BMW M340d xDrive Touring: To jediné auto, které k životu potřebujete

Zajímá vás, zda existuje auto, které je to jediné, které potřebujete k životu? Ano, existuje. BMW M340d xDrive Touring je dokonalý univerzál, který zvládá cokoliv.

Trojkový bavorák je moje srdeční záležitost. Jak jsem již mnohokrát říkal, schopnější kombinaci aby člověk pohledal, když chce auto úplně na všechno. Rozumně velké a praktické rodinné auto s luxusním nádechem, dynamickým zevnějškem a nenapodobitelnými jízdními vlastnostmi prostě umějí v Mnichově stále nejlépe.

Fanouška možná nepotěší postupná proměna z dokonalého sportovního stroje v poněkud unifikovanější produkt, u kterého je stále těžší uvěřit sloganu hlásající radost z jízdy, to ovšem platí hlavně pro benzinové varianty. U nafty je totiž všechno při starém.

BMW M340d je totiž stále tím dokonalým univerzálem, jakým vždycky bývalo. Dostalo navíc přídomek M Performance, který značí, že je opět o něco výkonnější a sportovněji laděný, navíc také úspornější, jelikož tradiční kombinaci vrcholného naftového šestiválce, osmistupňového automatu a pohonu všech kol doplňuje nově také mild-hybridní systém.

K celkovému výkonu 340 koní a točivému momentu 700 Nm přispívá pouhými 11 koňmi, výkon ale není zrovna tím, co by téhle silniční lokomotivě chybělo. Vyrazit vpřed s razancí, která zahýbe s nejedním žaludkem, by totiž uměla i bez něj.

Oceníte spíš nenápadné starty pomocí generátoru a nějakou tu uspořenou kapku nafty. Já jsem autem jezdil v průměru za osm litrů, což je vzhledem k podávané dynamice hodně slušná vizitka. Naopak někoho možná nepotěší nemožnost vypnout stop/start, existuje na to však fígl spočívající v přepnutí do sportovního jízdního režimu.

Já ovšem holduji spíše režimu Eco Pro, ve kterém se tenhle vlk přestrojí do roucha beránčího. Osmistupňový automat, který mimochodem řadí naprosto senzačně, začne motor téměř podtáčet, po puštění plynu začnete plachtit setrvačností a celkově se naladíte na pohodovou vlnu, na které si budete užívat nezměrného přepychu uvnitř.

Kombinace čokoládové karoserie se stejně vyvedeným interiérem se navíc krásně povedla a všechno podtrhuje modernistický design s digitálními budíky a skvěle rozvrženou kabinou. Trochu baculatý volant s množstvím tlačítek mi vyhovuje méně než dřív, naopak nízká pozice za volantem je stále stejně dokonalá.

Takže jakmile pořádně přitopíte pod kotlem, necháte se vtáhnout do řidičské nirvány, jak to umí jenom trojkový bavorák. Budete si užívat dokonale vyváženého podvozku a nekonečné trakce čtyřkolky, která je vyvážená s prioritou zadní nápravy, tak když budete trochu chtít, můžete se sklouznout s naprostou přirozeností.

Vzhledem k tomu, že tenhle cvalík váží dvě tuny, překvapí, s jakou lehkostí se protahuje oblouky. V zatáčkách nedá svoji nadváhu příliš znát, ale když se blíží vingl a musíte ukrojit nahromaděnou rychlost, která nikdy není zrovna malá, to potom nejvíce proklínáte všechnu tu nabobtnalou hmotnost vinou velkého motoru, čtyřkolky, automatu, mild-hybridu a bohaté výbavy.

To je asi jediná výraznější kaňka BMW M340d Touring, nicméně jí navzdory dokáže tenhle nenápadný rodinný expres svojí dynamikou v přímce a schopnostmi v zatáčkách překvapit mnoho ambiciózních vozidel. A jestliže řešíte dva litry sem, dva litry tam, naftová M340d dává oproti svému benzinovému protějšku, který stejně vzbudí jenom nepatrně větší emoci, dokonalý smysl.

Deset zajímavých aut za cenu nového Rapidu

Klasická auta, která snadno pořídíte za cenu tuctového dostupného vozu, s nímž se lze setkat na každém českém rohu. Jaká auta se objevila na seznamu?

Číst celé

Mercedes-Benz CLK GTR: Ve FIA GT udělal dojem, v Le Mans ostudu

Závodní Mercedes-Benz CLK GTR byl jedním z nejlepších aut v kategorii FIA GT1, ale v Le Mans se mu vůbec nevedlo. V kvalifikaci zazářil, ale v závodě zklamal.

Číst celé

Hledáme naší bývalou Hondu Civic, pomozte nám ji najít

První auta v nás probouzí spoustu vzpomínek a taky touhu je mít zpátky, když přemýšlíme o nákupu druhého vozu na běžné ježdění.

Číst celé

Jak koupit tu nesprávnou Miatu

Vítejte u jednoho z mnoha mých virtuálních nákupů auta. Virtuálního proto, že stejně jako vy hrozně rád procházím inzerci a vybírám auta, na která nemám peníze nebo odvahu. Dnes si musím postěžovat na Mazdu MX-5. Nepřepínejte kanál, vysvětlím.

Číst celé

Ferrari 250 GT California Spyder: Drahý a strohý roadster pro bohaté Američany

Severoameričtí dovozci Ferrari si vyžádali výrobu puristického roadsteru, kterým se pokusí zaujmout nejbohatší klientelu. V dnešních dnech se jedná o jedno z nejcennějších silničních Ferrari všech dob.

Číst celé

Poznejte ostrov Man a poslechněte si přitom Mustang Bullitt

Ford pokračuje v seriálu o nejlepších silnicích v Evropě. Tentokrát předvedl nový Mustang Bullitt na trati motocyklového závodu Isle of Man Tourist Trophy.

Číst celé