Ferrari představí moderní F40. Nový unikát si objednal neznámý zákazník

Ferrari údajně pracuje na vývoji zakázkové moderní reinkarnace legendární F40. Jedinečný supersport by se měl představit už za pár dnů.

Ferrari F40 je nepochybně nejslavnějším supersportem z Maranella. Enzo Ferrari se na sklonku svého života rozhodl, že se s automobilovým světem rozloučí vozem, který bude moci považovat za „definitivní Ferrari“. Vývoj Ferrari F40 podléhal maximálnímu utajení a o existenci projektu věděli jen zúčastnění inženýři a návrháři.

Legendární Ferrari F40 se oficiálně představilo 21. července 1987 v Maranellu. Už více než 30 let doslova fascinuje všechny nadšence do sportovních a supersportovních vozů. K Ferrari F40 chovají respekt téměř všichni a během dlouhých desetiletí se nenašel nikdo, kdo by se pokusil o znovuzrození nejslavnějšího silničního Ferrari všech dob. Tedy až do dnešních dnů.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

The Supercar Blog zveřejnil spekulaci, že Ferrari v následujících dnech představí jedinečný supersport s modelovým označením SP42, který se inspiruje ikonickým Ferrari F40. Podle nepotvrzených informací má exteriérový design vycházet z křivek F40 a pohonnou jednotkou se má stát dvakrát přeplňovaný 3,9 litrový vidlicový osmiválec z modelu F8 Tributo.

Ferrari není cizí plnit přání nejnáročnějších zákazníků jedinečnými modely. V roce 2018 se představilo Ferrari SP38, které si objednal „jeden z nejoddanějších zákazníků Ferrari“. O několik měsíců později bylo odhaleno Ferrari SP3JC, roadster s motorem V12 založený na F12tdf. Zatím posledním unikátem z Maranella je okruhové Ferrari P80/C, jež se představilo v roce 2019 a čerpalo inspiraci ze závodních Ferrari 330 P3/P4 a Dino 206 S.

Ať už jsou zvěsti o dalším zakázkovém Ferrari pravdivé, nebo ne, odpověď bychom měli znát za pár dnů.

Ford 999: „Závodění vzniklo 5 minut po vyrobení druhého auta“

Henry Ford byl fanouškem motoristického sportu. Než se pustil do výroby lidových automobilů, pomáhal s vývojem dvojice soutěžních Fordů, které vládly závodům.

Číst celé

Mid Night Club: Pouliční závodníci gentlemani

Japonský ilegální klub, jehož součástí byla nejen opravdu rychlá auta, ale i přísná pravidla.

Číst celé

Amati: Luxusní divize Mazdy pro Ameriku skončila obrovským zklamáním

Japonská značka Amati je zapomenutou luxusní divizí Mazdy pro severoamerický trh, kterou automobilka musela zrušit a nikdy poté se o ní už nezmínila.

Číst celé

Honda N600: Předchůdce Civicu vznikl jako odpověď na Mini

Malá Honda N600 byla prvním autem značky, které se oficiálně dováželo do Spojených států amerických, a byla předchůdcem úspěšného Civicu.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Pohled pod sukni

Přestože jsem původně zamýšlel seriál na zimu zmrazit mezitím, co RX-8 prochází servisem, napadlo mě, že by se mohlo jednat o vhodnou příležitost pro představení auta jako takového.

Číst celé

Tatra 603: Papalášský kočár

Historická limuzína, která byla určena těm nejvyšším. Prostý lid si ji normálně koupit nemohl, ale i přesto se později dostala do rukou smrtelníků. V době, kdy byla pro členy vlády a papaláše téměř bezcenná. Dnes se jedná o hodnotný sběratelský kousek, kterému stačí pouhých pár minut, aby povyprávěl příběh doby minulé.

Číst celé