Corvette ZR1 se bála na okruhu a zavolala na tísňovou linku

Nejrychlejší Corvette současnosti umí být tak rychlá, že v některých zatáčkách dosahuje přetížení až 1,5 G.

Moderní auta už jsou velmi chytrá a snaží se chránit posádku ve svém interiéru. Své o tom ví i redaktor Automobile Magazine, který s novým Chevroletem Corvette ZR1 vyrazil na závodní okruh NCM Motorsport Park v americkém Kentucky. Výsledkem jeho zábavy byla trojice telefonátů na tísňovou linku GM OnStar.

K překvapení operátora však vůz ani jedinkrát neboural. Andy Pilgrim, redaktor magazínu a úspěšný závodník, totiž dostal nejrychlejší Corvette na pomyslný úplný limit jejích jízdních schopností. Kvůli vysokému přetížení, které místy dosahovalo hodnoty až 1,5 G, si auto s elektronickým mozkem usmyslelo, že muselo havarovat a okamžitě zavolalo o pomoc.

Poprvé k tomu došlo, když Pilgram začal silně brzdit do první zatáčky z rychlosti přesahující 240 kilometrů v hodině, podruhé se telefonát opakoval o minutu později a potřetí to Corvette nevydržela na konci téhož kola.

Chevrolet vydal prohlášení, že se podle jejich záznamů jednalo o úplně první případ, při němž některá z produkčních Corvette automaticky kontaktovala službu OnStar při rychlé jízdě, aniž by během ní došlo k nehodě.

Na celé video, které jednoznačně dokazuje úctyhodné jízdní vlastnosti amerického sportovního kupé, se můžete podívat právě teď.

Ford Mustang BOSS 429: Závodní osmiválec málem žral tenisové míčky

Extrémní Mustang BOSS 429 vznikl, aby ukončil nadvládu Chrysleru v NASCAR a obsadil stupně vítězů. Na krátkou chvíli se mu to opravdu povedlo.

Číst celé

Fiat SB4 Mefistofele: Letecký motor stvořil bestii

Fiat přímo z pekla vznikl spojením závodního podvozku a leteckého motoru. Později se stal držitelem rychlostního rekordu, ale trochu fixloval.

Číst celé

Lamborghini Miura Roadster: Bohatí po ní toužili, továrna ne

Otevřenou Miuru si přálo mnoho bohatých osobností, ale Lamborghini vyrobilo jediný koncept, který později zmizel na dlouhá desetiletí.

Číst celé

Proč vznikl projekt Temple of Speed a kde je jeho místo dnes?

Tlak na motoristy se spalovacími agregáty k výměně za vozy na baterie a masáž EU směrem k vývoji v automobilkách jsou pro nás bytostně odporné a nesmyslné fragmenty dnešní doby. Už při vzniku Temple of Speed více jak deset let zpět jsme se jasně zařadili do proudu společností, organizací a institucí, které tyto jednostranné škatulkovací praktiky striktně odmítají. My jsme tu ale ve skutečnosti od počátku z jiného důvodu. A tím je čistá láska automobilismu a její šíření. 

Číst celé

Heuliez Pregunta: Budoucnost Lamborghini, kterou vytlačilo Murciélago

Budoucnost Lamborghini se v druhé polovině devadesátých let inspirovala stíhacími letouny. Unikátní prototyp byl smeten ze stolu okamžitě poté, co italskou automobilku koupilo Audi.

Číst celé

Jak Alfa Romeo získala zpět svůj neodolatelný šarm díky 8C Competizione

Exkluzivní Alfa Romeo 8C Competizione pomohla italské automobilce s návratem k tradičním hodnotám a odstartovala celou novou éru.

Číst celé