Corvette ZR1 se bála na okruhu a zavolala na tísňovou linku

Nejrychlejší Corvette současnosti umí být tak rychlá, že v některých zatáčkách dosahuje přetížení až 1,5 G.

Moderní auta už jsou velmi chytrá a snaží se chránit posádku ve svém interiéru. Své o tom ví i redaktor Automobile Magazine, který s novým Chevroletem Corvette ZR1 vyrazil na závodní okruh NCM Motorsport Park v americkém Kentucky. Výsledkem jeho zábavy byla trojice telefonátů na tísňovou linku GM OnStar.

K překvapení operátora však vůz ani jedinkrát neboural. Andy Pilgrim, redaktor magazínu a úspěšný závodník, totiž dostal nejrychlejší Corvette na pomyslný úplný limit jejích jízdních schopností. Kvůli vysokému přetížení, které místy dosahovalo hodnoty až 1,5 G, si auto s elektronickým mozkem usmyslelo, že muselo havarovat a okamžitě zavolalo o pomoc.

Poprvé k tomu došlo, když Pilgram začal silně brzdit do první zatáčky z rychlosti přesahující 240 kilometrů v hodině, podruhé se telefonát opakoval o minutu později a potřetí to Corvette nevydržela na konci téhož kola.

Chevrolet vydal prohlášení, že se podle jejich záznamů jednalo o úplně první případ, při němž některá z produkčních Corvette automaticky kontaktovala službu OnStar při rychlé jízdě, aniž by během ní došlo k nehodě.

Na celé video, které jednoznačně dokazuje úctyhodné jízdní vlastnosti amerického sportovního kupé, se můžete podívat právě teď.

Lamborghini Miura Jota: Jediný prototyp skončil v plamenech

Zhmotněný závodní sen testovacího jezdce Lamborghini pomohl automobilce s vývojem. Jeho působení ale skončilo v polích na apríla roku 1971.

Číst celé

Ford GTX1: Víte, že se GT vyrábělo i bez střechy?

Ford GTX1 byl představený na tuningové výstavě SEMA v roce 2005, aby se stal otevřenou verzí amerického supersportu. Vyrobilo se jej přibližně 100 exemplářů, což z něj dělá nevšední auto.

Číst celé

Duesenberg Model D: Limuzína, která měla být dražší a luxusnější než Cadillac

Limuzína Duesenberg Model D měla oživit zapomenutou americkou značku, ale nedostala se do sériové výroby, protože hlavní investor změnil názor a celý projekt ukončil.

Číst celé

BMW 700: Malý model zachránil BMW před bankrotem a odstartoval novou éru

BMW se v druhé polovině padesátých let ocitlo na pokraji bankrotu, z něhož mu už na začátku šedesátých let pomohl lidově zacílený dvoudveřový model s motorem umístěným vzadu. BMW 700 stálo na začátku nové úspěšné budoucnosti značky.

Číst celé

Gordini: Rychlé Renaulty z rukou kouzelníka

Amédée Gordini byl nejen závodník původem z Itálie, ale také skvělý konstruktér, díky čemuž si vysloužil svou přezdívku le Sorcier.

Číst celé

Subaru Tribeca: Velké SUV pro USA se prodávalo i v Čechách

V historii Subaru byla sedmimístná Tribeca největším modelem značky na evropském trhu a zároveň byla vozem Subaru s nejobjemnějším motorem pod kapotou.

Číst celé