Ferves Ranger: Miniaturní off-road od Ferrariho pro italské zemědělce

Ferves Ranger vyvinul Carlo Ferrari za použití dílů z lidových Fiatů 500 a 600.

Ferves Ranger je fascinující malý italský automobil spojený se jménem Ferrari, který má vynikající jízdní vlastnosti v terénu a vznikl pro použití na farmách a vinicích, přičemž si zachoval použitelnost na silnicích při nižších městských rychlostech. Když Ranger zapadl, tak ho řidiči mohli vlastnoručně vytlačit nebo vytáhnout, aniž by musel být zachráněn jiným vozidlem.

Představení lidového off-roadu Ferves Ranger proběhlo na turínském autosalonu 1966 a zákazníkům byly nabízeny dva modely – verze s pohonem zadních kol a verze s pohonem všech kol. Obě měly nezávislé přední a zadní zavěšení, vzduchem chlazený půllitrový dvouválec o výkonu 18 koní a čtyřstupňovou manuální převodovku.

Ferves Ranger byl vybavený širokou škálou dílů od Fiatu, které převážně pocházely z  lidových modelů Fiat 500 a Fiat 600. Dvouválcový motor byl převzatý ze základní pětistovky, ale nezávislé odpružení pocházelo z většího Fiatu 600D. Pozdější modely byly nabízeny s příplatkovým pětistupňovým manuálem, uzamykatelnými diferenciály a nákladní karoserií pick-up.

Ferves Ranger navrhl Carlo Ferrari, aby nabídl Italům terénní verzi populárního Fiatu 500. Hlavním cílem vývoje bylo vyrábět jednoduché cenově dostupné auto, které bylo šikovné jak pro život v úzkých uličkách italských měst, tak pro obdělávání zemědělské půdy na venkově. Snadná průchodnost terénem byla klíčovou vlastností.

Ranger byl vyroben za použití oceli a nýtovaného hliníku. Návrh se skládal z jednoduchých plochých tvarů, sklopného čelního skla a skládací střechy. Spartánský interiér byl vybaven pouze tím nejnutnějším a měl sedadla pro čtyři dospělé osoby.

Carlo Ferrari měl slavné jméno, ale nebyl nijak spojen s rodinou Enza Ferrariho. Nepochybně měl jedno z nejznámějších příjmení v globálním automobilovém průmyslu, ale zjevně neměl možnost použít své příjmení jako jméno společnosti, a tak název „Ferves“ znamená FERrari VEicoli Speciali (Ferrari Special Vehicles).

Verze s pohonem dvou a čtyř kol neměly jiné rozdíly, než byl počet poháněných kol a pohotovostní hmotnost, přičemž verze s pohonem všech kol byla o trochu těžší. Velké nájezdové úhly v kombinaci s dostatečnou světlou výškou a relativně úzkým rozchodem kol dělaly z Rangeru schopný terénní automobil.

Ferves Ranger vznikl v přibližně 600 exemplářích a předpokládá se, že se jich do dnešní doby dochovalo okolo 50. Většina z nich je v soukromém vlastnictví italských sběratelů. Na rozdíl od mnoha malosériových vozů používá Ranger snadno dostupné díly Fiat, díky nimž je údržba snadná. I proto se stal oblíbeným autem zemědělců.

Zapomenuté hot hatche. Těchto 8 byste měli znát

Osm sportovně střižených hatchbacků, na něž automobilový svět doslova zapomněl. Znáte některý z nich?

Číst celé

Zastřel a ujeď 1/3: Předváleční gangsteři měli smysl pro eleganci

Mafiáni předválečné doby vsázeli na pancéřování, eleganci a výkon motoru. Těchto 6 aut patřilo k jejich oblíbeným volbám.

Číst celé

Subaru SVX: Příběh luxusního kupé, které se narodilo do špatné doby

Subaru SVX zaujalo elegantním aerodynamickým designem, silným šestiválcovým boxerem pod kapotou a skvělým komfortem. V současnosti má duchovního nástupce, který vsadil na odlišnou filozofii a uspěl.

Číst celé

Bugatti ID 90 Concept: Vývojový koncept legendárního Bugatti EB 110

Koncept Bugatti ID 90 se představil jako designová studie při hledání správných linií pro legendární Bugatti EB 110. V 90. letech neuspěl, ale do současnosti příliš nezestárl.

Číst celé

Za volantem Mazdy RX-7 FC3S. Sen s ještě lepším probuzením!

Když jsme dostali nabídku na setkání s RX-7 FC3S, zajímalo nás jen to, že je pojízdná. Skvělé to ale nebylo jen proto, že jsme se v ní konečně svezli.

Číst celé

Porsche 911 Carrera Speedster: Jak v Porsche poznali potenciál speciálních modelů

Na konci 80. let se Porsche vydalo ve stopách úspěšného 356 Speedster a navázalo na něj podobnou 911, která přitahovala spoustu pozornosti.

Číst celé