Ferrari 575M s manuálem je důvod, proč existují sny

Zvuk atmosférického vidlicového dvanáctiválce je jen těžko překonatelný.

Dvanáctiválcová Ferrari jednoznačně patří k nejvíce vzrušujícím sportovním autům, jaká kdy kdo vyrobil. Video natočené při projížďce jednoho ze šťastných majitelů jasně dokazuje, že jeho a další taková auta jsou dost možná nejdůležitějším důvodem, proč bychom měli mít sny.

Nepsané pravidlo tvrdí, že by opravdové Ferrari mělo být poháněné vidlicovým dvanáctiválcem uloženým vpředu a v ideálním případě by mělo být vybavené manuální převodovkou s otevřenou kulisou řazení.

Posledním modelem maranellské značky, jehož hnací ústrojí splňovalo výše popsané požadavky a bylo vybavené výhradně manuálem bylo 550 Maranello, které opustilo výrobní linku v roce 2001. U následovníka v podobě 575M Maranello, uvedeného na trh o rok později, byla upřednostněna šestistupňová sekvenční převodovka F1, přičemž šestistupňový manuál zůstal v nabídce.

Přestože Ferrari od roku 2002 nevyrobilo mnoho dvoumístných dvanáctiválcových GT s manuálem, i přesto se jich purističtí zákazníci dočkali a dnes jsou cenným artiklem. Jedním z takových exemplářů je červené 575M v přiloženém videu, jež je jeden z pouhých 177 vyrobených.

Český Veyron překonal 400 km/h na dálnici. Sledujte jeho příběh

Bugatti Veyron českého majitele Radima Passera se stal světově prvním exemplářem, který oficiálně dosáhl rychlosti přesahující 400 kilometrů v hodině na veřejné dálnici.

Číst celé

Poznejte ostrov Man a poslechněte si přitom Mustang Bullitt

Ford pokračuje v seriálu o nejlepších silnicích v Evropě. Tentokrát předvedl nový Mustang Bullitt na trati motocyklového závodu Isle of Man Tourist Trophy.

Číst celé

Jak Ferrari 599 GTB Fiorano omylem změnilo pravidla aerodynamického designu

Ferrari 599 GTB Fiorano okouzlilo svět osobitým designem s dekorativními oblouky v zadní části střechy, které skrývají aerodynamickou výhodu.

Číst celé

Jak se žije s olympiádou na operák

I když jste tento článek našli v kategorii Svezli jsme se vaším autem, nenechte se klamat. Tahle Audi A7 je leasingovky. Je o to lepším autem? A je vůbec dobrým autem?

Číst celé

Válka Fordu a Ferrari v Le Mans ’66: Impozantní souboj Davida a Goliáše

Kultovní závod 24 hodin Le Mans v letošním roce oslavuje 100 let. Připomeňte si se mnou ten asi nejzajímavější rok, kdy se americký gigant z Detroitu utkal tváří v tvář s malou továrnou z italského Maranella. A byl to impozantní závod!

Číst celé

50 let smůly. Koupila si Tesla prokletou továrnu?

Když v roce 2010 mladá elektro-automobilka Tesla hledala své první pořádné výrobní prostory, dohodla se na odkoupení kalifornské továrny Toyoty. Jenže tato fabrika za svých dnes již 56 let existence zažila tolik nešťastných okamžiků, až si svět začal říkat, jestli není prostě prokletá.

Číst celé