Aston Martin V12 Speedster: Exkluzivní limitka s dvanáctiválcem, ale bez čelního skla

Aston Martin V12 Speedster je nejnovějším dílem zkušených specialistů z individualizačního oddělení Aston Martin by Q.

Aston Martin informoval o blížícím se oficiálním odhalení nového Aston Martinu V12 Speedster, na kterém pracují specialisté z individualizačního oddělení Q by Aston Martin. Návrháři se při vývoji V12 Speedster inspirovali slavným závodním Aston Martinem DBR1, se kterým Carroll Shelby zvítězil ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans v roce 1959, a konceptem Aston Martin CC100 z roku 2013.

Britská automobilka zveřejnila teaser, ze kterého můžeme vyčíst, že vzácnému sportovnímu vozu bude chybět čelní sklo a zadní části bude dominovat spoiler ve tvaru kachního ocasu, tzv. „ducktail“. Interesantním prvkem designu se zdá i velký splitter ve spodní části předního nárazníku. Aston Martin V12 Speedster bude konkurencí pro již představené speedstery Ferrari Monza SP1 a SP2 a McLaren Elva.

Aston Martin uvádí, že V12 Speedster bude pohánět dvakrát přeplňovaný 5,2 litrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 690 koní a točivém momentu 700 newtonmetrů. Silný turbomotor bude součástí hnacího ústrojí typu transaxle s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Manuální převodovka nebude pro V12 Speedster dostupná.

Aston Martin říká, že vývoj Aston Martinu V12 Speedster zabral více než 12 měsíců. Dokončený vůz bude oficiálně představen na některém z letošních autosalonů, přičemž nejpravděpodobnější je březnová výstava v Ženevě. Kniha objednávek je zatím otevřená, ale můžeme očekávat, že se plánovaných 88 kusů prodá hodně rychle, takže pokud jeden kousek chcete, neměli byste se dlouho rozmýšlet.

Umění rychlosti: Poznejte karbonové šasi Aston Martinu One-77

Aston Martin One-77 je jedním z nejlepších superaut, která jsme dosud viděli, ale jeho karbonové šasi pod hliníkovou kůží je mnohem působivější.

Číst celé

Měření kompresí wankelu. Jak na to?

Chystáte se zakoupit auto poháněné rotačním motorem? Rozhodně nezapomeňte na změření kompresí jeho motoru dříve, než jej koupíte. Prozradíme vám, jak se to dělá.

Číst celé

Speciály pro Gran Turismo

Auta navržená, aby se mohla objevit ve slavné hře na PlayStation. Některá z nich se později ukázala i v reálném světě.

Číst celé

Odhalte historii Fordu GT40 Mk.II, který ovládl Le Mans 1966

Ford GT40 Mk.II týmu Shelby American rozdrtil Ferrari ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans ročníku 1966.

Číst celé

Lamborghini Miura Roadster: Bohatí po ní toužili, továrna ne

Otevřenou Miuru si přálo mnoho bohatých osobností, ale Lamborghini vyrobilo jediný koncept, který později zmizel na dlouhá desetiletí.

Číst celé

Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Číst celé