Aston Martin V12 Speedster: Exkluzivní limitka s dvanáctiválcem, ale bez čelního skla

Aston Martin V12 Speedster je nejnovějším dílem zkušených specialistů z individualizačního oddělení Aston Martin by Q.

Aston Martin informoval o blížícím se oficiálním odhalení nového Aston Martinu V12 Speedster, na kterém pracují specialisté z individualizačního oddělení Q by Aston Martin. Návrháři se při vývoji V12 Speedster inspirovali slavným závodním Aston Martinem DBR1, se kterým Carroll Shelby zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans v roce 1959, a konceptem Aston Martin CC100 z roku 2013.

Britská automobilka zveřejnila teaser, ze kterého můžeme vyčíst, že vzácnému sportovnímu vozu bude chybět čelní sklo a zadní části bude dominovat spoiler ve tvaru kachního ocasu, tzv. „ducktail“. Interesantním prvkem designu se zdá i velký splitter ve spodní části předního nárazníku. Aston Martin V12 Speedster bude konkurencí pro již představené speedstery Ferrari Monza SP1 a SP2 a McLaren Elva.

Aston Martin uvádí, že V12 Speedster bude pohánět dvakrát přeplňovaný 5,2 litrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 690 koní a točivém momentu 700 newtonmetrů. Silný turbomotor bude součástí hnacího ústrojí typu transaxle s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Manuální převodovka nebude pro V12 Speedster dostupná.

Aston Martin říká, že vývoj Aston Martinu V12 Speedster zabral více než 12 měsíců. Dokončený vůz bude oficiálně představen na některém z letošních autosalonů, přičemž nejpravděpodobnější je březnová výstava v Ženevě. Kniha objednávek je zatím otevřená, ale můžeme očekávat, že se plánovaných 88 kusů prodá hodně rychle, takže pokud jeden kousek chcete, neměli byste se dlouho rozmýšlet.

De Tomaso Mangusta: Zabiják Cobry

Italské sportovní auto poháněné americkým osmiválcem nebylo tak drahé, jak vypadalo.

Číst celé

Kontroverzní BMW navržená Chrisem Banglem. Jsou krásná, nebo ošklivá?

Chris Bangle patří k nejkontroverznějším automobilovým designérům posledních desetiletí. V letech 1992 až 2009 působil v BMW Group a podílel se na vývoji nejvýraznějších bavoráků moderní historie.

Číst celé

Proč Mazda testuje RX-8 na Nürburgringu? Co se za tím skrývá?

Připadám si jako v roce 2008, kdy Mazda na Nürburgringu testovala modernizovanou verzi RX-8. Proč se podobná auta prohání na stejné trati i dnes?

Číst celé

Paul Rosche: Motorářský génius z BMW a konstruktér motoru McLarenu F1

Paul Rosche se jako talentovaný inženýr s citem pro vačkové hřídele podílel na vývoji nejslavnějších motorů v historii BMW.

Číst celé

Apollo 3500 GT: Tři Američané chtěli konkurovat oblíbeným evropským GT

Apollo 3500 GT je dílem odhodlaného Milta Browna, který toužil po vytvoření konkurence pro slavné evropské výrobce luxusních sportovních vozů.

Číst celé

Targa: Karoserie, která téměř vymřela

Odnímatelný střešní díl, ale přitom silueta kupé? To jsou karoserie typu targa.

Číst celé