Lamborghini uvažuje o čtvrtém modelu. Bude to nová Espada?

Čtyřmístná Espada vznikala v letech 1968 až 1978 a vysloužila si přezdívku „italský Rolls-Royce“. Dočká se v příštím desetiletí duchovního nástupce?

Lamborghini se v posledních letech opravdu daří a úspěšné uvedení SUV Urus na trh značce do budoucna zajistí dostatek finančních prostředků na vývoj a výrobu opravdových supersportovních Lamborghini. Ačkoliv je italská továrna proslavená hlavně výrobou sportovních vozů, zakladatel Ferruccio Lamborghini vždy toužil hlavně po opravdových luxusních GT.

Současný generální ředitel společnosti Stefano Domenicali v rozhovoru pro magazín Automotive News zveřejnil, že by továrna mohla během příštího roku prodat více než 10 000 aut. Takový úspěch prý manažery přiměje, aby začali skutečně přemýšlet o čtvrtém modelu nabídky, který by se mohl objevit na trhu mezi roky 2025 až 2027.

Domenicali zatím neprozradil, o jakém konkrétním modelu vedení společnosti přemýšlí, ale dle jeho slov by měl kombinovat vysoký jízdní výkon s propracovanou aerodynamikou a skvělým jízdním komfortem v interiéru.

Už v minulosti z Lamborghini zaznělo, že přemýšlí o čtyřmístném GT, které bude využívat plně elektrický pohon. Zároveň však pracují s vědomím, že takové technické řešení neuvítá velké množství současných zákazníků. Je tedy pravděpodobné, že by vůz mohl využívat podobnou techniku, s níž se můžeme setkat v Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Dříve, než se nový model skutečně objeví, můžeme si položit otázku, jak by mohl vypadat. Bude následovat filosofii deset let starého konceptu Estoque, který vznikl v krátkodobé módě supersedanů, nebo se vydá odlišnou cestou a oživí čtyřicet let starou Espadu?

Gaylord Gladiator: Skvělé jméno pro kabriolet luxusnější než Rolls-Royce

Luxusní a technicky pokročilý kabriolet Gaylord Gladiator byl zhmotněným snem dvou bratrů. Sériovou výrobou ale bohužel zaměstnali společnost Zeppelin, výrobce slavné vzducholodě Hindenburg, která to ale s auty moc neuměla.

Číst celé

Zachránci před bankrotem. Vznik těchto 3 aut byl důležitý

Trojice vozů, které pomohly automobilkám v úspěšném boji s finančními problémy. Jaké modely zachránily Aston Martin, Lamborghini a Porsche?

Číst celé

Bugatti Type 29/30: Zapomenutý první řadový osmiválec z Molsheimu

Ettore Bugatti se ve 20. letech proslavil závodním Bugatti Type 35, jehož předchůdcem byl neméně důležitý vůz Type 29/30, který poháněl první osmiválec značky.

Číst celé

Rudá svině: Prvnímu Mercedesu od AMG se soupeři na startu smáli

Je Rote Sau (Rudá svině) nejzajímavějším autem od AMG vůbec? Máme pro vás příběh o prvním projektu dvorního tunera Mercedesu, kterým byl Mercedes-Benz 300 SEL upravený pro účast v závodě 24 hodin Spa-Francorchamps.

Číst celé

Shelby GT350: Nejrychlejší auto na světě je to z půjčovny

První Shelby Mustang navázal na úspěchy divoké Cobry a stal se natolik úspěšný na okruzích, že si jej lidé půjčovali u Hertze jen kvůli tomu, aby mohli závodit.

Číst celé

Ferrari F355 Berlinetta: Svezli jsme se posledním osmiválcovým Ferrari s mrkačkami

Ferrari F355 Berlinetta na českých silnicích nepotkáváme často, ale dostali jsme příležitost, abychom si jej pořádně prohlédli a krátce se svezli.

Číst celé