Fiat 500 Hybrid: Jak jezdí modernizovaná stylovka po 13 letech na světě

Italská stylovka Fiat 500 je na trhu více než 13 let a tradiční motorizace pomalu vytlačuje plnohodnotná elektrifikace. Má stále co nabídnout?

Je to neuvěřitelné, ale Fiat 500 je tu s námi v nezměněné podobě už dlouhých 13 let. Za tu dobu prošel drobnými facelifty, ale stále ještě nepatří do starého železa. Pětistovka pořád vypadá svěže a hlavně, co je důležitější, pořád vesele.

Ačkoliv se nedávno představila nová generace (spíš je to zase jenom takový větší facelift) poháněná pouze elektřinou, původní novodobá Pětistovka se stále ještě prodává. A nejde pouze o vyklízení skladů, inovace se nevyhnuly ani dosluhujícímu modelu.

 

Pod kapotou totiž najdete atmosférický litrový tříválec, kterému nově pomáhá mild-hybridní systém. Dohromady se zmůže na 70 koní v 5 500 ot./min., což na rozpohybování 1 050 kg lehkého autíčka bohatě stačí, tedy alespoň ve městě. Občasné přesuny dálniční stotřicítkou ale s trochou sebezapření zvládnete také.

Přitom bude usrkávat minimum benzinu, dlouhodobý průměr činí 5,8 l/100 km, volným tempem po okreskách ale můžete jezdit i pod pět litrů a ustálenou osmdesátkou po pražských okruzích klidně i za tři a půl litru. Potěší i velmi dobré odhlučnění motoru, o kterém téměř nevíte, a příjemnou vzpruhou je i nezvykle silná rekuperace mild-hybridního ústrojí.

Uvnitř je Pětistovka tradičně stísněná. Vinou velmi vysoko posazených sedaček si cylindr na hlavu nedáte a co do šířky si zase musíte vybírat spolujezdce, se kterými vám nevadí intimnější kontakt, ale zase se propletete mezi jakoukoliv městskou překážkou, čemuž pomáhá i velmi dobrý poloměr otáčení. S tímhle prckem se doslova otočíte na pětníku.

Hlavní devizou interiéru je především styl, který hraje na populární retro vlnu. Před řidičem je klasická obří kaplička s digitálními přístroji, spolujezdec se zase může kochat plastovým obložením v barvě karoserie, které imituje původní plechovou palubní desku. A retro akcent doplňují stylová tlačítka. Prostě je to tu malé, ale hezké.

Jízdně není Fiátku co vytknout. Ačkoliv nadšeného řidiče nechytne za srdce jako třeba Miník, nejezdí vůbec špatně a díky rozevlátějšímu podvozku si užijete i trochu té zábavy. Tady je spíš sranda projíždět každou křižovatku s kvílejícími gumami, přizvedávat zadní kolečko a kličkovat mezi kanály, než krouhat zatáčky na okreskách.

Opravdu zklamaní budete jenom z pohledu do ceníku, jelikož Fiat 500 je drahý špás. Už dávno není tím levným autem, které postavilo válkou zničenou Itálii na kola, ale stylovým módním doplňkem, ekvivalentem kabelky na kolech, za kterou v základní verzi vydáte nejméně 270 tisíc, ale počítejte klidně s dvojnásobkem. Ale když ona je tak roztomiloučká.

Začátky cizích značek v Americe: Evropské sportovní vozy

Ferrari, Lamborghini a Porsche v současnosti prodávají největší počet svých vozů na americkém trhu. Jak na něm začínaly?

Číst celé

Ferves Ranger: Miniaturní off-road od Ferrariho pro italské zemědělce

Ferves Ranger vyvinul Carlo Ferrari za použití dílů z lidových Fiatů 500 a 600.

Číst celé

Jak Volkswagen omylem zničil první Bentley Continental GT, který vyrobil

Bentley Continental GT byl první model značky vyvinutý pod vedením Volkswagenu, ale jeho vývoj zkomplikovala úsměvná zničující nehoda.

Číst celé

Volvo T6 Roadster: Co se stane ve Vegas, zůstane ve Vegas

Ne vždy si ve Volvu mysleli, že jejich jediným údělem je zachraňovat lidi a planetu. Vraťte se s námi do roku 2005 a přivítejte Volvo T6 Roadster.

Číst celé

Honda Beat: Soichirovo poslední dítě

Miniaturní roadster s vysokootáčkovým tříválcem pod kapotou je auto, které by chtěla alespoň jednou v životě řídit většina fanoušků japonských sportovních aut.

Číst celé

Dodge Charger: Z Detroitu do Hollywoodu

Úspěšná druhá generace oblíbeného muscle caru, za jehož úpadkem nakonec stál jeho vlastní bratr.

Číst celé