Aston Martin V12 Speedster: Exkluzivní limitka s dvanáctiválcem, ale bez čelního skla

Aston Martin V12 Speedster je nejnovějším dílem zkušených specialistů z individualizačního oddělení Aston Martin by Q.

Aston Martin informoval o blížícím se oficiálním odhalení nového Aston Martinu V12 Speedster, na kterém pracují specialisté z individualizačního oddělení Q by Aston Martin. Návrháři se při vývoji V12 Speedster inspirovali slavným závodním Aston Martinem DBR1, se kterým Carroll Shelby zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans v roce 1959, a konceptem Aston Martin CC100 z roku 2013.

Britská automobilka zveřejnila teaser, ze kterého můžeme vyčíst, že vzácnému sportovnímu vozu bude chybět čelní sklo a zadní části bude dominovat spoiler ve tvaru kachního ocasu, tzv. „ducktail“. Interesantním prvkem designu se zdá i velký splitter ve spodní části předního nárazníku. Aston Martin V12 Speedster bude konkurencí pro již představené speedstery Ferrari Monza SP1 a SP2 a McLaren Elva.

Aston Martin uvádí, že V12 Speedster bude pohánět dvakrát přeplňovaný 5,2 litrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 690 koní a točivém momentu 700 newtonmetrů. Silný turbomotor bude součástí hnacího ústrojí typu transaxle s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Manuální převodovka nebude pro V12 Speedster dostupná.

Aston Martin říká, že vývoj Aston Martinu V12 Speedster zabral více než 12 měsíců. Dokončený vůz bude oficiálně představen na některém z letošních autosalonů, přičemž nejpravděpodobnější je březnová výstava v Ženevě. Kniha objednávek je zatím otevřená, ale můžeme očekávat, že se plánovaných 88 kusů prodá hodně rychle, takže pokud jeden kousek chcete, neměli byste se dlouho rozmýšlet.

Lamborghini Athon: Zapomenuté gesto od Bertone spasilo automobilku

V Bertone si všimli nepříznivé situace Lamborghini a na vlastní náklady vyvinuli prototyp, který slavnou automobilku zviditelnil. Netrvalo dlouho a Lamborghini získalo nové investory.

Číst celé

BMW 325iX Elektric: E30 na baterky testovala německá vláda i pošta

Studium elektrických pohonů si vyžádalo, aby s prototypy BMW 325iX Elektric jezdila i běžná veřejnost. Německá pošta používala kombík při doručování zásilek.

Číst celé

Proč Mazda testuje RX-8 na Nürburgringu? Co se za tím skrývá?

Připadám si jako v roce 2008, kdy Mazda na Nürburgringu testovala modernizovanou verzi RX-8. Proč se podobná auta prohání na stejné trati i dnes?

Číst celé

Umění na kolech. Speciální edice Veyronu berou dech

Nejslavnější model v historii Bugatti byl nejen luxusní a brutálně rychlý. Jeho speciální edice byly uměleckými díly. Tahle pětice je podle nás nejlepší!

Číst celé

Ferrari F40: Oslava čtyřicátin, která vstoupila do dějin

Rally skupiny B zaujala mnoho značek, u kterých bychom v současnosti nečekali účast v podobném šampionátu. Jednou z nich bylo i Ferrari, jenž se nakonec nestihlo zúčastnit, ale zkušenosti z vývoje přeneslo do návrhu jednoho z nejlepších superaut všech dob.

Číst celé

Ford Sierra RS500: Auto králů bez koruny

Konec osmdesátých let byl ještě dobou, kdy se v motorsportu hledaly skuliny v pravidlech, aby se dalo legálně podvádět.

Číst celé