BMW M340d xDrive Touring: To jediné auto, které k životu potřebujete

Zajímá vás, zda existuje auto, které je to jediné, které potřebujete k životu? Ano, existuje. BMW M340d xDrive Touring je dokonalý univerzál, který zvládá cokoliv.

Trojkový bavorák je moje srdeční záležitost. Jak jsem již mnohokrát říkal, schopnější kombinaci aby člověk pohledal, když chce auto úplně na všechno. Rozumně velké a praktické rodinné auto s luxusním nádechem, dynamickým zevnějškem a nenapodobitelnými jízdními vlastnostmi prostě umějí v Mnichově stále nejlépe.

Fanouška možná nepotěší postupná proměna z dokonalého sportovního stroje v poněkud unifikovanější produkt, u kterého je stále těžší uvěřit sloganu hlásající radost z jízdy, to ovšem platí hlavně pro benzinové varianty. U nafty je totiž všechno při starém.

BMW M340d je totiž stále tím dokonalým univerzálem, jakým vždycky bývalo. Dostalo navíc přídomek M Performance, který značí, že je opět o něco výkonnější a sportovněji laděný, navíc také úspornější, jelikož tradiční kombinaci vrcholného naftového šestiválce, osmistupňového automatu a pohonu všech kol doplňuje nově také mild-hybridní systém.

K celkovému výkonu 340 koní a točivému momentu 700 Nm přispívá pouhými 11 koňmi, výkon ale není zrovna tím, co by téhle silniční lokomotivě chybělo. Vyrazit vpřed s razancí, která zahýbe s nejedním žaludkem, by totiž uměla i bez něj.

Oceníte spíš nenápadné starty pomocí generátoru a nějakou tu uspořenou kapku nafty. Já jsem autem jezdil v průměru za osm litrů, což je vzhledem k podávané dynamice hodně slušná vizitka. Naopak někoho možná nepotěší nemožnost vypnout stop/start, existuje na to však fígl spočívající v přepnutí do sportovního jízdního režimu.

Já ovšem holduji spíše režimu Eco Pro, ve kterém se tenhle vlk přestrojí do roucha beránčího. Osmistupňový automat, který mimochodem řadí naprosto senzačně, začne motor téměř podtáčet, po puštění plynu začnete plachtit setrvačností a celkově se naladíte na pohodovou vlnu, na které si budete užívat nezměrného přepychu uvnitř.

Kombinace čokoládové karoserie se stejně vyvedeným interiérem se navíc krásně povedla a všechno podtrhuje modernistický design s digitálními budíky a skvěle rozvrženou kabinou. Trochu baculatý volant s množstvím tlačítek mi vyhovuje méně než dřív, naopak nízká pozice za volantem je stále stejně dokonalá.

Takže jakmile pořádně přitopíte pod kotlem, necháte se vtáhnout do řidičské nirvány, jak to umí jenom trojkový bavorák. Budete si užívat dokonale vyváženého podvozku a nekonečné trakce čtyřkolky, která je vyvážená s prioritou zadní nápravy, tak když budete trochu chtít, můžete se sklouznout s naprostou přirozeností.

Vzhledem k tomu, že tenhle cvalík váží dvě tuny, překvapí, s jakou lehkostí se protahuje oblouky. V zatáčkách nedá svoji nadváhu příliš znát, ale když se blíží vingl a musíte ukrojit nahromaděnou rychlost, která nikdy není zrovna malá, to potom nejvíce proklínáte všechnu tu nabobtnalou hmotnost vinou velkého motoru, čtyřkolky, automatu, mild-hybridu a bohaté výbavy.

To je asi jediná výraznější kaňka BMW M340d Touring, nicméně jí navzdory dokáže tenhle nenápadný rodinný expres svojí dynamikou v přímce a schopnostmi v zatáčkách překvapit mnoho ambiciózních vozidel. A jestliže řešíte dva litry sem, dva litry tam, naftová M340d dává oproti svému benzinovému protějšku, který stejně vzbudí jenom nepatrně větší emoci, dokonalý smysl.

Dokonalý svět Marcella Gandiniho

Pokud milujete auta a čtete Temple of Speed, určitě už jste v článcích narazili na řadu zmínek o geniálním italském vizionáři, který pracoval pro Bertoneho a asi každé auto, které kdy nakreslil, bylo a stále je ikonou. Jste si ale jisti, že znáte celý rozsah práce Marcella Gandiniho? Pokud ne, čtěte dále a hlavně si prohlédněte naši galerii.

Číst celé

Mik Kehl: Génius řídících jednotek působil i v Česku

O jeho osobním životě nevíme nic. Google je na něho téměř krátký a informace kusé. Jeho kariéra z něj ale dělá jednoho z nejlepších úpravců planety, legendu v oboru.

Číst celé

Sbarro Super Eight: Brutální hot hatch s osmiválcem z Ferrari 308

Šílené Sbarro Super Eight se vyrobilo v jediném exempláři, který je poháněný uprostřed uloženým vidlicovým osmiválcem Ferrari 308 GTB o 260 koních.

Číst celé

BMW 118d: Sportování v naftovém hatchbacku?

Pokud chcete hatchback s pohonem zadních kol, už dlouho vám vyhoví jen BMW. Je to jen výstřelek nebo nebo fungující auto?

Číst celé

James Dean: Život herce z Hollywoodu skončil v Porsche, které si užil jen pár dnů

James Dean miloval rychlost a vzrušení za volantem. Když si kupoval nové Porsche 550 Spyder, ještě netušil, že se mu brzo stane osudným.

Číst celé

Galerie: Nahlédněte do historie Formule 1

Závody i zákulisí Formule 1 mezi roky 1930 až 1994.

Číst celé