace s kompresorovým osmiválcem se řadíme k těm, kteří by rádi viděli vznik moderního osmiválcového GT. Jak ale bohužel vyplývá z posledních informací, musíme si bohužel nechat zajít chuť.

Mercedes-Benz 300 SL: Na přání Američana

Ikonický „Gullwing“ původně vznikl jako závodní auto, ale jeho úspěchy byly předzvěstí dobrých prodejů produkční verze.

Číst celé

Bugatti Type 57 SC Atlantic: Jedno z nejdražších, jedno z nejvzácnějších

Bugatti Type 57 SC Atlantic se v současnosti řadí k nejdražším a sběrateli nejvíce vyhledávanějším autům na planetě. Jeden ze čtyř vyrobených kusů téměř zničil vlak, další byl ukryt Francouzi před německými okupanty během druhé světové války a už nikdy nebyl nalezen.

Číst celé

Ferrari 348 tb & 348 ts: Evoluce osmiválců s malou revolucí pod slupkou

Ferrari 348 bylo dalším z úspěšné série základních osmiválcových modelů Ferrari a bylo prvním modelem značky s lisovaným ocelovým monokokem.

Číst celé

Honda S2000 se jako taková už nikdy nevrátí

Mnozí z nás každý den touží po návratu slavných modelů, ale chceme je za každou cenu? Nakonec bychom totiž mohli být zklamaní.

Číst celé

Auto Pólo: Zničená auta a tvrdé pády při zvláštním sportu

Místo koní použili auta a snažili se zasáhnout soupeřův terč basketbalovým míčem. Auto pólo bylo odvázanou motoristickou zábavou počátku minulého století.

Číst celé

Šest speciálních edicí Fordu Mustang: Poznejte důvody jejich vzniku

Ford Mustang se prodával opravdu dobře, ale i přesto si vyžádal marketingový tah v podobě výroby speciálních edic. Některé však nebyly natolik úspěšné, jak se od nich očekávalo.

Číst celé