Ferrari 575M s manuálem je důvod, proč existují sny
Zvuk atmosférického vidlicového dvanáctiválce je jen těžko překonatelný.
Dvanáctiválcová Ferrari jednoznačně patří k nejvíce vzrušujícím sportovním autům, jaká kdy kdo vyrobil. Video natočené při projížďce jednoho ze šťastných majitelů jasně dokazuje, že jeho a další taková auta jsou dost možná nejdůležitějším důvodem, proč bychom měli mít sny.
Nepsané pravidlo tvrdí, že by opravdové Ferrari mělo být poháněné vidlicovým dvanáctiválcem uloženým vpředu a v ideálním případě by mělo být vybavené manuální převodovkou s otevřenou kulisou řazení.
Posledním modelem maranellské značky, jehož hnací ústrojí splňovalo výše popsané požadavky a bylo vybavené výhradně manuálem bylo 550 Maranello, které opustilo výrobní linku v roce 2001. U následovníka v podobě 575M Maranello, uvedeného na trh o rok později, byla upřednostněna šestistupňová sekvenční převodovka F1, přičemž šestistupňový manuál zůstal v nabídce.
Přestože Ferrari od roku 2002 nevyrobilo mnoho dvoumístných dvanáctiválcových GT s manuálem, i přesto se jich purističtí zákazníci dočkali a dnes jsou cenným artiklem. Jedním z takových exemplářů je červené 575M v přiloženém videu, jež je jeden z pouhých 177 vyrobených.