Jirkovo auto roku 2017: Auto úplně každého roku

Píšu volbu nejlepšího auta roku 2017 jako třetí v pořadí, svého vítěze už popsal Honza a také Lukáš. Spoiler alert: Představím své favority odspodu, vítěze tedy najdete na konci.

Prvním autem, které bych zařadil mezi favority letošního roku je Porsche Panamera. První generace měla vše, co jste mohli potřebovat. Od seštiválců po solidní osmiválce, zadokolku i čtyřkolku, dokonce i manuál byla možnost volby. Jezdila skvěle, byla to taková ideální koncepce daily auta, které je i sexy. Až na to, že nebylo sexy vůbec. To se teď mění, protože si v Porsche někdo nasadil brýle a běžel to rychle opravit. Navíc, palec nahoru za variantu kombi (pardon, Sport Turismo).

Oceňuji také Luxus LC, který prostě vypadá kosmicky. Možná jsem Lexusu skočil na designový lep, ale vážím si aut, která se nebojí vykročit z davu a mít nějaký výrazný postoj. Lexusi, vítej mezi smetánkou tvořenou Multiplou, Avantimem, BMW X6 a dalšími… ryze skvělými auty. Ehm.

Neměli bychom zapomenout na Alpine A110, méně než 1 100 kg vážící elegantní fun-car za 1,6 milionu. Opět musím ocenit hlavně odvahu s ním přijít. Pro Renault to musel být velký krok dopředu, rozhoupat se k zadokolkovému kupé s motorem uprostřed. Renaultu ale zkoušení nových věcí nikdy nebylo cizí. Vynalezl hatchback (Renault 16), MPV (Espace) a přišel i s takovými auty, jako je Clio V6 nebo opět Avantime.

Plus ode mě dostává i Range Rover Velar. I když na fotkách působí majestátně, jde ve skutečnosti o celkem kompaktní auto, které konkuruje Porsche Macan nebo (asi) BMW X4. Medaili za inovaci si Velar zřejmě nezaslouží, protože prostě vzal to nejlepší z designových prvků Land Roveru a přidal kouzelné kliky dveří. Upřímně, mně to ale ke zmínce v tomto článku stačí. Je to prostě hezké auto.

Také čtěte:
Auto roku 2017 podle Honzy Faltýska
Auto roku 2017 podle Lukáše Volšického

I Jihokorejci mají v tomto článku místo. I když jsme si z tiskové zprávy Kie Stinger dělali srandu, já cením, že do toho Kia šla. Pravděpodobně totiž nevydělá nic kromě image, stejně jako slibná i30 N. Ale není to tak dávno, co se Evropa ošívala i nad auty japonské výroby a nakonec se právě i přes sportovní modely dokázaly v očích západních zákazníků vyšplhat z kontejneru na odpadky a hrát na trhu roli reálné alternativy k západním výrobcům. Dnes z toho těží třeba Mazda.

Než přejdeme k vítěznému autu mé mikroankety, nejdříve je čas na odpadlíky. Sorry Porsche 911, letos jsi přišlo asi v 15 verzích, ale nic zajímavého, lépe už bylo. Sorry Audi A8, které posune samořiditelnost na další úroveň, jsi prostě Audi. Sorry také Tesle, její Roadster působí impozantně, ale občas se zdá, že Tesla není automobilka, ale finanční podvod. Ferrari letos přišlo spíše jen s evolučními kroky. Výjimku tvoří Portofino, jehož přední světla ale prostě nepatří na Ferrari. Mercedes představil nějaké další klony třídy S a Američané sice přišli se zajímavými kousky, ale všechny už si je rozebrali Honza s Lukášem.

Teď tedy vítěz. Tím je nové BMW 530d. Pětka opět ukázala, že dokáže tvořit etalon třídy a být tím dokonalým passatem pro bohaté, co nemají mrtvá nervová zakončení na rukou. A proč zrovna onen motor, 530d? Spolehlivost, provozní náklady, cena, dostačující dynamika… Ostatně, jako vždy už dlouhou řádku let. BMW 530d je totiž nejlepší auto na světě nejen roku 2017, ale roku úplně každého.

Toyota Supra A80: Těžko překonatelné dílo japonských inženýrů

Pečliví Japonci nadělili světu mnoho povedených aut. Řada z nich byla navržena pro běžné použití, ale fungovala skvěle i při sportovním použití. Jedním z nich je i ikonický grand tourer pocházející z rýsovacích prken Toyoty.

Číst celé

Lamborghini LM002: Nepřijato do vojenské služby

Lamborghini postupně odhaluje světu své nové luxusní SUV, které se stane nástupcem mastodonta jménem LM002, jenž byl prvním sériově vyráběným offroadem ze Sant‘ Agaty Bolognese.

Číst celé

Počátek neočekávaného úspěchu. Zrození Fordu Mustang

Jen málokdo věřil myšlence na úspěch tohoto modelu, ale opak byl pravdou. Pony car se stal hitem již v den svého představení a nyní, po více jak padesáti letech od onoho dne, je jedním z nejslavnějších amerických sportovních vozů.

Číst celé

Hachi-Roku pro Drift Kinga: Kompletní specifikace Toyoty AE86 Keiichiho Tsuchiyy

Keiichi Tsuchiya, Toyota Sprinter Trueno AE86 a driftování společně vytváří jeden z vrcholů japonské automobilové scény.

Číst celé

Je tu Temple of Speed STORE s unikátní kolekcí oblečení

Otevíráme internetový obchod Temple of Speed STORE s unikátní kolekcí oblečení, jejímž nákupem podpoříte naší budoucí tvorbu.

Číst celé

Ferrari California: Proč byl základní kabriolet pro Ferrari důležitý?

California byla pro Ferrari důležitější, než by se zprvu mohlo znát. Přinesla několik významných prvenství a po dlouhých letech oživila technické řešení, které se naposledy objevilo v ikonické F40.

Číst celé