Lamborghini uvažuje o čtvrtém modelu. Bude to nová Espada?

Čtyřmístná Espada vznikala v letech 1968 až 1978 a vysloužila si přezdívku „italský Rolls-Royce“. Dočká se v příštím desetiletí duchovního nástupce?

Lamborghini se v posledních letech opravdu daří a úspěšné uvedení SUV Urus na trh značce do budoucna zajistí dostatek finančních prostředků na vývoj a výrobu opravdových supersportovních Lamborghini. Ačkoliv je italská továrna proslavená hlavně výrobou sportovních vozů, zakladatel Ferruccio Lamborghini vždy toužil hlavně po opravdových luxusních GT.

Současný generální ředitel společnosti Stefano Domenicali v rozhovoru pro magazín Automotive News zveřejnil, že by továrna mohla během příštího roku prodat více než 10 000 aut. Takový úspěch prý manažery přiměje, aby začali skutečně přemýšlet o čtvrtém modelu nabídky, který by se mohl objevit na trhu mezi roky 2025 až 2027.

Domenicali zatím neprozradil, o jakém konkrétním modelu vedení společnosti přemýšlí, ale dle jeho slov by měl kombinovat vysoký jízdní výkon s propracovanou aerodynamikou a skvělým jízdním komfortem v interiéru.

Už v minulosti z Lamborghini zaznělo, že přemýšlí o čtyřmístném GT, které bude využívat plně elektrický pohon. Zároveň však pracují s vědomím, že takové technické řešení neuvítá velké množství současných zákazníků. Je tedy pravděpodobné, že by vůz mohl využívat podobnou techniku, s níž se můžeme setkat v Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Dříve, než se nový model skutečně objeví, můžeme si položit otázku, jak by mohl vypadat. Bude následovat filosofii deset let starého konceptu Estoque, který vznikl v krátkodobé módě supersedanů, nebo se vydá odlišnou cestou a oživí čtyřicet let starou Espadu?

Jak Volkswagen omylem zničil první Bentley Continental GT, který vyrobil

Bentley Continental GT byl první model značky vyvinutý pod vedením Volkswagenu, ale jeho vývoj zkomplikovala úsměvná zničující nehoda.

Číst celé

Ferrari F512 M: Kontroverzní, ale i nejlepší a nejrychlejší Testarossa

Ferrari Testarossa prošlo dlouhým vývojem a jeho finální verzí bylo kontroverzní Ferrari F512 M. Rozporuplná Testarossa ale byla tou nejlepší verzí.

Číst celé

Pierce-Arrow Silver Arrow: Design budoucnosti

Pokrokový luxusní sedan, který se stal majetkem jen úzké hrstky vyvolených. Jejich počet byste napočítali na prstech jedné ruky.

Číst celé

Dauer 962 Le Mans: Extrémní Porsche s průkazkou do silničního provozu

Dauer 962 Le Mans byl konverzí závodního Porsche 962 na silniční supersport. Inženýři pod vedením závodníka vyvinuli rychlejší auto než byl McLaren F1.

Číst celé

UAZ 3962 Buchanka: Srdečné pozdravy ze Sovětského svazu

Řídil jsem přes padesát let starou sanitku roku výroby 2018. Staronový UAZ 3962 je nezastavitelný dříč ukrývající spoustu řidičských zážitků.

Číst celé

Vittorio Jano: Italský Colin Chapman, který konstruoval jen vítězná auta

Vittorio Jano byl jedním z nejvýznamnějších automobilových inženýrů všech dob, který byl najímán na konstrukci vítězných závodních vozů a nejvíce byl spojen s Alfou Romeo.

Číst celé